Ga naar inhoud


[Satelliet] de satelliet W2 is uitgevallen


de vrije fries

Aanbevolen berichten


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Klopt helemaal. Hierdoor zijn de FM zenders verstoken van de aanvoer van commericle radiokanalen als BNR, R538, Sky, Veronica, SLAM, 100% NL , Arrow Jazz . Voor een gedeelte draaien deze nu op aanvoer via ISDN Codecs, maar niet beschikbaar op alle FM zenders. Ook kabelnetten hebben hier last van.

 

 

Dreambox 8000, DM 500HD, DM600, AZBOX Premium HD+, Draaibaar 80 net stabHtH, Wavefrontier 90, IRTE 2 meter,

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 Oost is een belangrijke positie voor eutelsat. Beide sats zijn uit 1998 maar misschien kan die eurobird wat overnemen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is dus al de zoveelste keer in een paar jaar tijd....

 

Volgens mij draait het Callmax pagersysteem voor BHV ook op deze satelliet.. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

 

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De W2 is waarschijnlijk gewoon echt op aangezien ie aan het einde van zijn verwachte levensduur is, ding had afgelopen jaar al vervangen moeten worden maar dit ging mis.

 

Wel een erg vervelende sat om uit te vallen, zoals je merkt wordt deze voor erg veel distributiesignalen gebruikt.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe wat werkt?

 

Hoe staat het trouwens met de andere satellieten. Ik heb het idee dat er toch steeds meer satellieten tegen het einde van de levensduur aanlopen, terwijl er niet in verhouding succesvol wordt gelanceerd...

 

Is het satellietpark aan het vergrijzen?

En dat net nu de zon weer een beetje aktief wordt met vlammetjes..

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Volgens mij draait het Callmax pagersysteem voor BHV ook op deze satelliet.. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.


Onderstaande radio's op de Astra zijn stil:
Radio Veronica
Sky Radio
QMusic
100% NL

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens de website van digitalb heeft eutelsat de satelliet onder controle, en zouden ze hem weer online hebben binnen enkele uren.

 

http://www.digitalb.al/njoftim.html

 

Spreek zelf de taal niet, maar heb het gevraagd aan een albanees om het te vertalen.

Ene frequentie is dus nog werkend, omdat die op een andere satelliet zit op dezelfde positie.

Op die werkende frequentie zitten een paar HD kanalen.

 

Ook total tv heeft een soortgelijk bericht staan op hun website.

 

Edwin

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...