Ga naar inhoud


[Satelliet] de satelliet W2 is uitgevallen


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Lees net op andere forum dat ze de zenders van W2 naar eb16a gaan zetten.

 

Persbericht eutelsat:

EUTELSAT STATEMENT ON W2 SATELLITE

 

 

Paris, 28 January 2010

 

Paris, 28 January 2010 Eutelsat Communications (Euronext Paris: ETL) confirms that a technical anomaly occurred in the evening of January 27 on the W2 satellite located at 16° East. This incident is under full investigation by Eutelsat in collaboration with the satellite's manufacturer, Thales Alenia Space.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik begreep zojuist dat het in een bepaalde supermarkt keten ook stil is geworden... Die gebruikt W2 voor distributie van de achtergrondmuziek...

 

 

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eutelsat is al bezig met het overzetten van transponders naar de Eurobird16A, o.a. TVR en Pink zijn al overgezet naar deze sat. Vraag me wel af of ze op deze sat een directe spiegeling van de W2 kunnen maken, waarom hebben ze deze sat dan niet eerder compleet ingezet op deze positie?

 

 

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er nu wordt overgezet is niet de Eurobird 16A, want deze satelliet kan niet op onderstaande zenden freq zenden.

 

Onderstaande tranponders zijn nu actief via de Sesat!

B2, B6, D1 en F4

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Viel mij vanmorge ook al op dat Qmusic enzo niet werkte. Maar ik dacht dat CDS die zenders rechtstreeks opstraalde? Waarom gebruiken ze dan de aanvoer op 16 dan? snap er niets meer van:S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen rechtstreekse aanvoer van de radiozenders naar Canal Digitaal.

 

Ze gebruiken W2, vanwege de vele mogelijkheden van dit systeem, oa. goede geluidskwaliteit, RDS en stabiliteit.

Voor de grote steunzenders is er een ISDN backup.

 

 

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha CDS plukt dit signaal van W2 en zetten dan dus op Astra1.

 

Aantal weken geleden was ik in een supermarkt, en daar stoorde de muziek soms ook, was dan een soort van digitale storing te horen, net als je bij tv wel eens hebt, dat heb blokt zegmaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPC zegd er dit over op zijn website.

 

Citaat:
Uitval satelliet treft radiozenders

28.1.2010 - 12:22

HILVERSUM (ANP) - Een groot aantal Nederlandse commerciële omroepen is sinds woensdagavond slecht of helemaal niet te beluisteren. De satelliet Eutelsat W2 is uitgevallen, waardoor KPN het radiosignaal niet kan doorgeven. Dat zei een woordvoerder van KPN donderdag.

 

Veel zenders, zoals Sky Radio, Radio Veronica, 100% NL, BNR Nieuwsradio en Slam FM die dit signaal van de satelliet via KNP krijgen, zijn hierdoor in de problemen geraakt. Radiozenders als Sky Radio, Radio Veronica en BNR Nieuwsradio zenden zelf nog wel direct uit via de ether, maar zijn slecht te ontvangen.

 

Het is niet bekend wat de oorzaak is en hoe lang de storing gaat duren, aldus de zegsman.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan bijna geen toeval zijn dat Sesat daar toevallig in de buurt was!? Wellicht dat er al eerder aanwijzingen waren dat het niet goed zat met W2.

Ik werk met een Prof S2 7300 en 8000 met altdvb 2.2 danwel dvbdream software. Een Rebox 4000HD ontvanger.

1.2m schotel met single LNB op een superjack positioner. (75 oost tot 45 west)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...