Ga naar inhoud


EPG problemen op Nederlandse zenders


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten


Dank voor de reactie.

 

De 'fout' zoals je dat noemt, ik zou liever zeggen de oorzaak zou dan of in de nieuwe EIT moeten liggen, die blijkbaar afwijkt van wat er eerst was, of in mijn ontvanger.

 

En als CDS afwijkt van wat er eerst was ligt de oorzaak dan toch echt daar. Want wat er eerst was, dat werkte prima. Ik neem aan dat de ontvangstsoftware daar dan wel aan zal worden aangepast.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die optie heeft de rebox. MHW automatisch oid heet het. Ik heb de MHW ook uitgezet, want de DVB Epg werkt vele malen beter.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Die optie heeft de rebox. MHW automatisch oid heet het. Ik heb de MHW ook uitgezet, want de DVB Epg werkt vele malen beter.


Waar in het menu kan ik die vinden? Ik ben een beetje een leek in sommige termen. wat is het verschil tussen de MHW em DVB EPG?

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: H. Maat
Origineel bericht van: cheapwatcher
Die optie heeft de rebox. MHW automatisch oid heet het. Ik heb de MHW ook uitgezet, want de DVB Epg werkt vele malen beter.


Waar in het menu kan ik die vinden? Ik ben een beetje een leek in sommige termen. wat is het verschil tussen de MHW em DVB EPG?


Dit zit in 1 van menu's van het tweede icoon van links. De MHW epg inladen duurt altijd een paar minuten waarna je een EPG voor alle SD kanalen hebt die CDS aanbiedt. Bij de DVB Epg wordt er per transponder een EPG meegestuurd. Deze wordt gewoon geladen op het moment dat je tv kijkt. Dus heb je er geen last van. Ook zijn er voor de HD kanalen wel gegevens. Dit heeft de MHW Epg niet.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Origineel bericht van: H. Maat
Origineel bericht van: cheapwatcher
Die optie heeft de rebox. MHW automatisch oid heet het. Ik heb de MHW ook uitgezet, want de DVB Epg werkt vele malen beter.


Waar in het menu kan ik die vinden? Ik ben een beetje een leek in sommige termen. wat is het verschil tussen de MHW em DVB EPG?


Dit zit in 1 van menu's van het tweede icoon van links. De MHW epg inladen duurt altijd een paar minuten waarna je een EPG voor alle SD kanalen hebt die CDS aanbiedt. Bij de DVB Epg wordt er per transponder een EPG meegestuurd. Deze wordt gewoon geladen op het moment dat je tv kijkt. Dus heb je er geen last van. Ook zijn er voor de HD kanalen wel gegevens. Dit heeft de MHW Epg niet.


Ok dan, bedankt voor je antwoord, ik ga straks gelijk even e.e.a. testen!

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
Zeker momenteel, vanavond, krijg ik alleen maar onzin door op de EPG van mijn Rebox 9000, ...

Ik heb met mijn Rebox RE-9000 geen enkel probleem met de 7-daagse EIT EPG.
Het is inderdaad wel zo dat je in het Menu bij 'UI instellingen' de optie 'Start MWH-EPG Automatically' op UIT moet zetten want om de nieuwe EPG te verkrijgen is verder geen actie noodzakelijk.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
Zeker momenteel, vanavond, krijg ik alleen maar onzin door op de EPG van mijn Rebox 9000, ...

Ik heb met mijn Rebox RE-9000 geen enkel probleem met de 7-daagse EIT EPG.
Het is inderdaad wel zo dat je in het Menu bij 'UI instellingen' de optie 'Start MWH-EPG Automatically' op UIT moet zetten want om de nieuwe EPG te verkrijgen is verder geen actie noodzakelijk.


Zeker. Het werkt hardstikke goed. Ik heb voor het eerst ook opnames vanuit de EPG gemaakt.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...