Ga naar inhoud


ben gestopt met de topfield


Gast decodertje

Aanbevolen berichten

Gast decodertje

na vele jaren ben ik overgestapt van topfield naar iets anders ,de VU+duo.

 

heb een leuke tijd gehad maar mij zie je hier voorlopig niet meer. :D althans niet in dit topic.

 

iedereen bedankt voorall die mensen die de topfield 5000/5500 destijds hebben verfraaid met div taps en natuurlijk ook de epg van henk.

de 7700hdpvr was een verslechtering op de beeld kwaliteit na dan.(mijn persoonlijke mening)

 

grtz decodertje en tot ziens in een ander topic

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: decodertje
na vele jaren ben ik overgestapt van topfield naar iets anders ,de VU+duo.

heb een leuke tijd gehad maar mij zie je hier voorlopig niet meer. :D althans niet in dit topic.

iedereen bedankt voorall die mensen die de topfield 5000/5500 destijds hebben verfraaid met div taps en natuurlijk ook de epg van henk.
de 7700hdpvr was een verslechtering op de beeld kwaliteit na dan.(mijn persoonlijke mening)

grtz decodertje en tot ziens in een ander topic


Ben het geheel eens met de reactie van Sjaak(k) dat je waarschijnlijk nog spijt zult krijgen. Ik heb meerdere tuners kunnen testen, echter tot op heden heb ik nog steeds de beste ervaringen met de Topfields. Momenteel gebruik ik de TF7710HD PVR als hoofd tuner in de huiskamer. De beeldkwaliteit op mijn 50" plasma TV ( met name HD uitzendingen ) steekt met kop en schouders uit boven de andere geteste tuners. Het is bekend dat sommige Topfield tuners kort na de introductie nogal wat software aanpassingen nodig hadden, maar voor zover ik dat nu kan beoordelen, zijn deze verholpen. Mijn TF7710HD PVR werkt in ieder geval feilloos ( met gebruik van de power cam ) !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Je zal nog eens met weemoed terug denken aan de betrouwbaarheid en het goede beeld van een Topfield smirk


Ik heb hier 4 Topfields staan.. TF7700HCSI, TF7710HDPVR en 2x DVB-T ontvangers. Voor de sat ben ik toch overgestapt op de dreambox DM800 PVR. Qua werking is die betrouwbaarder dan de TF7710HDPVR. Goed het beeld van de topfield is niet te verslaan maar de TF7710HDPVR was voor de rest een - zacht uitgedrukt - tegenvaller...
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwaliteit is de enige toegevoegde waarde die overgebleven is als ik aan topfield denk. ben zelf voor een deel aan het overstappen op de dream dozen.

Als test heb ik voor enkele dagen een homecast 9000 staan en over beeld kwaliteit gesproken, een zeer strak plaatje, scherp en een gemakkelijk te bedienen hd twin ontvanger. Alleen de extra mogelijkheden mbt fw zijn beperkt.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb Dreamboxen (7000, 500, 600, 7020, 7025)gehad, Echostars (D2500-IP, 5020PVR) en Topfields (TF4000PVR, TF5000CI, TF5500PVR, TF6000PVRE, TF5010 Masterpiece) gehad en nog wat CD rommel.

 

En nu dan de TF7700HSCI.

 

Qua beeldkwaliteit wint Topfield het nog steeds.

En ook wat bouwkwaliteit betreft.

 

Topfield is de enige die geen last lijkt te hebben van slechte kwaliteit elco's, waar de rest wel allemaal last van krijgt vroeg of laat.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook net mijn topfield verkocht vandaag...

deed wel een beetje pijn omdat ik altijd veel plezier heb beleeft met de topfield 4000/5510...maar de 7710 had ik altijd erg hoge verwachtingen van gehad en heeft me toch wel een beetje in de kou laten staan.

 

maar de beeld kwaliteit is zeker erg mooi.

ook ik ga over op de VU+duo.

die ga ik morgen of maandag kopen,en ik kan niet wachten om weer wat nieuws te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maar 1 ontvanger :TF 7700HSCI -1 schotel Astra + 1 schotel Hotbird - over switch met 1 kabel naar ontvanger.Beeld op tv Philips 32/8404 FullHD.

Ik kan maar 1 ding zeggen: ik kan mij nooit verbeteren. De HD zenders zijn de "crème de la crème".

Beraad U toch maar eens alvorens TF buiten te gooien.

 

alfa.

!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HDfanaat
Origineel bericht van: decodertje
na vele jaren ben ik overgestapt van topfield naar iets anders ,de VU+duo.

heb een leuke tijd gehad maar mij zie je hier voorlopig niet meer. :D althans niet in dit topic.

iedereen bedankt voorall die mensen die de topfield 5000/5500 destijds hebben verfraaid met div taps en natuurlijk ook de epg van henk.
de 7700hdpvr was een verslechtering op de beeld kwaliteit na dan.(mijn persoonlijke mening)

grtz decodertje en tot ziens in een ander topic


Ben het geheel eens met de reactie van Sjaak(k) dat je waarschijnlijk nog spijt zult krijgen. Ik heb meerdere tuners kunnen testen, echter tot op heden heb ik nog steeds de beste ervaringen met de Topfields. Momenteel gebruik ik de TF7710HD PVR als hoofd tuner in de huiskamer. De beeldkwaliteit op mijn 50" plasma TV ( met name HD uitzendingen ) steekt met kop en schouders uit boven de andere geteste tuners. Het is bekend dat sommige Topfield tuners kort na de introductie nogal wat software aanpassingen nodig hadden, maar voor zover ik dat nu kan beoordelen, zijn deze verholpen. Mijn TF7710HD PVR werkt in ieder geval feilloos ( met gebruik van de power cam ) !


Als ik zo de reacties lees betr. de Topfields, ben ik blij dat deze over het algemeen positief zijn. Helaas hebben sommige modellen ( zoals de TF7710HD PVR ) in het verleden een negatief imago gekregen. Zoals ik al aangegeven heb, zijn de meeste problemen voor verreweg het grootste deel verholpen, maar men heeft er blijkbaar wat moeite mee om ook de positieve zaken te melden. Het is zeker niet mijn bedoeling om de Topfields als super ontvangers uit te roepen, ieder merk en type heeft zijn eigen tekortkomingen ! De eerste 100% perfecte tuner moet nog steeds gemaakt worden. Overigens was ik wel een beetje verbaasd uit een voorgaande reactie dat iemand een " zeer strak plaatje " had met de Homecast 9000. Zo zie je ook dat vooral beeldkwaliteit sterk afhankelijk is van persoonlijke smaak. Ik had deze nl. ook getest op dezelfde 50" plasma TV en deze ( minder goede ) ervaring was voor mij juist de aanleiding om de Homecast direct om te ruilen voor de TF7710. Ben toch ook wel nieuwsgierig welke problemen men dan daadwerkelijk nog heeft met de 7710. Wat mij betreft zijn de TF7700HSCI en de TF7710HD PVR feilloos werkende apparaten, maar er zullen ongetwijfeld altijd mensen zijn met een andere mening ( maar geldt dat niet voor alle apparaten ? ).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk nu sinds 3 december 2007 naar HDTV met mijn Topfield 7700HDPVR.

In het begin was er wel wat aan de hand met de firmware, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden!

Er zit en 1tB harde schijf in van Samsung met 32 mB cache.

Werkt feilloos!

Heb al vele moie documentaires van BBC HD op de schijf staan, en sinds 10 dagen heb ik het HDTV pakket van CDS.

Het enige probleem dat ik nu heb, is de cam van CDS, die geeft veel freezes als de tuner net ingeschakeld is, maar als de cam op temperatuur is gekomen gaat het goed.

Maar dat heeft meer met CDS te maken volgens mij.

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben helemaal nieuw op het gebied van topfield. Net 1 maand geleden alles aan laten leggen en op aanraden een topfield 7710 pvr erbij gekocht.

Beeld is mooi, maar ben absoluut niet tevreden over deze kast.

- hd beeld trilt of hakt soms

- epg werkt niet echt super

- gecodeerd beeld valt soms weg, moet je reboot doen, dan pakt hij codering weer op.

- heel irritant tijdens zappen, wanneer je geen abbo hebt op een zender dat je hierover waarschuwing krijgt die je met ok moet wegdrukken. kan niet lekker doorzappen.

- soms neemt hij programma's helemaal niet op

 

Een paar dingen waarvan ik zeg, kan beter. Als ik dan kijk wanneer de laatste firmware is uitgebracht heb ik ook niet het idee dat er nog veel voor deze kast wordt gedaan.

 

kortom, erg teleurgesteld.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...