Ga naar inhoud


[VU+ duo] Dreambox afstandsbediening op je VU+


conc

Aanbevolen berichten

Zie het als een evolutie, Black.

Er ontstaan onvermijdelijk automatisch zij-sporen die vanzelf weer uitsterven. Hoort erbij, kunnen soms heel interessant zijn, niet iets om je druk over te maken. Even niet aan meedoen, de hoofdlijn komt vanzelf terug.

Ik volg je goede bijdragen met interesse, ook al heb ik zelf op het moment nog een stel simpele doch fijne machientjes die met je bijdragen niets kunnen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Met behulp van deze codes en een JP1 kabel kan je de Dreambox afstandsbediening herprogrammeren

 

Die Werte der Tabelle sind zum Eintrag in Remotemaster gedacht.

 

Belegung VU+ Duo FB

 

Setup Device: 2047

Setup Type: VCR

 

Protocol: RC6-6-32

Protocol-ID: 01 2A

 

Device: 128

Subdevice: 21158

 

 

 

Taste OBC

 

0 0

1 1

2 2

3 3

4 4

5 5

6 6

7 7

8 8

9 9

< 187

> 188

rot 109

grün 110

gelb 111

blau 112

hoch 88

runter 89

links 90

rechts 91

OK 92

Chan+ 32

Chan- 33

Vol+ 16

Vol- 17

Exit 85

EPG(Info) 204

Menue(Dream) 84

Filme(Video) 73

Audio 229

Help 129

Radio 242

TV 228

Mute 13

Stdby 12

Text 60

 

Credit gaat naar DrData om dit uit te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

@Sosa,

 

Ik heb me zo'n simple parallel naar JP1 interface in elkaar gebakken, maar krijg met geen mogelijkheid contact met een DM7025 AB. Het interface wordt wel gezien (via de test door de diode) dus goede poort gekozen, maar geen data uitwisseling met de AB.

Alles is tig keer nagekeken, zelfs nagemeten op de pennen van de AB (moest hem daarvoor even uit elkaar halen)komponenten nagemeten diode en weerstanden zijn ok, maar geen programmering.

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch niet toevallig een clone of een nieuwe versie remote?

 

Het is wel zo dat de laatste versie afstandsbedieningen niet meer met de simpele versie van de Jtag te proggen zijn, daar heb je de uitgebreide versie voor nodig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh, ja, gisteren de hele avond voor niks lopen klooien. Ben er vanmorgen pas achtergekomen dat de AB van de 7025 een JP1.2 interface schijnt te hebben, waarvoor je dan ook een wat uitgebreidere jp1.2 kabeltje nodig hebt.

Waarom staat zoiets er nou niet bij, en welke malloot bedenkt nu een totaal ander concept, en gebruikt dan dezelfde connectie methoden.

Nou ja, de AB werkt nog. Ik ga nu in de States een USB JP1.2/3 bestellen, met een JP1 convertor en een small connector. Kost een paar centen, maar ik ben nu zo gemotiveerd dat ik een soort 'Geld spield keine Rolle' mood beland ben.

 

Als ik het werkend heb zal ik hier eens goed verslag van maken, met de valkuilen die tot nu toe ben tegengekomen.

 

@Ap, wat weet jij van de clonen, hebben die alleen geen JP connector of geen progammable chip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de duidelijkheid er zijn al minstens 4 type afstand bedieningen geweest voor je dream

 

Onder het batterij afdek kapje staat een nummer en die geeft al aan om welke versie het gaat en dus welke JP interface voor jouw geschikt is

 

Citaat:

V1

Has 4 device slots and a JP1 interface

 

V2

Has 3 device slots and a JP1 interface

 

V3 URC-39730 B02

Has 4 device slots and a JP1 interface

 

V4 URC-39930BJ0 (URC-39930RJ0-03)

Has 3 device slots and a JP1.2 interface

 

bron sat-forum uk

 

verwissel dus niet zomaar dat afdek kapje als je meerdere dreams en afstandbedieningen hebt want dan kun je het niet meer achterhalen zonder de AB helemaal open te maken.

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
fantastisch...
moet enkel ergens een jp1 interface vandaan halen...
of kan iemand me ermee helpen

het gaat niet over afkicken, het gaat over ergonomisch beter / die rsi met VU+ AB kan ik missen als kiespijn

heb ook een oude dm7000 AB liggen

ciao


uhm die oude AB is te slecht mbt toetsjes

heb me dus een nieuwe gehaald
sick nieuwe heeft geen JP interface onder het afdekkapje
damn ook dat is al gecloned! crazy

dan maar eens wisselen met die van de familieleden
tis maar dat jullie weten dat er dus ook "niet programmeerbare AB's op de markt zijn

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zwarte remote die bij de 500HD zit heeft geen jp1 interface.

De bekende zilveren remotes volgens mij wel allemaal...

 

Als er geen interface zit maar wel de gaatjes dan kun je die er zelf nog wel aan solderen.

Bij de 500HD ontbreken ook de gaatjes.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, hij is er de usb programmer.

 

Hij schijnt te werken, ik kan de codes uit de DB afstandsbediening lezen. Alleen het editten van de codes met RM daar kom ik niet uit. Heb de tutorials doorgeworsteld, maar ergens doe ik iets niet goed. Wie heeft er ervaring hiermee?

 

Wat wel lukt is de setup, daar vul ik de gegevens in die hierboven ergens worden opgegeven, ik kan ook die lijst invullen (Button-Function). Maar hoe speel ik dat nu naar de AB door? Als ik een upload to controller doe dan lijkt hij wel wat te uploaden, maar er is niets verandert aan de functionaliteit van de AB.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, helaas nog niet.

 

De code gegeven door DrData is herleid uit de AB van de 7000 met andere eeprom etc. en wil (nog) niet werken bij mij. Ben nu rechtreeks met DrData in conclaaf, maar ja hij heeft dus weer geen 7025 AB met JP1.2 interface.

Ik ga hem voorzien van mijn bevindingen en hoop zo weer wat verder te komen.

Het resultaat tot nu toe is dat ik de 1-knop min of meer werkend krijg, dus er is nog hoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...