Ga naar inhoud


Welke KVM-switch?


minplus

Aanbevolen berichten

Ik wil een oudere Win 98 computer samen met een nieuwere Win XP (later mogelijk Win 7) computer op 1 muis, 1 toetsenbord, 1 Lcd-monitor en 1 speakerset aansluiten.

(Met een 2e duo computers wil ik hetzelfde doen om cooperatief via het netwerk Hexen2 te spelen. Via emulatie is het niet gelukt dit 100% werkend te krijgen omdat je regelmatig bij een beweging door bleef glijden, lastig bij lava of hard meppende figuren. Spelforums wisten geen oplossing)

 

Hiervoor schijn ik het beste een KVM-switch te kunnen gebruiken die ik via internet zal moeten aanschaffen.

Ik zie echter door de vele bomen het bos niet meer met prijzen tussen de 10 en 200 euro.

Wie heeft hier ervaring mee, welke switch kunnen jullie me aanbevelen? De prijs moet niet te gek worden...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou,

 

niet exact waar je om vraagt (hardware oplossing), maar zeker welk leuk.. echter, ik weet niet of het in jouw geval toepasbaar is:

 

Software:

http://synergy2.sourceforge.net/

 

hiermee bedien je d.m.v. het toetsenbord en muis van 1 computer ook de andere. Een soort van KVM over LAN.. alleen.. beeld wordt niet overgestuurd.

Je configureert 1 master (daar waarmee je de computer bedient) en 1 of meerdere clients.

 

Ik gebruik dit op mijn laptop. deze zet ik op het buro in het dockingstation waarop een toetsenbord en muis zijn aangesloten.

Links en rechts van de laptop staan lcd-schermen. 1 aangesloten op de server, 1 op een andere computer.

 

Ik kan nu met de muis van het scherm van de laptop naar het scherm van de server of andere pc gaan en bedienen d.m.v. de muis en toetsenbord die op de laptop zijn aangesloten.

 

Je kunt dit vergelijken met meer dan 1 monitor op een machine aan te sluiten (het met de muis van het ene scherm naar het andere scherm gaan), alleen is op de monitor een andere computer aangesloten. Een leuke bijkomstigheid is dat het Clipboard (Cut,Copy&Paste) over alle machines heen werkt.

Ik kan dus op de server tekst selecteren, copieeren, dan naar de laptop of andere machine gaan en dan de tekst daar plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maarom maak je niet gewoon een rdp connectie? niets geen gedoe met 2 toetsenboarden en 2 muizen en 2 monitoren of switches.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is zo te zien exact het omgekeerde van wat ik wil. Ik heb nu een extra tafel met toetsenbord, muis en monitor in de kamer staan (en dat zouden er 2 gaan worden als we cooperatief gaan spelen...) en wil die tafel, monitor, muis en toetsenbord eruit gooien zodat alleen de 2 extra computers over blijven.

 

Dank voor het meedenken. smile

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de loop d'r jaren een 3-tal KVM switches gehad en die hebben allemaal redelijk goed gewerkt. Ben nooit voor een bepaald merk gegaan al zijn er altijd betere maar daar betaal je ook voor.

 

De meeste KVM switches kunnen vaak maar tot een bepaalde maximale resolutie gaan dus hou daar rekening mee als je wat koopt. Ook kunnen ze de werking van je bv. toetsenborden beinvloeden zodat bepaalde functies mogelijk niet (meer) werken. Ik heb hier nog een KVM switch aangesloten maar eigenlijk gebruik ik die alleen maar voor het schakelen van de VGA aansluiting van/op mijn 1ste monitor. Hiermee schakel ik tussen mijn homeserver (voorals er evt. problemen zijn en ik heb daar altijd al een TB op aangesloten zitten) en een losse kabel voor als ik op een andere pc beeld wil hebben (als bv. iemand met problemen langs komt).

 

Een 2-tal ervaringen en nog wat aanvullende info die zo maar in me op kwam.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
Is zo te zien exact het omgekeerde van wat ik wil. Ik heb nu een extra tafel met toetsenbord, muis en monitor in de kamer staan (en dat zouden er 2 gaan worden als we cooperatief gaan spelen...) en wil die tafel, monitor, muis en toetsenbord eruit gooien zodat alleen de 2 extra computers over blijven.

Dank voor het meedenken. smile


of je gebruikt een monitor waar minimaal 2 vga-ingangen op zitten i.c.m. synergy.
Wanneer een monitor dit ondersteunt zit er in nagegoeg alle gevallen een directe knop voor op om te schakelen tussen de verschillende ingangen.
Als je dan synergy goed configureert kun je met 1 toetsenbord en 1 muis de 2 pc's bedienen.

Je zult toch op een knopje moeten blijven drukken om te schakelen tussen pc1 en pc2 in geval van een kvm switch. of dit knopje nu op de monitor zit of op de kvm switch maakt dan niet uit.
(daargelaten dat er bepaalde kvm switches zijn die schakelen d.m.v. een bepaalde toetsen combinatie op het toetsenbord)

kan ook.. geen extra h/w nodig. enkel een monitor met 2 inputs. geen resolutie probleem en goede beeldkwaliteit

:D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Hij wil ook zijn extra toestenbord en muis van de tafel af hebben dus aan een monitor met 2 ingangen (VGA/DVI) heb je niet voldoende.


dat was ook niet wat ik zei,
er staat in mijn post namelijk: "Als je dan synergy goed configureert kun je met 1 toetsenbord en 1 muis de 2 pc's bedienen"
dus kan dat andere toetsenbord en muis van tafel en heb je wel voldoende aan een monitor die dat ondersteunt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de info Ninjak.

Beinvloeding van het toetsenbord zou storend zijn want er zijn redelijk wat toetsen in gebruik bij zo'n spel.

Had je dat verschijnsel bij alle of bij een bepaald merk?

 

PM's ontvangen en terug gestuurd. Thx Ronald. Was het nog niet helemaal.

 

Hebben al 2 goed werkende breedbeeld LCD-monitoren met slechts 1 ingang in gebruik, die vervangen wordt wat prijzig vrees ik, Raas. Dan zullen 2 KVM-switches met kabels goedkoper zijn denk ik.

 

We zijn dus nog druk aan het zoeken en vergelijken. confused

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...