Ga naar inhoud


[DM7025+] Nightly open pli: ontvanger wordt zeer traag


Rob001

Aanbevolen berichten

Wat mij opviel sinds een paar dagen (na online updates) is dat de eerste keer dat je zapt het een seconde of 5 duurt. Daarna wordt het wel sneller.

Het oproepen van teletekst lijkt iets trager dan voorheen, maar ik heb daar geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.

Na een paar minuten draaien heb ik geen problemen met mijn 7025.

 

Ik moet er wel bij zeggen dat ik de laatste 3 dagen niet geupdate heb.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Teletext is inderdaad zo traag als stront. Bij andere images is dit behoorlijk stuk sneller. Vooral op SD.

 

Ik weet dat de framebuffer van de DM800 schraal is, maar de teletext was wel een stuk sneller.

 

Verder merk ik ook dat het iets trager is geworden dan eerst: de eerste maal door de lijst bladeren gaat idd traag, ik merk harddisk activiteit wanneer er niets mee wordt gedaan (gebruik ik alleen voor timeshift en opnames maar gebruik het eigenlijk bijna nooit).

 

Dus de 'lean' mega fast ultra supersnel HSL OPENPLI is qua snelheid iig niet erop vooruitgegaan. Vond het toch wel het belangrijkste waarom ik OPENPLI heb gekozen

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de teletekst traag is bij een HD kanaal op een DM800 is al bekend... Op een SD kanaal is hij normaal. De teletekst cache uitzetten schijnt te helpen in dit geval.

 

Nogmaals maak eens een top screenshot als hij traag reageerd... Ik heb hier op een DM800 en VuDuo nergens last van. Misschien helpt een keertje helemaal opnieuw flashen en is door een verkeerd antwoord op een vraag tijdens het upgrade process (sinds de CCcam upgrade ivm de CCcam.cfg) een deel van de upgrade niet (goed) uitgevoerd.

 

En nogmaals is hier bij sommigen misschien multiboot (BA/MEO) in het spel???

 

Citaat:

Picons HD staan op de externe 1.5TB harde schijf die is aangesloten via e-SATA.

Dit vraagt om eenmalig traag zappen nadat je een tijdje niet meer gezapt hebt. Zeker op het moment dad de harde schijf in de sleepmodes staat...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
als hij traag is na opstarten, kan het zijn dat hij nog bezig is de epg.dat in te laden?


en, wordt hij opeens weer snel als je het volgende doet:

init 4
rm /hdd/epg.dat
init 3

Misschien ook even kijken hoe groot de epg.dat is, voordat je hem weggooit (resultaat is uiteraard alleen nuttig als blijkt dat e2 opeens weer 'snel' is na deze stappen)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind bovendien dat data zoals epg.dat of picons, niet op HDD's gezet moet worden. Dit is natuurlijk vragen om problemen.

 

Geef de standaard prioriteit gewoon aan usb flashstick. Een harddisk is daar niet geschikt voor.

 

 

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

picons ok, maar dat is de keuze van de gebruiker.

epg.dat mag van mij gewoon op de hdd, als e2 stopt of start draait de hdd immers toch al.

En terwijl e2 draait komt hij niet aan epg.dat, dus daar heb je verder geen last van.

(epg.dat is alleen een tijdelijke opslag om de epg data een reboot te kunnen laten overleven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er standaard usb als prioriteit gegeven wordt, scheelt het gewoon gezeik.

 

Bovendien is de 'bug' dat de usb stick niet gemount wordt nog steeds niet opgelost. Je moet alsnog handmatig in fstab aangeven dat je een usb stick hebt ingeplugd.

 

Daarnaast wordt de map /media/hdd of /media/usb niet weergegeven via samba.

 

 

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: metoo
als hij traag is na opstarten, kan het zijn dat hij nog bezig is de epg.dat in te laden?


en, wordt hij opeens weer snel als je het volgende doet:

init 4
rm /hdd/epg.dat
init 3

Misschien ook even kijken hoe groot de epg.dat is, voordat je hem weggooit (resultaat is uiteraard alleen nuttig als blijkt dat e2 opeens weer 'snel' is na deze stappen)


Mijn EPG.dat is 3089 kb, gebruik alleen de BE/NL epg met volle programma omschrijving.

Ik heb geen traagheidsprobeem met mijn beide boxen, ik dacht dat de (kortstondige) traagheid direct na opstarten veroorzaakt zou kunnen worden door het inladen van de epg.dat,
een suggestie eigenlijk bedoeld voor de mensen die daar last van hebben.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
Als er standaard usb als prioriteit gegeven wordt, scheelt het gewoon gezeik.


dat is ook het geval.
Prioriteit is:
1. interne flash
2. cf
3. usb
4. hdd

Citaat:

Bovendien is de 'bug' dat de usb stick niet gemount wordt nog steeds niet opgelost. Je moet alsnog handmatig in fstab aangeven dat je een usb stick hebt ingeplugd.


en dat zal ook zo blijven met de huidige autofs 'oplossing'.
Pas als we voor alle boxen naar mdev switchen, wordt dit opgelost.
Voor de VU hebben we dit vanaf het begin gedaan, en daar werkt het goed.
Kom er alleen nog niet aan toe om dit voor alle boxen om te gooien, kost toch weer flink wat tijd, en heel veel testen, en waarschijnlijk heel veel gezeur van mensen die het onacceptabel vinden dat de OpenPLi build wellicht een paar dagen 'unstable' zal zijn wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Opuske
mijn epg.dat is ongeveer 10.50mb a 11mb groot


En als je die weggooit

init 4
rm /hdd/epg.dat
init 3

is e2 dan opeens weer snel?

Ik vind 11MB best heftig voor een 7025, die al niet erg veel ram over heeft.
(de inhoud van epg.dat wordt als e2 opstart in het geheugen geladen, dus dat hakt er flink in)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Opuske
mijn epg.dat is ongeveer 10.50mb a 11mb groot


Jemig... En hij gaat niet op z'n neus? De mijne heeft zo'n grote EPG nog nooit overleefd. Nou ben ik wel ongeduldiger natuurlijk, als hij niet binnen 2 seconden reageert dan schiet ik 'm af.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...