Ga naar inhoud


[DM800HD] Is multiboot mogelijk en hoe werkt het op een DM800HD


tayram

Aanbevolen berichten

Beste mensen

Ik heb geen geduld meer en ik ga nu een DM800HD bestellen. Ik ben niet bekend met enigma2. Daarom heb ik paar vragen hierover. Ik heb altijd eigenlijk gemini gebruikt maar laatste tijd gebruik pli en dat bevalt me heel goed. dus ik wil gewoon met DM800 ook pli willen gebruiken. Kan ik ook gewoon multiboot doen? Wat is beter, flash origineel laten of toch een andere image op flash zetten. Hoe werkt multiboot precies bij DM800? Bij DM7020 was dat heel simpel. Is met DM800 ook hetzelfde. Ik wil wel een hardeschijf gebruiken. Ik heb deze http://www.conceptronic.net/site/desktop...amp;pid=CHD2UES Krijgt dan hardeschijf wel genoeg stroom via usb uitgang of kan ik beter gewoon inbouwen. En over de hd kanalen. Moet ik iets met instellingen doen om HD kanalen te kunnen kijken of gaat dat gewoon automatisch. alvast bedankt voor alle informatie die jullie kunnen geven. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


- wat is beter: geen multiboot gebruiken maar je gewenste image gewoon in de flash

- externe usb schijven voedt je via een externe voeding

- hd kanalen: afhankelijk van je abonnement zal je hierop wel/niet beeld krijgen

 

verder zal je het menu van je oude 7020 gewoon moeten vergeten en moeten wennen aan de menu opzet van Enigma2

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Boerenjong
Multiboot met Barry allen kan prima.
Dan kan je switchen tussen de images en ben je ze niet direkt kwijt

Gerrit


en dan hier komen klagen als je diverse drivers en images door elkaar heen gebruikt en je tegen problemen aanloopt!

dus gewoon multiboot vergeten en een image een paar dagen gebruiken kijken of het je bevalt, zo ja dan maak je met de nfibackup plugin een kopie en probeer je de volgende...

heb jeje keuze gemaakt dan flash jeje gewenste backup terug..

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: Boerenjong
Multiboot met Barry allen kan prima.
Dan kan je switchen tussen de images en ben je ze niet direkt kwijt

Gerrit


en dan hier komen klagen als je diverse drivers en images door elkaar heen gebruikt en je tegen problemen aanloopt!

dus gewoon multiboot vergeten en een image een paar dagen gebruiken kijken of het je bevalt, zo ja dan maak je met de nfibackup plugin een kopie en probeer je de volgende...

heb jeje keuze gemaakt dan flash jeje gewenste backup terug..


Helemaal mee eens,

Niet alleen drank maakt meer kapot dan je lief is. :D
Barry doet dit ook . :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe geen moeite voor die NFI backup.

 

Maak gewoon een backup van je settings vanuit de softwaremanager, en die kun je dan (meestal) zelfs in andere images terug zetten zodat je niet alle zenders enzo opnieuw in hoeft te stellen.

 

Flashen duurt maar 5 minuten, gaat nergens over, en na een week is zo'n image toch al weer verouderd en wil je toch online updaten, zo snel gaan de ontwikkelingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de meesten die meelezen en ook op enigma2 en de HD modellen overstappen, willen meteen alles erop eraan en erin.

 

hetgeen je wel meteen erin moet stoppen is de hdd

voordat je de hd800 aansluit

(hdd initialisatie en implementatie is dan meteen goed geregeld)

 

al die externe troep zou ik never nooit aan beginnen OF je neemt meteen een NAS erbij

 

maar alla ieder zijn mening en ervaring

 

voorts denk ik dat je de komende weken gewoon de simpleste zaken moet testen en ontdekken

menu in enigma2 alsmede alle instellingen zijn STERK afwijkend van je 7020

daar heb je echt genoeg aan te ontdekken.

 

een spoiler en 19" velgen kun je der ook nadien nog op vast solderen. :D

 

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...