Ga naar inhoud


TV-Vlaanderen in de verdrukking door CSD


riji

Aanbevolen berichten

Ik was deze discussie juist begonnen omdat er transponderruimte bij gehuurd is, maar dan wel voor CSD.

Hier overigens de Engelstalige tekst:

SES ASTRA, an SES company (Paris:SESG)(LuxX:SESG), announced today that it has signed a long-term agreement with M7 Group for two additional transponders on ASTRA 23.5 degrees East. The newly contracted capacity will be used for the further extension of the HDTV lineup of CanalDigitaal, M7 Group’s direct-to-home (DTH) platform for the Dutch market and will bring the number of total transponders contracted by M7 Group at this orbital position to four. The Luxembourg-based M7 Group provides DTH-services in the Netherlands, Belgium and Luxembourg using the brand names CanalDigitaal, TV Vlaanderen and TéléSAT.

 

Following the agreement, CanalDigitaal will launch a broad range of new HD channels from mid-February onwards, including HD channels from the Dutch public broadcaster NPO, and commercial broadcasters RTL and SBS. As a result, the CanalDigitaal HD channel lineup for the Dutch market will more than double over the next three months.

 

Hier overigens nogmaals de link:

http://www.luistercijfers.nl/nieuws-tv-n...od-in-nederland

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: abuelo
ik vraag mij af of er zo veel mensen zitten te wachten op HD ik in elk geval niet en ik denk nog veel meer mensen die er zo over denken.Vraag op straat maar eens aan de mensen wat ze er van vinden.DE meesten hebben er zelfs nog niet van gehoord.


m.v.g Abuelo


Er is zoiets als vooruitgang! Gelukkig maar... anders keken we nog steeds met z'n allen in 4:3 formaat op beeldbuisschermen van 60 kilogram!

Geef mij maar zoveel mogelijk HD met Dolby Digital als het even kan, da's pas TV kijken!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: delto95


Er is zoiets als vooruitgang! Gelukkig maar... anders keken we nog steeds met z'n allen in 4:3 formaat op beeldbuisschermen van 60 kilogram!

Geef mij maar zoveel mogelijk HD met Dolby Digital als het even kan, da's pas TV kijken!

of stomme films op de projector in de buurtcinema. Was ook geen voorstander van het hele hd verhaal maar je went er verdorie snel aan!

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op een ander forum lees ik dat binnenkort Animal Planet HD en NG Wild HD beschikbaar komen bij Skylink. Ik veronderstel dat kanaaldeling met CDS - TVVlaanderen dan mogelijk moet worden.

 

Verder las ik op dat ander forum dat iemand beweert via een familielid dat bij CDS werkt te hebben vernomen dat ook op Vlaanderen gerichte zenders in HD beschikbaar zouden komen.

 

Allemaal onder voorbehoud natuurlijk, maar ik denk wel dat er iets beweegt. Te meer daar Canvas HD ook voor Nederlandse kijkers ter beschikking komt, of VTM HD er ook bijkomt is natuurlijk koffiedik kijken.

 

Is het voorgaande waar, dan is wel quasi meteen de achterstand die er was op HD-vlak ook in Vlaanderen weggewerkt en wordt alléén Exqi niet doorgegeven. Maar het uitzendschema van die zender, behoudens voetbal, stelt eigenlijk (nog) niet veel voor en vele stellen zich de vraag hoelang het Exqi-avontuur op televisie gaat duren.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier helemaal geen bezwaar als dit alles er komt!

Als ze een beetje spelen met de transponderinstellingen kunnen Canvas HD en VTM HD er zeker nog bij!

 

Ik heb hier ook kabel en de hele programmatie van de Exqi-stal stelt niet zo veel voor. Het was een mooi idee, maar ik vrees er eerlijk gezegd een beetje voor met maar enkele programma's per dag...

 

En nu de themazenders op MPEG-4 overgaan moet het toch ook mogelijk zijn om TMF er bij te krijgen voor Vlaanderen.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat veel mensen nogal enthousiast zijn over TMF Vlaanderen, maar voegt dit eigenlijk nog veel toe naast alle reeds aangeboden MTV-zenders en hetgene nog FTA aan muziek te bekijken is ?

 

Ik zie die zender af en toe nog eens op bezoek bij kabelkijkers, maar echt bekoren kan mij dat niet, maar smaken verschillen natuurlijk.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik TMF een goeie zender, gewoon omdat alles meer op Vlaanderen toegespitst is dan die internationale zenders: evenementen worden aangekondigd en er wordt goeie muziek van hier gespeeld.

In vergelijking met JIM spelen ze ook véééééééél betere muziek (vooral 's avonds.)

 

Ik denk dat de gezinnen met tieners die TVV hebben, TMF ook wel kunnen smaken. JIM is meer een johnnyzender...

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Persoonlijk vind ik TMF een goeie zender, gewoon omdat alles meer op Vlaanderen toegespitst is dan die internationale zenders: evenementen worden aangekondigd en er wordt goeie muziek van hier gespeeld.
In vergelijking met JIM spelen ze ook véééééééél betere muziek (vooral 's avonds.)

Ik denk dat de gezinnen met tieners die TVV hebben, TMF ook wel kunnen smaken. JIM is meer een johnnyzender...


En om de drie liedjes reclame, sick heef mij maar de VH1 zenders waar ik bijna geen reclame zie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...