Ga naar inhoud


TVV Ligt eruit?


Pletskop

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: skippie1770
Ik woon al sinds meer dan een jaar in het buitenland en dan pas weet je de komst van TVV te apprecieren en neem je er de pannes met plezier bij, zolang ik maar mijn belgische zenders kan bekijken.

Zoiets heeft een naam, dat heet afhankelijkheid.
Als je geen keuze hebt, zal je er natuurlijk die pannes wel bijnemen.
Ik heb opnieuw kabel ondertussen, en het aantal pannes dat er al het laatste jaar geweest is bij TVV, en dan nog vaak in prime time, heb ik nog nooit meegemaakt op kabel.
Het is ook iedere keer heel de transponder die eruit ligt, het is mogelijk dat nu gisteren bij Telenet MTV er ook uitlag, maar de belangrijkste zenders werkten gewoon.
Bij TVV lag het allemaal plat.
En inderdaad, de gewone gebruiker begrijpt niet wat er gebeurt, denkt dat er iets aan zijn ontvanger of zijn kaartje scheelt.
Ik kreeg een telefoontje van een oude dame die wist dat ik nogal goed op de hoogte ben, en wou weten wat er aan de hand was.
Ze heeft zich ooit eens satelliet aangeschaft, en al enorm spijt van gehad.
Ze dacht dat het weer compatibiliteitsproblemen met haar ontvanger waren.
Ze had bezoek, en terwijl ze naar de TV zaten te kijken, floep, plots geen beeld meer op alle zenders.
Als je dat tegenkomt ga je af als een gieter natuurlijk.

Ze gaan toch echt beter hun best moeten doen bij TVV.
Canal Digitaal komt dit gewoon niet tegen, dus het moet wel aan het beleid liggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: skippie1770
Er kan altijd een technisch probleem voorkomen, bij eender welke provider, en het is niet altijd de provider's schuld van de panne.

Ik woon al sinds meer dan een jaar in het buitenland en dan pas weet je de komst van TVV te apprecieren en neem je er de pannes met plezier bij, zolang ik maar mijn belgische zenders kan bekijken. Ook mogen we niet uit het oog verliezen dat TVV het goedkoopste is van alle providers (Telenet, Belgacom, etc.) EN hebben wij de grootste keus aan kanalen (draaibaar systeem) én durf ik wedden het beste beeld.

Waarom dan nog klagen als er een panne is ??? LEVE TVV !!!!!! Het beste wat me overkomen is sinds ik in het buitenland woon.

Als je geen ander alternatief hebt is het natuurlijk een andere zaak. Ik zou ook enkel leve TVV zeggen.

Maar klanten die TVV genomen hebben omdat het de goedkoopste is (was?), is het een andere zaak.
Deze mensen kennen meestal niets van satelliet. Kopen een goedkope set met te kleine schotel.
Plaatsen hem zelf waardoor bij hevige regen het beeld wegvalt.
Als er dan eens een echte panne is grijpen ze dit aan om hun gelijk kracht bij te zetten en krijg je zeer slechte reklame voor TVV.

In de periode dat ik analoge kabel had was er ook één a twee keer per jaar een korte panne.
Deze panne's zijn meestal lokaal en hiervan hoor je dus nooit iets.

Ik ben dan ook tevreden met de prijs/kwaliteits verhouding van TVV, ze halen volgens mij een gemiddelde beschikbaarheid van 99,95% (5 uur panne per jaar).
Maar voor sommige mensen zal deze panne een reden zijn om op te zeggen, dit is hun goed recht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skippie1770
daar ben je hélemaal verkeerd in : het is toegestaan aan Vlamingen om de kaart te gebruiken in het buitenland. Het staat niet in het contract om in Belgie te blijven met uw aangekochte kaart!!

Lees dan eens artikel 21 van de Algemene Voorwaarden...

21. Op de door de Abonnee uit hoofde van zijn Abonnement ontvangen televisieprogramma’s,
evenals op de smart card, decoder en andere apparatuur
of software, rusten intellectuele eigendomsrechten. De programma’s
mogen alleen in België en in de privé-sfeer worden ontvangen
, en dit
middels een toegelaten gebruik van de smart card, decoder en andere
apparatuur en software. Iedere andere bestemming of ieder ander gebruik
– daaronder begrepen het kopiëren, verhuren, uitlenen, doorzenden (aan
bijvoorbeeld andere huishoudens) en de vertoning in het openbaar (waaronder
bioscoopvertoning, televisie-uitzending, vertoning in verenigings- of
schoolverband, cafés, restaurants, gemeenschappelijke ruimtes), breken
van codes of kopiëren en wijzigen van software – is, behoudens wettelijke
uitzondering, zonder toestemming van de rechthebbenden verboden en
strafbaar gesteld. De schending van de intellectuele eigendomsrechten
maakt tevens een contractuele fout uit die de onmiddellijke ontbinding van
het Abonnement rechtvaardigt, onverminderd het recht van TV VLAANDEREN
om de volledige schade die zij daardoor lijdt op de Abonnee te
verhalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb jij niet goed gelezen:

 

Hierna artikel 21 van de algemene voorwaarden:

 

" Op de door de Abonnee uit hoofde van zijn Abonnement ontvangen televisieprogramma’s,

evenals op de smart card, decoder en andere apparatuur

of software, rusten intellectuele eigendomsrechten. De programma’s mogen alleen in België en in de privé-sfeer worden ontvangen, en dit middels een toegelaten gebruik van de smart card, decoder en andere apparatuur en software. Iedere andere bestemming of ieder ander gebruik

– daaronder begrepen het kopiëren, verhuren, uitlenen, doorzenden (aan bijvoorbeeld andere huishoudens) en de vertoning in het openbaar (waaronder bioscoopvertoning, televisie-uitzending, vertoning in verenigings- of

schoolverband, cafés, restaurants, gemeenschappelijke ruimtes), breken van codes of kopiëren en wijzigen van software – is, behoudens wettelijke uitzondering, zonder toestemming van de rechthebbenden verboden en strafbaar gesteld. De schending van de intellectuele eigendomsrechten

maakt tevens een contractuele fout uit die de onmiddellijke ontbinding van het Abonnement rechtvaardigt, onverminderd het recht van TV VLAANDEREN om de volledige schade die zij daardoor lijdt op de Abonnee te verhalen."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, 't staat wel vermeld in de voorwaarden omdat dit vermeld moet staan (omwille van de zenders). Anders zouden de auteursrechten wel enorm stijgen.

Net zoals CDS is TVV zeker tevreden met klanten die een smartcard kopen om dan achteraf in het buitenland te kunnen kijken. Alleen mogen ze dit niet, om begrijpelijke redenen, openbaar zeggen.

 

En terug on topic: ja, ik vond 't ook jammer toen ik vrijdagavond thuiskwam en vaststelde dat Comedy Casino op Canvas niet was opgenomen (hoewel 't wel degelijk geprogrammeerd stond). Als ik nu lees dat TVV er maar een goed uurtje heeft uitgelegen, is dit toch niet echt een groot drama te noemen.

Zoals bij de meeste firma's zijn er 'wachten' en die mensen hebben natuurlijk ook de tijd nodig om het probleem te analyseren en te kunnen oplossen.

 

Wij hebben hier thuis ook nog analoge kabel en ik kan jullie verzekeren dat er overdag ook regelmatig onderbrekingen zijn. De communicatie is soms ook ver te zoeken. Zo zie je maar dat je alles een beetje dient te relativeren.

 

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Brambo's
Wij hebben hier thuis ook nog analoge kabel en ik kan jullie verzekeren dat er overdag ook regelmatig onderbrekingen zijn.

Vreemd, dat heb ik nog niet vastgesteld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn idd op de kabel ook geregeld korte onderbrekingen overdag omdat Telenet hun versleten kabels aan het vervangen is. Feit is wel dat er telkens een klein aantal klanten getroffen worden bij Telenet, terwijl bij TVV alle klanten hinder ondervinden. Anderzijds zal TVV zo snel mogelijk de link herstellen, terwijl dit bij Telenet voor individuele klanten lang kan duren (bvb als uw kabel losgewaaid is bij een storm, dan kan het effen duren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar op dat vlak zou TVVlaanderen zich kunnen onderscheiden van Telenet en Belgacom, nml door snel daarover te communiceren en de klanten op de hoogte te stellen van problemen, op welk moment ook.

 

Dan verwijzen naar de kabel om te zeggen dat de service ook daar maar lamentabel is, om zelf ook geen moeite te doen, gaat geen bijkomende klanten opleveren en is het daar uiteindelijk voor een commerciële vennootschap niet om te doen ...

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mededeling op de website van TV-VLAANDEREN:

 

NIEUWS

Onderbreking Vlaamse zenders

TV VLAANDEREN wil zich hierbij verontschuldigen voor een technische storing afgelopen vrijdag veroorzaakt door onaangekondigde werkzaamheden van KPN, het bedrijf dat instaat voor de verbindingen tussen TV VLAANDEREN en de satellietuplink locatie. Door onduidelijke omstandigheden hebben ook de voorziene backup voorzieningen het laten afweten.

 

TV VLAANDEREN beseft heel goed dat haar diensten afhankelijk zijn van deze grote telecomonderaannemers die eigenaar zijn van de netwerken die noodzakelijk zijn om de televisiesignalen te transporteren. Het is duidelijk dat deze partijen niet het minimum vereiste respect aan de dag leggen ten opzichte van onze klanten.

 

We kunnen u verzekeren dat onze frustratie even groot in als die van u en zullen alles in het werk stellen om dit bedrijf volledig voor zijn verantwoordelijkheid te stellen en zullen er alles aan doen opdat dit soort van incidenten in de toekomst vermeden kunnen worden.

 

 

 

 

 

Met dank voor uw begrip.

 

 

 

Het TV VLAANDEREN team

 

Backup-oplossingen moeten op regelmatige basis getest worden. Alleen dan kan je zeker zijn dat de procedures geoefend zijn en dat de downtime tot een minimum beperkt kan blijven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat ze het niet doodzwijgen maar het was te verwachten dat ze het probleem aan een derde zouden toewijzen.

Het is volgens mij de verantwoordelijkheid van TVV om te zorgen dat er geen single point of failures zijn.

Indien ze ervoor kiezen om deze kost niet te doen maken ze zich 100% afhankelijk van derden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aquasat
Goed dat ze het niet doodzwijgen maar het was te verwachten dat ze het probleem aan een derde zouden toewijzen.
Het is volgens mij de verantwoordelijkheid van TVV om te zorgen dat er geen single point of failures zijn.
Indien ze ervoor kiezen om deze kost niet te doen maken ze zich 100% afhankelijk van derden.


Er is theorie , en er is praktijk, ervaring leert me dat je op papier altijd een mooi plannetje uittekent, en dan als de boel plat gaat en altijd wel een onderdeel van je backup om 1 of andere reden faalt waardoor er het hele spel nog plat ligt. Het is allemaal niet zo simpel als het lijkt.

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kenis

Er is theorie , en er is praktijk, ervaring leert me dat je op papier altijd een mooi plannetje uittekent, en dan als de boel plat gaat en altijd wel een onderdeel van je backup om 1 of andere reden faalt waardoor er het hele spel nog plat ligt. Het is allemaal niet zo simpel als het lijkt.

Akkoord, maar een dergelijk cruciaal onderdeel mag de backup hiervoor gewoon niet falen.
Je stelt hiervoor procedures op en test dit vastgelegde data, bv elke eerste dinsdag van de maand om 11u.
Mij lijkt het dat er bewust gekozen is voor een niet geautomatiseerde backup, er is wss wel een backup maar hiervoor is er een manuele actie nodig. Ik zit zelf in een branche waar continuïteit van levensbelang kan zijn, dus ik moet niet afkomen met het verhaaltje praktijk en theorie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aquasat
Goed dat ze het niet doodzwijgen maar het was te verwachten dat ze het probleem aan een derde zouden toewijzen.
Het is volgens mij de verantwoordelijkheid van TVV om te zorgen dat er geen single point of failures zijn.
Indien ze ervoor kiezen om deze kost niet te doen maken ze zich 100% afhankelijk van derden.

Als het allemaal de schuld is van die derde, dan zou je verwachten dat er dan ook een eis tot schadevergoeding komt.
In die mededeling zeggen ze dat er niet bij.
Vreemd, nietwaar ?
Zou de backupoplossing niet maar voor beperkte tijd in gebruik geweest zijn ?
Hoeveel pannes zijn er nu het laatste jaar geweest op de TV Vlaanderen transponder en hoeveel op de Nederlandse ?
Het zal wel weer omwille van pure kostprijsredenen zijn dat er beknibbeld werd op redundantie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...