Ga naar inhoud


Verdwijnt cash geld?


chevrolet

Aanbevolen berichten


  • Reacties 125
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: chevrolet
Contant geld is aan het verdwijnen, zegt de consumentenbond maar kan dat zomaar?
Kan een bedrijf je verplichten om te pinnen? Tenslotte is geld toch een wettig betaal middel.

Geld zal niet verdwijnen zoals je al schijft is het een wettig betaal middel ,pinnen/bijschrijven
op bankrekening is geen wettig betaal middel maar iedereen accepteerd het.

Verder is muntgeld een potje van de staat en dat potje willen ze natuurlijk ook niet
verliezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
mijn geld verdwijnt elke maand opnieuw
begrijp het niet... :D
ciao


Inderdaad, iedere maand hetzelfde. Geld ontvangen en weer de rekeningen betalen. Steeds hetzelfde.

Afschaffen dat gezeur en alleen het geld voor kleding en eten mij kant op. Daar verschillen smaken in.

LoonID aanmaken en val je bv in LoonID 1 dan mag je maximaal 1x per 5 jaar een flatscreen van 60cm aanschaffen (krijgen), val je in LoonID 5 dan mag je maximaal 1x per 5 jaar een Plasma van 120cm aanschaffen (krijgen).

enz enz.... Big Brother weet toch wel aan de hand van mijn bankverkeer wat voor scherm ik in huis heb en wanneer ik hem heb gekocht. whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites

LoonID aanmaken en val je bv in LoonID 1 dan mag je maximaal 1x per 5 jaar een flatscreen van 60cm aanschaffen

 

 

terug naar oost-duitsland,daar mocht je ook 1 keer in de 7 jaar een trabant aanschaffen.

mis alleen de muur nog om nederland lol...............

dat zeg ik ..............linux

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je even moet toevoegen is dat 1 v/d grotere mobiele telefoon aanbieders per april geen cash geld meer accepteerd in haar winkels, ofzo zijn de berichten.

 

Ze hebben een paar jaar terug in het centrum van Nijmegen hetzelfde geprobeerd met betaald parkeren. Dat werd echter (gedeeltelijk) teruggedraaid omdat b.v. Duitsers hiermee niet makkelijk meer konden winkelen.

 

Dus geld verdwijnt zeker ja. Het is slechts een wettelijk betaalmiddel zoland het word erkend. Fort Knox representeerd allang de zogenaamd waarde niet meer en zodra een regering aangeeft dat contact geld niet meer mag worden gebruikt als betaalmiddel is het gewoon voorbij.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn veel meer plaatsen in Nederland, waar je alleen met een Chipknip (Nederlandse uitvinding) kunt betalen.(parkeren).

 

Dus daar zien ze mij niet meer.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh

zodra een regering aangeeft dat contact geld niet meer mag worden gebruikt als betaalmiddel is het gewoon voorbij.


Dit kan natuurlijk nooit ,en hoe zit het met de buitelanders/toeristen die moeten vaak cash omdat hun pasjes
in nederland niet werken .
Zo kan ik met mijn B pas in bijna geen winkel in NL pinnen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Origineel bericht van: Sjattuh

zodra een regering aangeeft dat contact geld niet meer mag worden gebruikt als betaalmiddel is het gewoon voorbij.


Dit kan natuurlijk nooit ,en hoe zit het met de buitelanders/toeristen die moeten vaak cash omdat hun pasjes
in nederland niet werken .
Zo kan ik met mijn B pas in bijna geen winkel in NL pinnen


Ja, dat is momenteel nog 1 van de struikelblokken. Maar de eerste stap hiernaartoe is al gezet met de invoering van de Euro. Het aangegeven termijn van 5 jaar vind ik erg optimistisch, maar ik geloof niet dat wij nog met cash geld werken binnen nu en 10 jaar.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was kort geleden een interessant stukje op TV, ben vergeten welk programma maar een "deskundige" voorspelde dat de Euro geen lang leven zou hebben. Hij noemde als voorbeeld dat Duitsland of een ander "sterk" land op gegeven moment zou kunnen besluiten uit de munteenheid te stappen wanneer de munt te sterk zou gaan verzwakken door gebeurtenissen zoals nu in Griekenland, Spanje, en Portugal.

 

Zodra de Euro op echt losse schroeven komt te staan, gaat het betalingsverkeer ook weer veranderen.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chevrolet
Contant geld is aan het verdwijnen, zegt de consumentenbond maar kan dat zomaar?
Kan een bedrijf je verplichten om te pinnen? Tenslotte is geld toch een wettig betaal middel.



Kunnen de banken de prijzen voor een (verplichte) betaalrekening nog verder opdrijven...eek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo

besluiten uit de munteenheid te stappen wanneer de munt te sterk zou gaan verzwakken door gebeurtenissen zoals nu in Griekenland, Spanje, en Portugal.

Zodra de Euro op echt losse schroeven komt te staan, gaat het betalingsverkeer ook weer veranderen.

T B

1 a 2 maanden geleden zag ik een kaartje van de EURO landen die een heel groot risico lopen
financieel over de kop te gaan die landen waren:
Griekenland
Portugal
NEDERLAND !!!

Hierover hoor je natuurlijk niets in nederland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Was kort geleden een interessant stukje op TV, ben vergeten welk programma maar een "deskundige" voorspelde dat de Euro geen lang leven zou hebben. Hij noemde als voorbeeld dat Duitsland of een ander "sterk" land op gegeven moment zou kunnen besluiten uit de munteenheid te stappen wanneer de munt te sterk zou gaan verzwakken door gebeurtenissen zoals nu in Griekenland, Spanje, en Portugal.



Klopt! De Euro is niets minder dan een tijdelijke munt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste wil ik zeggen dat het met de dag eerder komt: de waardeloosheid van de munt. Over een tijdje zullen we teruggaan naar de middeleeuwen; betalen met goederen ipv geld.

 

Ook is dit, dus het betalen met cash dat onmogelijk wordt een van de manieren van de overheid om de burgers ten alle tijden te kunnen volgen. smile

 

1 Ding is zeker; in 5 jaar ben ik ergens in Indonesie of Afrika. cool Daar heb je nog echte vrijheid.. het ergste is dat men dat hier in NL niet merkt. Kilometerheffing, Cameras, Pinpas, OV-Chipkaart, vingerafdruk-paspoort, RFID-chips moet ik doorgaan?

 

Voor verdere discussie: PM.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...