Ga naar inhoud


[DM7025+] Nightly open pli: ontvanger wordt zeer traag


Rob001

Aanbevolen berichten


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Reggie
Hoe zet je die prioriteiten??


Voor de picons? Die prioriteit is hardcoded. En omdat je normaal je picons maar op 1 lokatie hebt staan, en e2 na 1x (kortom direct na opstarten) wel weet waar dat is, merk je hier niks van.

En de install lokatie is door de gebruiker te kiezen, het lijstje heeft precies diezelfde volgorde.

Maar ik heb het idee dat we off-topic gaan en iemand z'n thread zitten weg te kapen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Reggie
Nou bedoelde eigenlijk de EPG. Hoe kan je de EPG op de CF kaart plaatsen.
Heb zoals eerder vermeld zelfde probleem op mijn 7025, maar niet op mn 8000 dus probeer ook alles om uit te vinden waarom de box traager wordt.


EPG? daar is geen keuze mogelijk, staat altijd in ram.
En ram heeft de 7025 nu eenmaal stukken minder dan de 8000, vandaar dat de 7025 zo traag wordt als je hem helemaal vol stampt met epg data. Juist omdat alles volledig in ram geladen wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 7025 heeft 128MB RAM, de 8000 (en 800 ook dacht ik) heeft 256MB RAM.

 

De 8000/800 hebben wel iets meer geheugen voor intern spul nodig (decoder, framebuffer enzo), maar dan nog blijft er veel meer over.

 

En een 10MB epg.dat neemt -schat ik- ongeveer 12MB RAM in. Da's echt teveel voor de 7025, je moet mikken op ongeveer 3MB, dan merk je er niets van. Dus 1 a 2 sources, en maar 2 dagen vooruit de omschrijvingen laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om weer even on-topic te komen:

 

Ik had zojuist het probleem weer. Ik heb via telnet een top commando gegeven. In de bijlage het screenshot. De ontvanger was zo traag dat zelfs het inloggen via telnet een probleem was. Ik kreeg eerst enkele keren een timeout voordat ik in kon inloggen.

 

Via FTP kijken hoe groot het epg.dat bestand was is niet gelukt. Via Dcc geprobeerd maar FTP bleef "not connected". Ik heb daarna wel deze code uitgevoerd:

Origineel bericht van: pieterg

init 4

rm /hdd/epg.dat

init 3

Bij de 2de regel gaf hij een fout. Het bestand was niet aanwezig. Ik heb het nog geprobeerd met "rm /media/hdd/epg.dat" maar dag ging ook niet. Ik heb ook een list van de deze map als bijlage toegevoegd.

 

Kortom het probleem lijkt door de epg import te komen?

 

Iemand een idee voor een oplossing?

post-26116-1318260708,8978_thumb.jpg

post-26116-1318260708,9279_thumb.jpg

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Neem aan dat dat unionfs is, is je delta bijna vol?


Sorry, ik heb de dreamboxen nog maar een half jaar dus nog geen expert op dat gebied. Dus weet even niet waar je het over hebt?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: Opuske
mijn epg.dat is ongeveer 10.50mb a 11mb groot


En als je die weggooit

init 4
rm /hdd/epg.dat
init 3

is e2 dan opeens weer snel?

Ik vind 11MB best heftig voor een 7025, die al niet erg veel ram over heeft.
(de inhoud van epg.dat wordt als e2 opstart in het geheugen geladen, dus dat hakt er flink in)


Mijn box is een dm800 en geen 7025 smile
Maar om de vraag te beantwoorden als ik de epg.dat verwijder blijft het probleem nog altijd.
Pas op het moment dat ik de box herstart dan is die weer snel voor een paar uurtjes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
en geen logging bv aanstaan voor een softcam ofzo die vervolgens je geheugen opsnoept?



Alleen Cccam geïnstalleerd zonder verdere opties. Ook geen instellingen hierin veranderd (behalve dan de interne share). Standaard staat er geen logging aan toch?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zat nog even te denken waarom hij in het begin wel even wat traag is, maar daarna niet meer.

De mensen die er echt problemen mee hebben, hebben jullie een swapfile aan staan en zo ja hoe groot?

 

Ik heb een swapfile van 128MB op mijn CF kaart, beetje overkill misschien maar het werkt wel.

Er wordt wel goed gebruik gemaakt van de swapfile, ik heb twee sources voor de EPG aan staan en haal 7 dagen details op.

 

Hier de output van "free" bij mij:

 

Code:
root@dm7025 ~ # free              total         used         free  Mem:        72848        71288         1560 Swap:       131064        21356       109708Total:       203912        92644       111268root@dm7025 ~ #

 

 

 

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
hebben jullie een swapfile aan staan en zo ja hoe groot?


Nee, ik gebruik geen swap file

Hier mijn output van "free":
Code:
root@dm7025 ~ # free              total         used         free  Mem:        72848        71596         1252 Swap:            0            0            0Total:        72848        71596         1252


Verder heb ik de EPG op 5 dagen staan met 4 groepen aangevinkt.

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

RAM is het probleem, je geheugen is (bijna) op. "Buffers" moet minstens 10MB zijn, en is bij jou nog maar een paar honderd K.

 

Vervelend dat het geheugengebruik in de lijst niet goed wordt gerapporteerd, maar volgens mij heb je ook erg veel CCcam threads lopen (dus veel clients).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...