Ga naar inhoud


Temperatuur in vrieslade


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Wat is eigenlijk een normale temperatuur voor de 2 of 3 vriesladen in je koelkast?

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alle koelkasten van het merk dat ik heb zijn 4 sterren.

Ik krijg hem echter nauwelijks op de min 10.

 

Mogelijk komt dat omdat hij in de garage staat. Daar is het nu amper een graad of 5.

 

Er wordt gesproken over een klimaatklasse van de koelkast. De ruimte waar de koelkast staat beinvloed de werking. De klasse is SN. Geeb idee wat dat nu weer is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie

Mogelijk komt dat omdat hij in de garage staat. Daar is het nu amper een graad of 5.


Dat is ook de oorzaak dat het niet goed gaat.
Je hebt namelijk warmte nodig om te koelen
Zet hem in de keuken en werkt weer prima.

wanderer was mij een slag voor

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Je hebt namelijk warmte nodig om te koelen


Dat is het punt niet, zou een beetje maf zijn want de warmte moet juist naar buiten.
Als je een koelkast met twee aparte thermostaten hebt voor de koel- en vriesruimte, zou je ook geen problemen hebben. Maar omdat de thermostaat in de koelruimte staat, slaat hij bij vijf graden (zo goed als) nooit aan, en wordt het vriesvak dus te warm.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, in de koelruimte van de koelkast. Maar als de temperatuur buiten de koelkast ongeveer gelijk is aan de temperatuur die op de thermostaat is ingesteld, slaat de koelkast slechts aan als je er warmere spullen instopt, totdat de temperatuur binnen en buiten weer gelijk is. Vervolgens lekt er geen warmte van buiten naar de koelruimte van de koelkast, omdat de omgevingstemperatuur niet hoger is. En dus slaat de thermostaat niet meer aan.

Maar zolang de temperatuur van de vriesruimte beneden die temperatuur is, lekt er wel warmte van de buitenruimte naar het vriesvak, totdat ook de temperatuur in de vriesruimte gelijk is aan de buitentemperatuur.

Dit effect is op te vangen door de koelkast in een omgeving met een hogere temperatuur te zetten. Vandaar de klimaatklasse, die geeft aan op wat voor omgevingstemperatuur de koelkast is 'afgeregeld', en binnen de specificaties blijft functioneren (lees: de juiste temperaturen in koel- en vriesruimte blijft aanhouden). Tenminste dat is zoals ik het interpreteer. Wellicht wordt een en ander duidelijker beschreven op een site als www.howstuffworks.com (zoek naar refrigerator).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ook een paar koelkasten in een redelijk koele ruimte staan van onze delikatessa, ik zal als we weer opengaan voor het seizoen eens kijken/navragen hoe dit daar loopt.

 

Ik heb ze namelijk vorig seizoen wel eens horen klagen over de vriesvakken, maar niet echt veel aandacht aan besteed. Maar als ik dit zo lees kunnen de dames wel eens serieus zijn geweest in plaats van gewoon te zeuren smile.

 

thx!

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 'De koelkast snapt er niets meer van: is er geen touw meer aan dat stukje vast te knopen (het klopt zelfs niet want aan die omgeving van -10 is nog steeds warmte te onttrekken; een warmtepomp doet dat bijvoorbeeld).

De koelkast snapt het namelijk prima: hij zal helemaal niet willen proberen om de koelkast op te warmen. Dat ding probeert alleen maar te koelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit probleem speelt alleen bij koel-vries combinaties.

 

Een afzonderlijke vriezer heeft zijn eigen thermostaat, daar speelt dit probleem niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aparte vriezer zal het prima doen. Daarvoor geldt immers ook dat die een vriesruimte met eigen thermostaat heeft, en voor de werking dus niet afhankelijk is van de temperatuur in het koelgedeelte. Het zal zelfs heel efficient zijn om zo'n vriezer in een ruimte met een lage temperatuur te zetten. (Geldt eigenlijk ook voor de koel-vriescombinatie. Maar ja, dat de werking van het vriesgedeelte afhankelijk is van de temperatuur in het koelgedeelte, dat verpest die optie.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...