Ga naar inhoud


Virtual (PiP) Zap


Hoeba

Aanbevolen berichten


PiP werkt uiteraard best met 2 tuners. Maar dan nog zie ik niet in waarom het niet met één tuner zou kunnen, mits de zenders zich op dezelfde transponder bevinden.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
PiP werkt uiteraard best met 2 tuners. Maar dan nog zie ik niet in waarom het niet met één tuner zou kunnen, mits de zenders zich op dezelfde transponder bevinden.


Dat kan ik je wel vertellen :D

Het probleem is niet het aantal tuners, maar de chipset van de dm800 heeft maar 1 video decoder. Gaat dus echt niet werken...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Nee.

PiPZap zit namelijk al ingebouwd.


Ik vindt de PIP functie erg handig en gebruik deze veel, maar ik vroeg me af of de functionaliteit uitgebreid kon worden met bijvoorbeeld multi PIP , en/of het instellen van de venstergrootte van het PIP scherm.

Bij de virtual PIP plugin is het (kleinere) pip scherm ingebouwd in de skin op de plaats van de picon bij het zappen ( als ik het tenminste goed heb begrepen) . Lijkt me een mooie verbetering of extra functie ?

post-28026-1318260713,9923_thumb.jpg

DM8000 - DM500+ - Multytenne - triax 88cm - samsung 52"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Nee.

PiPZap zit namelijk al ingebouwd.


Zoals hierboven ook al gemeld gaat het over een andere toepassing als die ingebouwd zit.

Kan dat ook gebruikt gaan worden?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik dit inschat red je zoiets niet met een plugin, en zullen er wel wat 'systeemfiles' aangepast moeten worden.

Maar het kan ongetwijfeld werken, tenminste, op hardware met twee video decoders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de virtual PIP-zap plugin zojuist geinstalleerd op open pli en hij lijkt het prima te doen. Mooie PIP uitbreiding !

 

Het PIP scherm (verder)manipuleren moet met een plugin moet dus mogelijk zijn. Ik hoop dat er nog meer handige toepassingen komen op dit gebied.

 

DM8000 - DM500+ - Multytenne - triax 88cm - samsung 52"

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik momenteel de dreamtv hd skin. Ik zal nog even met andere skins testen.

 

Als je erg snel in de pip zapt met satzenders lijkt de plugin soms even de draad kwijt te raken. Met cable zenders geen enkel probleem.

 

handig maar vast niet zo bedoeld;

 

als je eerst een normale pip opent, kiest voor zappen met pip en vervolgens de virtual pip opent en op exit drukt dan hou je een mooi klein pip vensterje over linksonder waarmee je kunt zappen smile

DM8000 - DM500+ - Multytenne - triax 88cm - samsung 52"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: rai
in een DM80000

Heb ik een model gemist? blush

:D:D:D

vGnp
Eén model? :Dlaugh

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...