Ga naar inhoud


[DM7025+] Nightly open pli: ontvanger wordt zeer traag


Rob001

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Rob001
Verder heb ik de EPG op 5 dagen staan met 4 groepen aangevinkt.


Geen wonder dat je geheugen op is. Probeer het eens met 1 groep en 5 dagen, of 2 groepen en 2 dagen...
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat is niet (nog) niet mogelijk omdat het hele EPG gebeuren in E2 een "draak" van een code is. Eigenlijk zou dit grotendeels herschreven moeten worden zodat er met sqlite of mysql of zo iets gewerkt zou kunnen worden. Dan staat de EPG niet meer in RAM, maar ergens in een databasa file op de flash, USB-stick, CF-kaart enz...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dream zelf niet!

 

Bij PLi is dat al heel lang in overweging. Alleen is het zeer veel werk en er is nog een groot nadaad dat je sterk gaat afwijken van DMM waardoor het mergen van updates van DMM veel werk gaan kosten.

 

Voorlopig is dus de truuk om ervoor te zorgen dat je niet teveel EPG "binnen-lepelt". Haal de details eens bijvoorbeeld voor 1 of 2 dagen binnen en voor de rest van de week alleen de titels. en kies een of maximaal twee sources aan - degene die je ook echt nodig hebt.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dat is niet (nog) niet mogelijk omdat het hele EPG gebeuren in E2 een "draak" van een code is. Eigenlijk zou dit grotendeels herschreven moeten worden zodat er met sqlite of mysql of zo iets gewerkt zou kunnen worden. Dan staat de EPG niet meer in RAM, maar ergens in een databasa file op de flash, USB-stick, CF-kaart enz...


Dat is eigenlijk de manier zoals DGStation het bij de Relook 400s deed, daar werd ook sqlite gebruikt. Dat werkte goed.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dream zelf niet!

Bij PLi is dat al heel lang in overweging. Alleen is het zeer veel werk en er is nog een groot nadaad dat je sterk gaat afwijken van DMM waardoor het mergen van updates van DMM veel werk gaan kosten.


Als de code goed werkt dan zal Dream het toch wel over gaan nemen? Ze hebben er dan immers zelf ook profijt van en alle andere image bouwers ook.
Maar het zal hoe dan ook een enorme berg werk zijn om dat helemaal te herschrijven.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
RAM is het probleem, je geheugen is (bijna) op. "Buffers" moet minstens 10MB zijn, en is bij jou nog maar een paar honderd K.

Vervelend dat het geheugengebruik in de lijst niet goed wordt gerapporteerd, maar volgens mij heb je ook erg veel CCcam threads lopen (dus veel clients).


Buffers geeft bij mij 924k vrij en dat werkt hier eigenlijk zonder problemen. Alleen net na het opstarten is hij een paar tellen traag.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mea culpa, dat moest "cached" zijn, buffers is iets anders...

 

Dat trage begin is waarschijnlijk omdat de Duitsers pas allerlei rare fratsen hebben ingebouwd, zoals het pingen naar hun webservers, en altijd updaten van packages. Waarom ze dat doen is nog onduidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit verschijnsel al eerder deze week meegemaakt.

 

Na het installeren van de laatste Milo EPGupdate in mijn Milo image werd de box erg traag. Continue radertjes.

 

Daarna heb ik de Nightly OpenPli van 30jan erop gezet en had ik hetzelfde probleem.

 

Het probleem zit em inderdaad in de EPG (de XMLTV plugin).

Als ik de EPG handmatig ophaal en de box herstart is er daarna niets aan de hand.

Voorwaarde is wel dat ik de automatische timer om 05.45 uur uit moet zetten.

Als ik dat niet doe, dan heb ik de volgende dag weer de trage bediening met radertjes.

 

Dus op dit moment haal ik maar af en toe de EPG handmatig op.

 

Verder heb ik geen speciale plug-in voor een deep standby (of hoe die ook mag heten).

 

Mijn 2 boxen zij intern geshared en beide gaven dit probleem.

Beide zijn ze standaard met dezelfde PLi, standaard Dream skin, CCcam 2.13 en dus de XMLTV EPG plugin.

 

Dus, sinds het uitzetten van de automatische dagelijkse EPG, draaien beide boxen nu de laatste 5 dagen probleemloos.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Mea culpa, dat moest "cached" zijn, buffers is iets anders...

Dat trage begin is waarschijnlijk omdat de Duitsers pas allerlei rare fratsen hebben ingebouwd, zoals het pingen naar hun webservers, en altijd updaten van packages. Waarom ze dat doen is nog onduidelijk.


Ah kijk, cached is bij mij inderdaad 10 tot 11MB.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Je kunt rustig de EPG ophalen, alleen niet (te) veel...


Ik heb alleen de NL/BE en UK aangevinkt.

Maar bij mij blijven de problemen na de automatische update.
Om 05.45 uur ophalen en valt daarna in standby. Om 08.00 uur wil de box niet meer normaal reageren en is de familie mad
Ikzelf was/ben dan niet thuis om de boel te verhelpen, en heb de automaat uitgezet. Sindsdien geen enkele radertje meer gezien. (afgezien van de videomap benadering)

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Als de code goed werkt dan zal Dream het toch wel over gaan nemen? Ze hebben er dan immers zelf ook profijt van en alle andere image bouwers ook.
Maar het zal hoe dan ook een enorme berg werk zijn om dat helemaal te herschrijven.


De "Duitsers" (hmm, ik moet een beter woord verzinnen voor die jongens, dit klinkt zo onvriendelijk) hebben nogal last van het "not invented here" syndroom. Kleine wijzigingen krijg je er nog wel in, maar zodra het om meer gaat dan een crash voorkomen of een kleinigheidje, dan krijg je meestal niet eens antwoord.

Zo is er op het Dreamboard ook op aangedrongen om 'mijn' (of wiens movielist dan ook, alles beter dan de standaard) movielijst in de centrale te brengen, en ik heb daar ook aangegeven dat ik daar best mee wou helpen, maar daar wordt dan geen boe of bah op gemeld.

Da's denk ik ook de reden dat ontwikkelaars zich in clubjes verenigen (zoals PLi) onder het motto, als zij niks willen doen, dan doen we het maar zelf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...