Ga naar inhoud


[DM500S] Moteck SG-2100 + 500S + Gemini draait niet soepel?


lujo

Aanbevolen berichten

Ik heb nu Dreambox 500S aan op een motor Moteck SG-2100 aangesloten. Schotel = Triax 78cm

 

Ben nu beetje aan het spelen door verschillende satellieten in te scannen maar dat gaat niet 100% vlekkeloos.

 

Ik liet net schotel richting 70,5 Eutel W5 draaien. Daarna wou ik die weer terug naar 19,5 Astra terugzetten maar er gebeurde niks, motor draaide niet. Enigma restarten, rebooten hielp niet.

Stekker erui en na paas seconden weer in was enige waardoor motor weer naar 19,2E ging draaien.

 

Daarna probeerde ik naar het Westen te draaien maar dat lukte niet. Na paar pogingen weer wel...

 

Het werkt dus niet zoals het hoort.

 

Ik weet dat het bij Switches mogelijk is om signaal meerdere keren naar switch te sturen, maar is dat ook mogelijk voor een motor? Of krijg ik te maken met een "kortsluiting" waardoor motor niet meer draait...?

 

 

Ander vraag:

 

Als ik opdracht geef dat ik 68,5E Intelsat 7/10 of 72E Intelsat 4 wil scannen dan draait motor niet. Opdrcaht voor 70,5E wordt uitgevoerd.

 

Komt dit omdat mijn motor die door USALS wordt aangestuurd bepaalde satellieten niet kent? Dus niet alle satellieten zijn erin geprogrammeerd of is er ene andere verklaring hiervoor?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: metoo
te zwakke voeding kwam ook veel voor met de 500 en een motor


Dus dat adaptertje is zwak of moet ik het binnen in de ontvanger zoeken? Als het aan dat adaptertje ligt zou die dan vervangen kunnen worden door een sterker exemplaar?
Link naar reactie
Delen op andere sites

De voeding zit niet in de Dreambox zelf, maar is los in het aansluitsnoer opgenomen.

De adapters die bij de laatste serie zaten en bij diverse bedrijven los te koop zijn hebben dit probleem niet. Draai er al enkele jaren mee.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar je woont, maar ontvangst van satelieten waar je het over hebt, is gewoon onmogelijk in nederland en belgie.

 

Je kunt de satelieten ontvangen tussen 45 oost en 45 west, mits er vrij uitzicht is.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ schimpie:

 

Mijn adapter zou 12V 2A output geven. Dat zou toch voldoende moeten zijn? Of moet ik nog een sterker adapter hebben?

 

Heb je misschien tips voor me waar ik het kan kopen en moet het een dreambox adapter zijn of kan ik ook een universele adapter gebruiken waar output 12V en 2A is?

 

@ paardengek:

 

Ik was gewoon aan het uitproberen. Dus dacht doe maar gek en laat dat ding draaien :-)

Ik wou voornamelijk zien hoe ver schotel draait als ik die op 70,5E zet. En hetzelfde op uiterste West satelliet.

 

Dus dit is puur "voedings probleem" en heeft niks met image te maken. Dus of ik nou Gemini, PLi of wat dan ook gebruik probleem zal blijven?

 

Ik merk wel dat voeding erg warm wordt.

 

Vannacht draaide ik van Astra 19,2 naar Hotbird 13,0

Dat ging goed en ik begon met scannen. Scannen ging goed tot de laatste 36 seconden (dreambox geeft aan hoelang die nog ongeveer bezig is).

Toen zag ik lichtjes dat mijn beeld begon te "knipperen". Alsof je lamp even dimt en dan weer hoger zet en weer dimt. Paar keer achter elkaar. Dreambox reageerde niet meer op. Ik moest het weer van stroom afhalen zodat die weer ging functioneren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb de laatste tijd met de 7025+ problemen, hij draait en ontvangt alles tussen 68,5 oost en 58 west ,super, maar als ik hem van af 72 of 70 of 68, 5 oost wil terug draaien lukt dat ook niet meer goed, ik moet dan naar de eerst volgende satelliet laten gaan, en vanaf 60 oost kan ik weer gewoon rechtstreeks een willekeurige satelliet uitzoeken, waar hij dan zonder problemen naar toe draait, ik denk zelf dat het een software probleem is, mijn ontvanger doet dat pas vanaf gemini-460 en nabilo-meoboot in de flash.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees ook iets over het verhogen van Voltage in de ontvanger. Waar kan ik in Gemini aangeven dat er hogere voltage richting de motor moet?

 

Ik heb dus:

- Moteck SG-2100A

- Edision 0.2 single LNB

 

Voor Moteck geldt:

 

Input / Output voltage 13 / 18 Volt DC

Stroomverbruik 50 mA ( Standby mode )

200 mA ( Normaal)

350 mA ( Max.)

 

Die Edison LNB:

 

Technische gegevens van de Edision SL-5:

 

Universele Single LNB

Ruisgetal van slechts 0.2 dB (Typ.)

Extra lange hals = ook ideaal voor Multifeed

Feed-Diameter: 40 mm

Feed-Lengte: 46 mm

Laag Stroomverbruik

Hoge Kruispolarisatie scheiding

Grote Frequentiestabiliteit

Zeer eenvoudig te installeren

24 Maanden fabrieksgarantie

 

 

Zowel motor als die LNB verbruiken toch niet te veel? Dat zou een Dreambox 500S toch moeten leveren?

 

 

Ergste is dat motor met mijn "Maxplus 2100s" zonder problemen werkt. Dus motor is in orde zou ik zeggen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook eens of je limieten eraf zijn, het kan zijn dat je limiet zowel oost als west vaststaat op bijv.45 E of 45 W.

Limieten weghalen dus.

Welke satellieten ontvang je wel.

Mijn motor draait wel makkelijk, heb hetzelfde type, draai op 600pvr met gemini 4.7. Al heb ik alles ingesteld van 65 E naar 43 W.

 

Altobelli

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Altobelli:

 

Gebruik jij USALS of DiSeqC 1.2 om je motor te besturen?

 

Softwarematig heb ik gene limieten. Ik heb hardware matig geen limieten op de motor ingesteld. Misschien dat Moteck in fabriek hardwarmatig limieten krijgt? Dat heb ik dna niet gecontroleerd.

 

Ik heb met Maxplus 2100S eventjes getest op Turksat 42E, 13E, 16E, 19,2E, 28E enz.

 

Maar goed doel is om het met Dreambox 500S werkend te krijgen.

 

Kan jij me misschien vertellen waar in Gemini image je Voltage wat naar de motor wordt verstuurd kan instellen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reaktie,

 

Ik gebruik usals, je moet dan goed je waarden instellen, hangt er vanaf waar je woont.

Ik heb mijn motor afgesteld op sirius 4.8 E.dat is het zuidpunt. Waarden 5.00 E en 52.500 Noord

Als je dan op Sirius goed beeld hebt, met het uiterste signaal, gaat de motor naar de gewenste satellieten, als je uiteraard een goede zenderlijst gebruikt, ook dat is belangrijk.

Als je goed op het zuiden staat en vrij zicht hebt zowel oost als west kun je de gewenste satellieten pakken, meestal is het maximum 65E en 45W in mijn regio Noord-Holland.

Ik heb softwarematig wel limieten die ik kan instellen, misschien jij niet op je 500, dat weet ik niet, ikzelf heb een 600 met gemini 4.7, werkt perfect.

Succes!!!

 

Altobelli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord. Ik woon zelf ook in Noord-Holland. En mijn waardes volgens www.dishpointer.com moeten 4,84 en 54,4 zijn. Ik heb mijn motor ook op Sirius 4,8E afgesteld.

 

Wat bedoel je met "het uiterste signaal"?

 

Op dreambox 500s kan ik ook limieten instellen, maar dat doe ik nooit aangezien ik vrij zicht heb en schotel komt nergens tegenaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik daarmee bedoel is dat het signaal optimaal moet zijn op sirius, anders heb je geen goed signaal op de zwakkere satellieten.

Welke satellieten kun je allemaal ontvangen?

De satellieten die ik zelf bekijk zijn E.42, 40, 39, 36 33, 28.2, 23.5, 19.2, 16, 13, 10, 9, 7, 4.8 en 4.

W.1, 4, 7, 8, 12.5, 15, 24.5, 30, 43.

Heb op deze satellieten goede ontvangst, alleen op 7 w is het soms iets minder, maar dat komt door de grootte van mijn schotel, ikzelf heb 90 cm, moet eigenlijk naar een 1.20 cm.

LNB is invacom single, voor mij nog steeds de beste LNB die er te koop is. Voor de rest draait alles naar behoren.

 

Altobelli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment heb ik even met 13, 16, 19,2, 42 E getest. Andere satellieten heb ik niet getest. Maar ik heb niet gekeken of ik alle transponders van die satellieten kan ontvangen. Ik heb een 78cm Triax en een Edison LNB.

 

Wat vind jij van de volgende lnb's:

 

- Inverto Black Ultra single lnb / prijs = rond 11 euro

 

- MTI High line single LNB / prijs = rond 19 euro

 

Want lnb die jij noemt kost zo 30+ euro.

 

En hoe belangrijk is het bij een gemotoriseerd schotel dat die echt 100% loodrecht staat? Is een kleine afwijking erg of praten we hier over echt,e cht 100% anders zijn er geen satellieten te ontvangen?

 

En ik neem aan dat je alle satellieten met USALS ontvangt, dus geen met Disecq 1.2 waarbij je schotel even moet verstellen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lujo
En hoe belangrijk is het bij een gemotoriseerd schotel dat die echt 100% loodrecht staat? Is een kleine afwijking erg of praten we hier over echt,e cht 100% anders zijn er geen satellieten te ontvangen?

Misschien dit eens lezen.
Blijft een goed verhaal.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...