Ga naar inhoud


TV-Vlaanderen in de verdrukking door CSD


riji

Aanbevolen berichten

Gaat niet enkel over HD-zenders maar het algemene aanbod. Ik wacht nog steeds op TMF en Exqi Sport om er maar 2 te noemen.

 

En voor een degelijk premium-aanbod à la Film1/Sport1/Eredivisie NL moet ik zowel Telenet als Belgacom in huis nemen.

 

Dan is het mijns inziens maar normaal dat er zo weinig klanten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Ik dacht dat dit een Scandinavische onderneming wordt.


Norkring, maar die gaan geen zenders aanbieden, enkel instaan voor de technische kant en de frequenties verhuren.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abuelo
ik vraag mij af of er zo veel mensen zitten te wachten op HD ik in elk geval niet en ik denk nog veel meer mensen die er zo over denken.Vraag op straat maar eens aan de mensen wat ze er van vinden.DE meesten hebben er zelfs nog niet van gehoord.
m.v.g Abuelo


Indien ik alleen was dan deed ik verder met de enkel de vrij te ontvangen satelliet kanalen plus de gratis terresteriële kananlen die we nu hebben (VRT's, 3x RTBF, 6-tal Franse kanalen waaronder TF1), maar de vrouw telt ook mee...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Ik dacht dat dit een Scandinavische onderneming wordt.

Norkring, maar die gaan geen zenders aanbieden, enkel instaan voor de technische kant en de frequenties verhuren.
Greets


Het zou mij interesseren hoever het nu eigenlijk staat met betalend DVB-T voor Vlaanderen. Misschien weet iemand daar meer over.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de reacties wat bij elkaar voeg dan is de slotsom voor mij niet positief:

Tv-Vlaanderen moet gesteund worden omdat ze voor een te kleine en moeilijk commercieel te bekampen markt toch satelliet televisie mogelijk maken.

Beperk je tot het basispakket want dan ben je vrij goedkoop af. Dan kom je ook goed weg met hun "eigen" hardware, die het gebruik dan ook wat gemakkelijker maakt.

Dan is inderdaad HD meteen ook geen hot item.

Ik pas dus niet in dit prentje en zou er inderdaad misschien beter mee stoppen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het zou mij interesseren hoever het nu eigenlijk staat met betalend DVB-T voor Vlaanderen. Misschien weet iemand daar meer over.


Norkring heeft een "beaty-contest" georganiseerd, waarbij geïnteresseerden een voorstel kunnen doen om de DVB-t kanalen te gaan gebruiken.

Deze contest is bezig en op het einde ervan zal Norkring een keuze maken aan wie de kanalen ter beschikking worden gesteld.

KPN is het zeker niet, misschien Mobistar ?

Maar ik vermoed dat er binnenkort daarover nieuws zal komen.

Bron: berichten op verschillende forums.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Het zou mij interesseren hoever het nu eigenlijk staat met betalend DVB-T voor Vlaanderen. Misschien weet iemand daar meer over.


Norkring heeft een "beaty-contest" georganiseerd, waarbij geïnteresseerden een voorstel kunnen doen om de DVB-t kanalen te gaan gebruiken.

Deze contest is bezig en op het einde ervan zal Norkring een keuze maken aan wie de kanalen ter beschikking worden gesteld.

KPN is het zeker niet, misschien Mobistar ?

Maar ik vermoed dat er binnenkort daarover nieuws zal komen.

Bron: berichten op verschillende forums.

Greets


OK
bedankt
Link naar reactie
Delen op andere sites

ware het niet dat mobistar ook spreekt van on demand. En waarom zouden ze Norking gaan betalen als ze dan alles ineens over dsl kunnen? Hun Livebox is er al op voorzien. En anders hebben ze nog telenet als partner in andere dingen. Ik denk dat dvb-t zowat het laatste moet zijn waar mobistar aan moet denken.

 

Ik denk dat we tvv gewoon wat extra krediet moeten geven. Een week geleden waren de hollanders ook nog allemaal aan het opzeggen omdat het aanbod van cd achterbleef op de kabel. Nu hebben ze ineens allemaal spijt dat ze net zijn overgestapt naar de kabel of zijn ze dolgelukkig dat ze het nog net niet gedaan hadden.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net daarom zou het misschien interessant zijn dat TVV tenminste toch iets laat weten. Anders riskeren ze immers om klanten te verliezen die het beu worden om te blijven wachten.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abuelo
ik vraag mij af of er zo veel mensen zitten te wachten op HD ik in elk geval niet en ik denk nog veel meer mensen die er zo over denken.Vraag op straat maar eens aan de mensen wat ze er van vinden.DE meesten hebben er zelfs nog niet van gehoord.

Misschien niet wachten op HD, maar kwaliteit van de sd zenders is er toch ook niet op verbeterd hoor.

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Voor VTMHD en een/Canvas HD erbij hoeft CDS feitelijk zo ongeveer alleen maar de huidige enige TVV transponder om te bouwen van MPEG2 naar MPEG4 ;-)


Juist, één grote ontvanger omruil actie en als iedereen voorzien is van MPEG4 ontvanger de schakelaar van MPEG2 naar MPEG4 omzetten.

Zo kunnen ze de kwaliteit wat optrekken en/of zenders uitbreiden. Als CDS dat dan ook doet hebben ze ff plaats genoeg voor uitbreiding zowel op Astra 19° als op Astra 23.5° oost.

Is wal een kostelijk plaatje om de boxen om te ruilen van al de abonees.
Maar je wint er wel plaats me waarmee ze het aanbod aantrekkelijker mee kunnen maken en weer klanten kunnen winnen.

De bal ligt in het kamp van M7.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat een massale omruiling (voor de tvv-kijkers) van de nog uitstaande mpeg2-decoders naar nieuwe mpeg4-decoders veel goedkoper zal zijn dan een extra transponder te gaan huren bij Astra. Zeker nu wellicht al een heel pak reeds beschikt over een mpeg4decoder.

 

Al mag een extra transponder natuurlijk ook wel altijd.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...