Ga naar inhoud


[VU+ duo] Dreambox afstandsbediening op je VU+


conc

Aanbevolen berichten

Ha, nee Tonsky,

 

De orginele Data uit de Eeprom heb ik wel uitgelezen, als ik deze terug schiet doet de AB het weer als vanouds, het gaat erom dat de aanpassing (of toevoeging) van VU codes niet wil werken. En by the way, ik heb nog een reserve 7025 AB bij de dreambox dus.

 

GRTZ

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 3 weken later...

Gisteren zelf een JP1.2 interface(kabel) gebouwd.

Nadien via remotemaster de codes afkomstig van DrData ingevoerd en een nieuwe device information-data en raw protocol-data aangemaakt voor een Dreambox RC V4 (URC-39930BJ0).

De beschrijving welke DrData op een ander forum heeft gezet is enkel voor een Dreambox RC V1.

 

Nadien deze data via IR v8.02 overgebracht in de afstandsbediening van de dreambox.

 

Nu is het vrouwtje terug tevreden ... ze werkt liever met de dreambox afstandsbediening.

 

Let er dus op dat je voor een ander type afstandsbediening de juiste protocol data aanmaakt anders zal het niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hulkman

de aangepaste device upgrade code:

 

Upgrade Code 0 = 2F B2 (SAT/2000) MCE (RM v1.98beta7)

2A 00 FE FE FE E1 A9 30 95 55 66 59 99 69 00 01

02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 0D 20 21 0C BC BB

55 CC 54 F2 58 59 5A 5B 5C E5 6D 6E 6F 70 E4 49

3C 81

End

 

En de upgrade protocol code:

 

Upgrade protocol 0 = 01 2A (HCS08) RC6-M-32 (RM v1.98beta7)

20 16 24 4B 81 CE 05 08 08 00 DD 00 00 00 00 00

DE D0 12 05 36 01 BB 04 01 B3 12 01 61 06 B6 61

A8 F0 B7 61 03 61 06 B6 66 A8 C0 B7 66 B6 68 AE

08 CD FF 8C BF 68 B7 69 6E 02 A9 6E 08 AA CC FF

5F

End

 

Deze codes in IR v8.02 ingeven, je zal merken dat je geen Key Moves moet doen.

 

Nadien nog selekteren op welke knop je de VU+ duo bediening wil plaatsen (via Macro instelling).

 

Veel succes.

 

Deze aanpassing is voor een dreambox RC v4 (URC-39930BJ0).

Let op: een andere versie zal andere codes nodig hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit is interesant, alleen moet ik zo'n JP interface kopen of maken.

 

De dreambox remote is goed maar die van de VU+ vind ik (na wat wennen) toch beter. Enige nadeel is dat je daarop niet je TV kan bedienen, moet je weer met 2 RC's liggen zeulen...

- VU+DUO, relook400, cubecafe250, 2xdm800, cuberevo, DM7025

- visio bigsat, 3x Edision/1x ALPS quad LNB, 17to8 PMSE diseqc switch -> 28.2, 23.5, 19.2, 13

- schwaiger 1m alu, inverto LNB, SG2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hactec,

 

Heel, heel erg bedankt voor deze code's, ze werken uitstekend. Blijkt dat ik heel dichtbij zat, maar net het licht nog nog niet had gezien.

 

Vraagje, de standaard viercijfer code's voor tv werken nu niet meer, hoe moet ik die nu weer werkend maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hulkman.

 

graag gedaan hoor, ik ben blij dat het voor jou ook werkt.

 

Hier werkt mijn Tv nog steeds met de afstandsbediening.

 

Om deze in te stellen:

 

Eerst moet u de "TV" knop drukken daarna constant drukken op knop "SHIFT" dan moet je lampje zien knipperen van TV. (dat moet 2 keer knipperen)

Tenslotte moet u de 4 cijfers intoetsen van de lijst. (merk van uw TV)( bv: 0123)

 

Succes.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
uhm die oude AB is te slecht mbt toetsjes


Een paar jaar geleden heb ik ook de afstandbediening van mijn Dreambox 7000 geprogrammeerd met een JP1 interface.

<Dream> Dreambox 7025
<Shift> + <Dream> Dreambox 7000 (met aangepaste RC codes in de Dreambox 7000)
<TV> Philips TV
<Shift> + <TV> KiSS DVD speler

Op deze manier kon ik dus 4 apparaten met 1 afstandbediening bedienen. Vervolgens plaatste ik er ook nog een Dreambox 800 bij. Deze gebruikte natuurlijk dezelfde codes als mijn Dreambox 7025. Toch kon ik ook met een heel eenvoudig truukje ook de Dreambox 800 met deze afstandbediening bedienen. Namelijk... omdat de Dreamboxen bij elkaar in de buurt staan heb je een probleem met de bediening, echter hierin schuilt ook de oplossing. Je gebruikt meestal maar 1 Dreambox tegelijk. Door op de powerknop op de afstandbediening te drukken schakelt 1 Dreambox uit en de andere aan.

Na heel wat jaren van gebruik waren ook bij my diverse knopjes versleten. Ik had echter nog 2 andere afstandbedieningen in de la liggen. Deze afstandbedieningen (behorende bij de Dreambox 800 en Dreambox 7025) hadden echter een JP1.2 interface ipv een JP1.1 interface en tevens zou ik de afstandbediening weer helemaal overnieuw moeten gaan configureren. Ik heb gewoon het binnenwerk (de print) van beide afstandbedieningen verwisseld. Voilla... Afstandbediening weer als nieuw en geen nieuw programmeerwerk.

Nu heb ik laatst ook een VU+ DUO gekocht, dus ik zal ook weer wat programmeerwerk moeten doen. Ik ga deze zetten op de <Shift> + <Dream> positie.

Nog een tip... zoek met Google naar "JP1". De eerste link bevat erg veel info over het programmeren van de afstandbediening.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ga hier ook maar eens mee aan de gang want die Dream AB's kan ik blind bedienen en dat is erg prettig. Dat witte gladde prul van VU+Duo voldoet niet, vooral niet omdat je de AB van TV erbij nodig hebt.

 

De Harmony one kan ik niet blind bedienen, bijvoorbeeld de kleurknoppen zitten op het scherm, niet als hardkey, dus dat valt ook af. Wellicht is het instapmodel, de 300i een goed alternatief:

Knipsel.JPG

 

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Logitech 300i heb ik toevallig van de week besteld.

 

Leek mij ook een goed alternatief. De layout zit ergonomisch ook beter in mekaar. Plus ik kan de rest van mijn audio en tv apparatuur daar ook mee bedienen.

 

Hierbij nog een duidelijk layout plaatje

post-40739-1318260951,1566_thumb.jpg

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ToniMacaroni
Die Logitech 300i heb ik toevallig van de week besteld.

Leek mij ook een goed alternatief. De layout zit ergonomisch ook beter in mekaar. Plus ik kan de rest van mijn audio en tv apparatuur daar ook mee bedienen.

Hierbij nog een duidelijk layout plaatje


Ik ben ervan overtuigd dat je die blind kan bedienen, en de VU zit in de database dus dat is makkelijk programmeren. De basis tv functies kan je rechtstreeks op een paar toetsen onder "sat" programmeren zodat je niet meer van apparaat hoeft te switchen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Persoonlijk zou ik dan toch liever een met een LCD schermpje nemen waar je meer opdrachten achter kan zetten. Deze 300 lijkt mij te beperkt om als volwaardige afstandsbediening te kunnen fungeren. Ik denk dat je een hoop opdrachten van je TV en/of ander apparaat zoals de VU+ er niet goed op kwijt kunt.

 

Een betere keuze lijkt mij dan b.v. de 555.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de VU+ nu een week in gebruik en ab went echt heel snel(9jaar lang dream gehad). wat ik wel mis bij de VU+ ab is de infoknop, waar je info kunt krijgen over het programma dat je kijkt. is hier mischien een oplossing voor ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...