Ga naar inhoud


TV-Vlaanderen in de verdrukking door CSD


riji

Aanbevolen berichten

Nu in Nederland meer HD van eigen bodem beschikbaar komt, is er meteen wel transponderruimte beschikbaar, want dit is de planning van het HD-programmaaanbod van CSD:

 

1 Nederland1 HD Ja - Direct

2 Nederland2 HD Ja - Maart

3 Nederland3 HD Ja - Februari

4 RTL4 HD - Ja Direct

5 RTL5 HD - Ja April

6 RTL7 HD - Ja April

7 SBS6 HD - Ja Maart

8 Net5 HD - Ja April

9 Veronica HD - Ja April

10 Film1 HD - Onderdeel F1S1 pakket Maart

11 Sport1 HD - Onderdeel F1S1 pakket Maart

 

Wij moeten daarom meteen ook onze apparatuur aanpassen, want "ons" themapakket gaat over van mpeg2 naar mpeg4.

Van enige uitbreiding van ons aanbod is nergens sprake. Dit zal wellicht nog minder kunnen nu CSD met zo'n uitbreiding komt.

Intussen hebben we nog altijd geen Nederlandstalige onderschriften bij History-HD en blijven we aangewezen op de Tjechen voor o.a. History-HD en EurosportHD en Zone Reality (waar we ons met teletekst ondertitels moeten behelpen) zonder Nederlandstalige EPG.

Dan zitten we nog met die ene transponder op 19.2° waar zoveel kanalen zijn ingepompt dat de kwaliteit marginaal is.

We betalen toch ook 20 euro/maand voor het ganse aanbod.

Ik vind dat TV-Vlaanderen erop achteruit gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik dacht dat de uitbreiding van het aantal transponders zelfs met het opnemen van de nieuwe HD-zenders erop, nog ruimte laat voor verdere uitbreiding.

 

Misschien is het gewoon een kwestie van tijd.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

als tv-vlaanderen nu eens slim wil zijn en een overeenkomst kan maken met C+nl dat ze buiten de film1 toestanden ook de ned1,2,3,... HD's ook opnemen. dan hebben ze in België weer het meeste kanalan in HD.

 

En dan kan je weer reclame maken als TV-Vlaanderen en dan pas kan je klanten verzamelen.

Want nu hoor ik van alle kanten mensen die echt stoppen met TV-Vlaanderen omdat het aanbod groter is ergens anders...en ja, de FTA's die neem ik er niet bij :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
als tv-vlaanderen nu eens slim wil zijn en een overeenkomst kan maken met C+nl dat ze buiten de film1 toestanden ook de ned1,2,3,... HD's ook opnemen. dan hebben ze in België weer het meeste kanalan in HD.

En dan kan je weer reclame maken als TV-Vlaanderen en dan pas kan je klanten verzamelen.
Want nu hoor ik van alle kanten mensen die echt stoppen met TV-Vlaanderen omdat het aanbod groter is ergens anders...en ja, de FTA's die neem ik er niet bij :D


die komen ook bij TVV,
het is het feit dat vlaamse HD zenders er nog niet opzitten,en bij de grote aanbieders in belgie die al meer of een jaar te krijgen zijn in het basis abbo.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij TV Vlaanderen zouden volgende zenders er snel bij moeten komen, willen ze niet teveel achterblijven bij Telenet en Belgacom.

 

- Canvas HD

- VTM HD

- TMF Vlaanderen

- Exqi Plus (en later eventueel Exqi Sport en Exqi Culture)

 

Uiteraard zijn er nog wel zenders, maar deze zijn echt wel het minimum.

 

ook het doorprikken van de Telesat-zenders zou wellicht een goede zet zijn.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

canvas, vtm hd vind ik al gewoon evident dat ze die MOETEN erbij zetten, maar ja.

en als ze dan nog eens een aardig stuk erbij kunnen kletsen door te delen met C+Nl, dan hebben ze weer iets dat kan verkopen zoals het hoort.

 

enfin, we wachten.....en wachten....en wachten.... sleep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin meer en meer te beseffen dat het met TVV waarschijnlijk niet meer goed gaat komen.

Hun basispakket zullen ze wel blijven verkopen aan belgen in het buitenland maar voor de rest?

Nu het internet en digitale TV landschap hier de laatste weken toch wel in beweging lijkt moet ik de situatie hier nog eens goed bekijken. De kans dat TVV opgezegd gaat worden is groot.

Quo signo nata es?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Ik ben bang dat dit voor de belgen niet zal komen. Met slechts 80K abonnees is dat veel te duur....


Canvas HD kan je doorprikken naar Nederland, das dat zou moeten opbrengen. VTM HD rendeert misschien niet maar door het niet te hebben loop je nieuwe klanten mis, en huidige klanten vertrekken (samen met andere factoren wss) .

VTM HD & Canvas HD zijn een must ! Over Exqi & TMF valt te praten...

Wat gaan ze doen als VT4 & 2BE HD gaat ??? Ook passen, zal nogal succes hebben !

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redneck eyeball
Origineel bericht van: danny38
ik heb vorige week men abo opgezegt .
en vandaag krijg ik een mail de ze het spijtig vond en vroeg om de rede.

ik vind het al straf de ze het zelf niet besefen


Als niemand het hen zegt, hoe wil je dan dat ze het weten ?

Ik hoop dat je de reden duidelijk hebt aangegeven.


Dit zijn toch standaard reacties van TV-VL.
Ze kennen onze behoeften en hun tekorten maar al te goed.
Het is echter altijd hetzelfde: enkel de verkoopcijfers zijn van belang.
Het wordt dus nog een tijd wachten tot ze aldus tot actie zullen gedwongen worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: danny38
ik heb vorige week men abo opgezegt .



Onverstandig, vind ik persoonlijk.

Sedert dat M7 opgericht is , is er meer dynamiek vb:
wat een luxe epg hebben we nu sedert een week
2 transponders erbij gekocht hoed af voor deze beslissing

Overal waar je elders gaat, ga je meer betalen , en geef maar toe het hd aanbod is het grootst op sat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...