Ga naar inhoud


Verdwijnt cash geld?


chevrolet

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pukje
Ik lees net op bild.de dat niet alleen het cash geld
verdwijnt maar zelfs de hele euro.
Volgens de bankdeskundigen wankelt de hele euro ,griekenland
in problemen en de andere eu landen kunnen niet helpen omdat
ze zelf al in de problemen zitten.
Welke bankdeskundigen waren dat amerikanen soms?
Die hebben maar 1 doel euro omlaag en dollar omhoog ooit was t bijna 1 op 1 .

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 125
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Sjattuh
Ik heb door mijn land van keuze helemaal gemist dat blijkbaar het OV al bezig is contanten uit te bannen.

Ze zijn al verder dan ik dacht...

Ik weet niet hoelang je niet meer bent geweest hier maar is al 30 jaar zo. :D
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Strippenkaart

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: pukje
Origineel bericht van: gigantaandemuur

Lachwekkend bericht luxemburg staat er ook bij enig idee hoeveel geld ze daar hebben?

Luxenburg staat erbij als medium risk ,nederland
als HIGH RISK


Dat is zijn punt, Luxemburg zou er volgens hem helemaal niet bij moeten staan. En daarom is dit onzin en paniekzaaierrij, als het inderdaad zo is dat Luxemburg schatrijk is.


bron wiki


Voor de komst van de euro was de Luxemburgse frank de officiële munt van het land. Deze was gekoppeld en gelijk aan de Belgische frank. De euro heeft het belang van de in 1921 opgerichte Belgisch-Luxemburgse Economische Unie (BLEU) flink verminderd.

De stabiele economie met hoge inkomens vertoont een gestage groei, lage inflatie en een lage werkloosheid. De industrie werd tot voor kort gedomineerd door staal, maar is steeds diverser geworden en omvat nu ook chemicaliën, rubber en andere producten. Tijdens de afgelopen decennia was de groei in de financiële sector groter dan de terugval in de staalsector. Diensten, in het bijzonder het bankwezen, maken nu een belangrijk deel uit van de Luxemburgse economie. Een tiende van de banen bevindt zich in het bankwezen en een vierde van het bni wordt door deze sector gegenereerd. Het succes van de Luxemburgse banken wordt voornamelijk verklaard door het bankgeheim dat veel vermogen heeft aangetrokken. De financiële sector heeft nu een aandeel van 28% van het bbp van Luxemburg , het aandeel van de industrie is 13,6% (2008).[4]. De landbouw is gebaseerd op kleine familiale boerderijen en bedraagt slechts 0,4% van het bbp. In de zuidelijke gemeente Esch-sur-Alzette werd vroeger ijzererts gewonnen uit de Gaalgebierg, maar deze mijnen zijn nu gesloten.

Luxemburg heeft nauwe handelsbanden met de buurlanden en geniet de voordelen van een open Europese markt als lid van de EU. Het staat met een bbp van $ 113.044 per hoofd van de bevolking (2008) bovenaan op de lijst van het IMF [5]. Ter vergelijking: Nederland staat 9e op deze lijst met $ 52.500 en België staat 14e met $ 47.289. Verder staat Luxemburg op de elfde plaats van de Human Development Index van 2009[14] en op de vierde plaats in de Quality-of-life index (2005)[15].

Vanwege de lage belastingen op brandstof komen er ieder jaar veel automobilisten uit de omringende landen in Luxemburg tanken. Jaarlijks levert dit de Luxemburgse staatskas ongeveer 600 miljoen euro op. En ook de verkoop van tabak brengt veel geld op: ongeveer 400 miljoen euro op jaarbasis. Daarnaast hebben diverse internetbedrijven zoals een_of_andere_veiling_site, Amazon en PayPal zich uit belastingoverwegingen in Luxemburg gevestigd.

Van de ongeveer 207.000 mensen (in 2008) die in Luxemburg werkzaam zijn, woont 60% niet in Luxemburg maar in een van de buurlanden[4]. 52% van deze niet-Luxemburgers komt uit het Franse Lotharingen, 27% uit België en 21% uit een van de Duitse bondslanden (Rheinland-Pfalz en Saarland). Circa 7.500 niet-Luxemburgers werken in Luxemburg bij een van de Europese instellingen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur

Welke bankdeskundigen waren dat amerikanen soms?
Die hebben maar 1 doel euro omlaag en dollar omhoog ooit was t bijna 1 op 1 .

Albert Edwards, Bank-Stratege van de renommierten französischen „Société Générale“. en ook de baas van de Euro-Goep, Jean-Claude Juncker.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Origineel bericht van: pukje
Ik lees net op bild.de dat niet alleen het cash geld
verdwijnt maar zelfs de hele euro.
Volgens de bankdeskundigen wankelt de hele euro ,griekenland
in problemen en de andere eu landen kunnen niet helpen omdat
ze zelf al in de problemen zitten.
Welke bankdeskundigen waren dat amerikanen soms?
Die hebben maar 1 doel euro omlaag en dollar omhoog ooit was t bijna 1 op 1 .


De Angelsaksen zijn inderdaad de markt aan het manipuleren voor eigen gewin.

Griekenland heeft een probleem, maar Griekenland is de kleinste economie van de Eurozone, ca 3%. De overige lidstaten kunnen de totale schuld volledig absorberen zonder enig merkbaar effect. Dat men dit niet zou kunnen is onzin, willen is een heel ander verhaal.

In de VS echter is juist de economisch grootste staat failliet: Californië. Die staat betaalt zijn ambtenaren met schuldbriefjes (goed voor x dollar, getekend Arnold) Maar dat wordt als 'onbelangrijk' gezien.

De EMU heeft de macht om de speculanten buiten spel te zetten. Vrijdag is een schot voor de boeg gegeven, als de speculanten niet wijzer worden gaat ze dat veel geld kosten.

De (economische-) bazooka is geladen en klaar om te vuren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: gigantaandemuur
Origineel bericht van: pukje
Ik lees net op bild.de dat niet alleen het cash geld
verdwijnt maar zelfs de hele euro.
Volgens de bankdeskundigen wankelt de hele euro ,griekenland
in problemen en de andere eu landen kunnen niet helpen omdat
ze zelf al in de problemen zitten.
Welke bankdeskundigen waren dat amerikanen soms?
Die hebben maar 1 doel euro omlaag en dollar omhoog ooit was t bijna 1 op 1 .


De Angelsaksen zijn inderdaad de markt aan het manipuleren voor eigen gewin.

Griekenland heeft een probleem, maar Griekenland is de kleinste economie van de Eurozone, ca 3%. De overige lidstaten kunnen de totale schuld volledig absorberen zonder enig merkbaar effect. Dat men dit niet zou kunnen is onzin, willen is een heel ander verhaal.

In de VS echter is juist de economisch grootste staat failliet: Californië. Die staat betaalt zijn ambtenaren met schuldbriefjes (goed voor x dollar, getekend Arnold) Maar dat wordt als 'onbelangrijk' gezien.

De EMU heeft de macht om de speculanten buiten spel te zetten. Vrijdag is een schot voor de boeg gegeven, als de speculanten niet wijzer worden gaat ze dat veel geld kosten.

De (economische-) bazooka is geladen en klaar om te vuren.
Precies mijn idee erover wij met ons goeie gedrag denken dat nu met de crisis zal men wel niet meer liegen en manipuleren in de usa, er word meer gelogen dan ooit te voren en redden wat er te redden valt.
Ze voelen de bui echt wel hangen van de nieuwe armen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Origineel bericht van: Sjattuh
Ik heb door mijn land van keuze helemaal gemist dat blijkbaar het OV al bezig is contanten uit te bannen.

Ze zijn al verder dan ik dacht...

Ik weet niet hoelang je niet meer bent geweest hier maar is al 30 jaar zo. :D
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Strippenkaart


lol oke, I stand corrected smile

maar ik kon die kaartjes iig nog in de bus kopen, dat kan nu geloof ik dus ook niet meer?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet in deze verhalen, voor de komst van de euro zei de toenmalige minister van duitsland (financieen) dat de euro toch niet zou komen. En we betalen er nu toch al weer een aantal jaren mee.

Ook dat er geen contant geld meer zou blijven lijkt me de grootste onzin, kijk alleen al naar het zwart geld circuit.Dit alleen zal er al voor zorgen dat we tot in lengte van dagen geld blijft.Ik weet dat bijna geen enkele winkel/bedrijf werkt zonder zwart geld. En wat te denken van fooien en de goede doelen langs de deur.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: clemens2

Ook dat er geen contant geld meer zou blijven lijkt me de grootste onzin, kijk alleen al naar het zwart geld circuit.Dit alleen zal er al voor zorgen dat we tot in lengte van dagen geld blijft.Ik weet dat bijna geen enkele winkel/bedrijf werkt zonder zwart geld. En wat te denken van fooien en de goede doelen langs de deur.


Dat is eerder een reden om contant geld af te schaffen: geen zwart geld meer.

Verder is er geen enkel verschil tussen fysiek en elektronisch geld. Aan de deur kun je ook (mobiel) pinnen, fooi kun je evt apart pinnen. Weet de belastingdienst meteen hoeveel belasting op fooi geïnd moet worden.

Over het "gedonder" met de euro heeft Silvia Wadhwa een mooi stuk geschreven bij CNBC : Who is talking Europe into crisis? (Engelstalig)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat aan de deur pinnen is een aantal mensen duur komen te staan.

 

De pinterminals waren gemanipuleerd, de kaart werd gecopieerd en de pin opgeslagen.

 

Binnen 30 minuten was de rekening leeg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Dat aan de deur pinnen is een aantal mensen duur komen te staan.

De pinterminals waren gemanipuleerd, de kaart werd gecopieerd en de pin opgeslagen.

Binnen 30 minuten was de rekening leeg.


Tsja,
Zo lang men in Nederland (als enige in Europa) een zwaar bejaard magneetstrip pinpassysteem blijft gebruiken is elke ( Ikea, AH, NS, Tango... zijn bekende voorbeelden) pinterminal gevaarlijk. Bendes uit heel Europa komen naar Nederland, want alleen daar kan het nog.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het de plan is om alles via pin en kmheffing te registreren

ben ik er zwaar op tegen.

Zeg nu niet van mij mogen ze alles weten dat is dom.

 

De echtgenoot die van zijn vrouw op dieet staat kan niet

meer stiekem een zakje chips of een rolletje drop kopen ,die

aankoop komt op je bank afrekening.

 

Of je gaat met oude vrienden oud stappen en je eindigt in

een strip tent ,ohjee echtscheiding

 

en zo kan ik nog 100 derde voorbeelden noemen.

 

Dadelijk zegt min.fin. tegen alle werkgevers "boek het

bruto loon maar bij ons" dan betalen wij netto met toeslagen

aan de werknemer ,dat bespaart jullie veel werk en

verantwoording.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Als het de plan is om alles via pin en kmheffing te registreren
ben ik er zwaar op tegen.
Zeg nu niet van mij mogen ze alles weten dat is dom.

De echtgenoot die van zijn vrouw op dieet staat kan niet
meer stiekem een zakje chips of een rolletje drop kopen ,die
aankoop komt op je bank afrekening.

Of je gaat met oude vrienden oud stappen en je eindigt in
een strip tent ,ohjee echtscheiding

en zo kan ik nog 100 derde voorbeelden noemen.

Dadelijk zegt min.fin. tegen alle werkgevers "boek het
bruto loon maar bij ons" dan betalen wij netto met toeslagen
aan de werknemer ,dat bespaart jullie veel werk en
verantwoording.


Dus nog steeds geen nadelen...

Je laatste opmerking is natuurlijk onzinnig, daarmee zouden ze honderden banen kapotmaken.

Van mij mogen ze alles weten, wij betalen heel weinig belasting, zelfs voor een land als Turkije, dankij mijn vrouw wie magie kan verrichten met cijfertjes.

Het zwarte geld heeft 2 kanten. Enerzijds ontneem je koopkracht, doordat je mensen wie nu een paar tientjes aan de buurman betalen om de auto een beurtje te geven dit of nu zelf gaan doen of niet laten doen.

Anderzijds zal men doorsparen en witte bedrijven krijgen hierdoor weer meer werk.

Dan kun je met het argument komen dat witte bedrijven ook vaak met zwart geld worden betaald en dit nu weg zal vallen, maar dit is nihil. Je kan geen grote, duren klussen laten doen met zwart geld, dit gaat om kleine dingetjes.

Persoonlijk blijf ik voorstander, cash is ouderwetse ruilhandel met meer nadelen dan voordelen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...