Ga naar inhoud


welke schotel voor mijn situatie?


caveman

Aanbevolen berichten

Op dit moment heb ik drie schotels, 1x88cm 1 lnb 19,2, 1x88cm lnb 19,2/23,2, en nog een 1x110 (ofzo) met lnb's op 13/19,2/23/28 aangesloten via switch.

 

Nu heb ik een DM8000 staan, met 3 sattuners, en nog een DM500 in de keuken die binnenkort ook vervangen gaat worden door een HD ontvanger.

 

Graag zou ik de hele zwik vervangen door 1 schotel indien mogelijk, en toch op alle tuners zoveel mogelijk zien. Bestaat er zoiets?

 

Alvast bedankt!

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als die nieuwe HD ontvanger in de keuken een single tuner ontvanger is, dan kun je toe met 4 Quad LNBs

op een T55, of een T90 voor meer signaal/regenreserve. Dit met 4 x 4/1 switches.

 

Als je meer dan in totaal 4 tuners wilt gaan gebruiken, dan 4 Quattro LNBs en een multiswitch (17/8)

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig houden we het maar bij 4 tuners. Passen alle merken quad lnbs op de beugel? Wat zijn goede lnb's en switchen?

 

Wil het nu van de eerste keer allemaal perfect in orde hebben, aangezien ik op het platteland woon moet de schotel ook stormbestendig zijn. De wind heeft hier vrij spel en mijn huidige schotelpark levert nogal eens problemen op.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caveman
Voorlopig houden we het maar bij 4 tuners. Passen alle merken quad lnbs op de beugel? Wat zijn goede lnb's en switchen?

LNBs daar blijf je discussie over houden. Ik gebruik diverse merken en types. In de beugels passen alle gangbare LNBs met een Feed-Diameter van 40 mm.
Als je voor de T55/T90 gaat wel Quad LNBs kiezen waar de 4 aansluitingen achter elkaar liggen, en niet naast elkaar.
Als switches zou ik (persoonlijk) altijd voor Spaun (SAR 411 F) kiezen. Wel het liefsts in een waterdichte kast, indien buiten geplaatst.
Let er ook op dat je de f-connectoren aan de Quad LNBs goed afdicht, bijvoorbeeld door het gebruik van waterdichte connectoren, of met behulp van vulcaniserende tape.
Liever niet voor krimpkous kiezen, dat krijg je er bijna niet meer vanaf, en als je de versie zonder lijm hebt dan gaat het na lange(re) tijd toch weer lekken.

Origineel bericht van: caveman
Wil het nu van de eerste keer allemaal perfect in orde hebben, aangezien ik op het platteland woon moet de schotel ook stormbestendig zijn. De wind heeft hier vrij spel en mijn huidige schotelpark levert nogal eens problemen op.

Als je stormbestendig wilt gaan, dan zou ik een oplossing zoals die van mij bouwen.
Daar waait niks weg/om laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan hem hier prima aan de muur kwijt, dat is het probleem niet, het zijn altijd de beugels die om de pijp draaien als het stormt. Zat er al aan te denken om de boel vast te lassen.

 

Afijn ga denk ik de T90, Spaun switchen en Inverto Quad lnb's ga.

 

Bedankt voor de tips!

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caveman
het zijn altijd de beugels die om de pijp draaien als het stormt. Zat er al aan te denken om de boel vast te lassen.


Had ik ook. Ik heb de bouten nu zo vast aangedraaid dat de pijp ovaal is geworden. Geeft geen krimp meer whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan hem hier prima aan de muur kwijt, dat is het probleem niet, het zijn altijd de beugels die om de pijp draaien als het stormt. Zat er al aan te denken om de boel vast te lassen.

 

Even een gaatje boren, in pijp en beugel, een zelftapper erin en alles zit vaster dan moervast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: caveman
het zijn altijd de beugels die om de pijp draaien als het stormt. Zat er al aan te denken om de boel vast te lassen.


Had ik ook. Ik heb de bouten nu zo vast aangedraaid dat de pijp ovaal is geworden. Geeft geen krimp meer whistle


Afgelopen week de beugels zo vast gedraaid dat de klembeugels verbogen en daardoor de afstelling van de schotel niet goed meer was. De muurbevestiging is een stukje huisvlijt, dikwandige 2 1/2" thermisch gegalvaniseerd. Die ga ik met een flutbeugeltje niet pletten.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Is een visiosat bisat G3 D iets voor u? Deze is makkelijker af te stellen dan de T90 of T55. Of een bestaande schotel van 88cm of 110cm gebruiken icm een multi feed houder.


Als ik later nog eens een satelliet wil ontvangen die wat verder van de huidige posities staat ben ik waarschijnlijk beter af met een T90 of T55.

Ik heb nu al een 110cm met multifeed houder. De hele constructie is op zich niet zo stevig, bij een flinke storm heb ik geen optimaal signaal meer. Komt bij dat de hele schotel ook nog eens om de pijp kan draaien. Aangezien ik vaak in het buitenland zit is het nogal vervelend als mijn vrouw en kinderen 3 weken zonder tv zitten zoals na de laatste storm. Als dan de PC monitor ook nog sterft is het leed helemaal niet te overzien.

Nu wil ik gewoon de meest solide opstelling, bij de T55 en T90 lijkt me dat meer dan in orde.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edbe
als je alleen maar voor deze sats gaat 13/19,2/23/28 kan je ook een T55 nemen......


Ik heb hier de discussies ook al over gelezen, de T55 zal waarschijnlijk inderdaad voldoen, ik zal eerst eens kijken hoe zo'n T90 er in het echt uit ziet. Het schijnt nogal een bakbeest te zijn.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caveman
Ik heb hier de discussies ook al over gelezen, de T55 zal waarschijnlijk inderdaad voldoen, ik zal eerst eens kijken hoe zo'n T90 er in het echt uit ziet. Het schijnt nogal een bakbeest te zijn.


Dan zal ik voor een T90 gaan. De T55 geeft een matig signaal kwaliteit en regen reserve. Heb ik ervaren. Beter een bakbeest dan geen satelliet ontvangst wink.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...