Ga naar inhoud


[DM7025+] Nightly open pli: ontvanger wordt zeer traag


Rob001

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hier ook hetzelfde verschijnsel, als de box geboot wordt is hij snel, na een paar dagen (tussendoor wordt die wel in standby gezet) wordt de 7025 behoorlijk traag.

 

Mijn instellingen zijn de volgende:

 

Via blauwe knop EPGimport / EPG import configuration:

 

Daily automatic import : activeren

Automatic start time : 06:45

When in deep stanby : Wake up an import

Show in extensions : ja

Load long desriptions up to X days : 5

 

Sources:

Rytc NL/BE XMLTV

Ryte UK XMLTV

 

Knop menu -> Instellingen / Systeem / Diversen :

Enable EIT EPG ja

MHW EPG inschakelen ja

Freesat EPG inschakelen ja

Viasat EPG inschakelen ja

 

Een aantal vragen over EPG

 

Wat is EIT EPG ?

Moet EIT EPG aan staan als men de xmltvimport van Rytec gebruikt ?

Wat is MHW EPG , en mot deze ook aan staan ?

Wat is Freesat EPG, en moet dze aan staan ?

Wat is Viasat EPG, en moet deze aan staan ?

 

 

Hoe kun je de cache opvragen ?

Is een swapfile inschakelen nu al of niet een oplossing ?

Hoe schakel je een swapfile in ?

Als ik de box 's avonds in deep standby zet, dan wordt de box uit deep standby gehaald voor de EPG update. Maar nadien blijft de box gewoon aan staan.

Is het niet mogelijk om de box na de EPG download automatisch terug te zetten in dezelfde stand als hij stond voor de EPG download ?

 

Sorry voor de vele (waarschijnlijk soms stomme) vragen, maar ik vindt er geen antwoord op.

 

Hartelijk dank.

VU+ Duo 4K se, OpenPli 8.2, WaveFrontier T55, 13E, 19,2E, 23,5E, 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Zetten jullie de box nooit uit en laten jullie hem altijd normaal standby staan?


Die in de huiskamer staat altijd standby, handig leesbaar klokje ook.

Zet je je internet modem ook uit? En je NAS? Die gebruiken vergelijkbare hoeveelheden stroom. (Niet alleen op het plaatje kijken, dat zijn maximale waarden)
Link naar reactie
Delen op andere sites

NAS gaat inderdaad automatisch uit en 's-middags gaat hij automatisch weer aan.

ADSL modem moet wel aan blijven staan, anders doet de telefoon het niet.

Overigens verbruikt de NAS VEEL minder stroom dan de 7025 (heb er een stroom meter tussen gehad). De NAS verbruikt net geen 20 Watt als hij vol staat te stampen en als de HD in slaapstand gaat is het al een stuk minder.

 

Het gaat mij niet zo zeer om het stroomverbruik, maar voor mij is het redelijk nutteloos om een apparaat in standby te zetten als het niet gebruikt wordt. Mijn 7025 heeft minimaal 1x per dag een frisse herstart en dat voorkomt dus blijkbaar problemen.

 

Maar goed als het traag worden alleen optreedt bij dozen die nagenoeg nooit uitgezet worden dan zal er wel ergens een geheugen lekje moeten zitten o.i.d. Dat zal wel moeilijk te vinden zijn zelfs voor de die-hard PLi mannen die al zoveel moois hebben gemaakt.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen de 7025 nog in de huiskamer stond bleef-ie dag en nacht aan. Restart zou niet nodig moeten zijn. Ook met de xmltvimporter, mits een beetje getemd, gaf dat geen problemen.

 

De huidige versie van de xmltvimporter is nog wel een stuk zuiniger geworden, die laadt alleen nog maar data voor zenders die kunt ontvangen. Dus als je geen DVB-C tuner hebt slaat hij geen Ziggo data op, enzovoorts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Toen de 7025 nog in de huiskamer stond bleef-ie dag en nacht aan. Restart zou niet nodig moeten zijn. Ook met de xmltvimporter, mits een beetje getemd, gaf dat geen problemen.

De huidige versie van de xmltvimporter is nog wel een stuk zuiniger geworden, die laadt alleen nog maar data voor zenders die kunt ontvangen. Dus als je geen DVB-C tuner hebt slaat hij geen Ziggo data op, enzovoorts.


Wordt de data van zenders waar je geen smartcard voor hebt ook geladen?
Is het ergens mogelijk om in te stellen van welke zenders je de EPG data wel wil laden ?

VU+ Duo 4K se, OpenPli 8.2, WaveFrontier T55, 13E, 19,2E, 23,5E, 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...