Ga naar inhoud


terug zetten back-up op nieuwe hdd


seije017

Aanbevolen berichten


Tuurlijk... wat is anders het nut van een backup?

 

Wel eerst je windows installeren en goed kijken wat je terug gaat zetten...Dus NIET je windows gaan overschrijven.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het een kwestie is de hd vervangen door een groter/nieuwer exemplaar kan het eenvoudiger met HDCLONE

heb dit zelf gedaan met een win 7 pc, nieuwe (grotere) hd als 2e schijf aangesloten en met hdclone vanuit win7 een complete copie gemaakt van de eerste schijf, eerste schijf verwijderd en na 2x opstarten met de nieuwe schijf draait de win7 pc weer als vanouds...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
als het een kwestie is de hd vervangen door een groter/nieuwer exemplaar kan het eenvoudiger met HDCLONE
heb dit zelf gedaan met een win 7 pc, nieuwe (grotere) hd als 2e schijf aangesloten en met hdclone vanuit win7 een complete copie gemaakt van de eerste schijf, eerste schijf verwijderd en na 2x opstarten met de nieuwe schijf draait de win7 pc weer als vanouds...


Ik heb een vervolgvraag.

Ik wil ook een nieuwe HD plaatsen want ik krijg een melding van Bad sectors.
Van oorsprong staat Vista op mijn HD, en later een Upgrade van W7.

Moet ik bij de her-installatie dan eerst Vista installeren, dan de Upgrade naar W7 en dan mijn Backup terugplaatsen, of is er een andere optie?


En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou hdclone gebruiken zoals ik beschreef, dus een exacte copie maken van mijn (bad-sector) hd en deze uit proberen....lukt dit niet dan kun je altijd nog de moeilijke weg bewandelen....lees eerst eens op de site van hdclone....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met acronis kan je prima een je hd clonen.

Ook kan je een image maken en deze met acronis boot cd en externe usb harddisk (waar de image op staat) terug zetten.

Heb je universal restore van acronis kan je ook naar andere hardware toe en tijdens de restore drivers installeren.

Ik denk alleen aan mezelf want,

als iedereen aan zich zelf denkt

wordt er aan iedereen gedacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik bedoel....

 

Je installeert je windows, je installeert acronis en vandaar uit kun je dus je data terugzetten.

 

Als je een volledige image hebt gemaakt moet je er op letten dat je niet je windows zelf gaat overschrijven..... dan kom je in de problemen.

 

Wil je alles volledig overzetten kun je van acronis Migrate Easy gebruiken. Je kunt een Trial versie downloaden die 30 dagen volledig werkt... Je kunt hiermee de oude partitiestruktuur gebruiken en zelfs partities on the fly aanpassen. Je sluit simpelweg je nieuwe schijf erbij aan (desnoods via usb) en alles wordt van de oude naar de nieuwe schijf gezet. Je zet de nieuwe schijf in je laptop en kunt direct opstarten en alles werkt met al je data.

 

Je kunt dan binnen een uurtje weer up and running zijn op je nieuwe grotere schijf

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Wat ik bedoel....

Je installeert je windows, je installeert acronis en vandaar uit kun je dus je data terugzetten.



Nee, dat is het juist niet.
Je maakt met acronis een back-up van je gehele hdd (dat is dus inclusief Windows)
Deze plaats je op een externe hdd of nas in je netwerk.

Later kan je die back-up terug plaatsen zonder eerst windows te moeten installeren.

Je pc staat dan terug in de zelfde configuratie als wanneer je de back-up nam.

Kleine tip, neem back-ups vanaf een boot-cd (voorbeeld acronis), dan draait je windows niet en heb je minder kans dat iets overgeslagen word.

Ook het terug zetten van de back-up doe je best vanaf die boot-cd.
Boot-cd's kan je aanmaken met het back-up programma.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Acronis wordt de vraag vanzelf gesteld, ook hoe groot de partities moeten worden. Er hoeft niets aan de nieuwe harde schijf vooraf gedaan worden als je Acronis met de juiste optie gebruikt is het een fluitje van een cent, kies de juiste optie.

 

Al eerder aangegeven wel Acronis vanaf boot CD draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: seije017
back-up gemaakt van ,
mijn computer .
maar bij het opstarten met de nieuwe schijf en boot-cd kan hij de back-up niet vinden.
deze heb ik op een externe hd geplaatst.
via de usb poort.
vreemd doe het op de manier zoals in het boekje staat.


Hallo seije017,
kun je eens in de BIOS van je computer kijken of daar iets van 'legacy USB' of 'Enable USB in DOS' staat? en deze dan aanzetten (voor zover deze nog niet aan staat).

Niet dat dat Acronis nou direct DOS is (ligt er aan welke versie)
maar het kan wel eens zo zijn dat bij dergelijke 'live' cd's (bootable cd's met functionaliteit) USB niet direct werkt.
Ik heb het, onder DOS, ook wel eens gehad dat USB niet te benaderen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...