Ga naar inhoud


2de aanbieder sat-tv in Belgie ???


helmuteke

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Paullo
Ja, je mag mij aan iets herinneren, alléén begrijp ik wel niet goed waar je naartoe wil met hetgene waar je mij wil aan herinneren.

Greets


Hoi Paulo ,

Ik wou je er aan herinneren dat DVB-T via sat niet bestaat maar gewoon DVB-S is.
Of is dat over-simplified ?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: haelewyn
Origineel bericht van: Paullo
Ja, je mag mij aan iets herinneren, alléén begrijp ik wel niet goed waar je naartoe wil met hetgene waar je mij wil aan herinneren.

Greets


Hoi Paulo ,

Ik wou je er aan herinneren dat DVB-T via sat niet bestaat maar gewoon DVB-S is.
Of is dat over-simplified ?


Ik denk dat je Paullo zijn text niet goed gelezen hebt.

Hij zegt (lees schrijft) duidelijk dat DVB-T via satelliet niet bestaat. Met andere woorden bedoeld hij dat DVB-T via Terre wordt wordt gebruikt.
Dit is ook wat jij bedoeld.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kwam er inderdaad op neer dat wij beiden hetzelfde bedoelden, hoewel het op een bepaald ogenblik niet echt duidelijk was.

 

Maar eind goed al goed, samengevat : DVB-t op sat bestaat niet.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je het ook noemt, er is sprake van op satelliet frequenties uit te zenden die je via een DVB-T antenne & ontvanger zou kunnen ontvangen.

Daar zijn reeds studies over gedaan en naar ik meen heeft het project het niet gehaald in Spanje waar men deze technologie wou invoeren. In Spanje heb je namelijk te weinig DVB-T masten en aangezien ietwat geleden beslist was dat men in Spanje vrij enkele zenders moet ontvangen worden, was er sprake van zo'n project. Voordelen waren dat er meer mensen de frequenties zouden kunnen ontvangen en de satellieten meer frequenties zouden kunnen uitzenden.

 

En wat het gerucht ivm een tweede aanbieder betreft: het gerucht is er en effectief, ik herinner me ook dat het iemand zou zijn die ook internet via sat aanbied. Misschien ver gezocht, maar heeft het iets met Hertzinger te maken?

 

Ikzelf vind ook niet dat een tweede aanbieder kans heeft maar het is effectief een gerucht en via satelliet DVB-T frequenties (of hoe je het kind ook nen naam geeft) is ook een project.

 

En daar gaat de topic over, niet dat we weten of het al dan niet waarheid is, wél dat er een gerucht is!

Wie heeft nog dit gerucht gehoord en waar? Die info hebben we nodig, niet dat je het NIET gehoord hebt...

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
er is sprake van op satelliet frequenties uit te zenden die je via een DVB-T antenne & ontvanger zou kunnen ontvangen.


Dus volgens jou zou je met een rasterantenne op je dak of zelfs met een binnenhuisantenne dan een satellietsignaal gaan ontvangen.

Dat lijk mij straffe kost ...

Citaat:
Daar zijn reeds studies over gedaan


Kan je die studies hier dan posten, nu ik veronderstel dat het bestaan ervan geen gerucht is.

Citaat:
naar ik meen heeft het project het niet gehaald in Spanje waar men deze technologie wou invoeren.


Het is natuurlijk altijd mogelijk om de zenders die via dvb-t worden uitgezonden, nog eens via satelliet in dvb-s te verzenden, maar dat is hetzelfde als elke andere televisieuitzending via satelliet. Dat is precies wat er in Frankrijk gebeurd met TNTsat en Fransat, ter aanvulling van diegenen die geen degelijk dvb-t signaal ontvangen.

Citaat:
Wie heeft nog dit gerucht gehoord en waar? Die info hebben we nodig, niet dat je het NIET gehoord hebt...


Wel we zullen de reacties op je post eens tellen om te zien hoever het gerucht zich verspreid heeft.

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) De originele studie die ik voor ogen had, vind ik niet direct terug. Herinner jij nog welke website je een jaar gelezen had?

 

2) Gemakkelijker een sat ontvangen? Bekijk maar eens de studies ivm DVB-SH, gewoon sateliet op je mobieltje/GSM! Durf eens verder denken dan wat je in huis hebt... Tik gewoon "Spanje DVB" in Google en vind je wel vast iets...

 

2) Zoals ik zei, reageer gewoon op deze post als je wel van het gerucht gehoord hebt, niet als je het NIET gehoord hebt.

Nu begrijp ik waarom sommigen meer dan 1000 berichten hebben. Als je zo van status omhoog moet gaan hier, amai. Zo kan ik het ook hoor.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terwijl de ene vindt dat geruchten moeten besproken worden (hopelijk niet als halve waarheden) durf ik zeggen dat ik liever feiten heb. Op een forum zitten zo al vaak mensen die van alles horen zeggen hebben.

Als je dan echt wil weten wat kan of niet kan, of wat je moet doen om een probleem op te lossen moet je eerst alle antwoorden zeven om er iets uit te halen wat het meest waarschijnlijk lijkt.

 

Als het zo makkelijk is dat je met gewoon 'dvb' en 'spanje' intikken op google al veel had gevonden... Waarom heb je dat dan nog niet gedaan ?

Als je de huidige eigenschappen van DVB-T bekijkt zoals het zendbereik, het feit dat het ook nog digitaal is (en dus een zekere minimumkwaliteit moet halen of gewoon geen beeld geeft) twijfel ik er sterk aan dat je zomaar DVB-T kan gaan uitzenden met een satelliet.

Heb je trouwens ooit al gehoord van radiouitzendingen vanuit de ruimte ? Misschien moeten de mobiele operatoren dan maar satellieten gaan hangen ? Als het kon waren die er zeker eerst bij geweest.

Sat-telefonie bestaat al (tussen haakjes) maar is net als bij tv-ontvangst iets totaal verschillend dan GSM.

Zijn de Astra's qua hardware voor DVB-T geschikt of moeten ze dan gewoon effe snel aangepast worden in de ruimte : antennes erop plaatsen edm ? DVB-T gebruikt immers antennemasten. Waar zit je winst in die aanpassing, als die technisch mogelijk zou zijn.

De satellieten hangen 35.000 km hoog. Een doorsnee DVB-T antenne zendt momenteel rond de 50 - 70 km. Zegt dat iets meer ?

Dus als iemand wil reageren met geruchten die hij ooit eens ergens misschien gehoord heeft leg dan alvast enig wantrouwen klaar OF vraag de schrijver dat hij met feiten komt die controleerbaar en betrouwbaar zijn.

Laat geruchten liefst waar ze thuis horen : in de 'dag-allemaal'. Of voor op café en dan nog enkel als iedereen al bezopen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Zoals meestal is wanneer dan om feiten gevraagd wordt de "originele studie" plots niet meer te vinden.

 

2)a Over satellietsignalen ontvangen via een dvb-t antenne en ontvanger heb ik nog niets gehoord of gelezen, maar als jij daarin wil geloven, we leven in een vrij land dus doe maar.

 

2)b Mooi te horen dat jijzelf al bepaalt wie hier mag posten en wie niet. Wat "status" betreft, eerlijk gezegd heb ik er lak aan hoeveel berichten ik heb of wat er hier achter mijn naam staat. Als jij "het ook zo kan", kan ik je daarvoor alléén maar feliciteren.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even aan de persoon die me het verhaal vertelde van de 2de aanbieder sat-tv gevraagd , of hij zich niet vergiste van DBV-T aanbieder ipv DVB-S . Hij was zeer zeker dat dit zo niet was. Meer wou of kon hij mij niet vertellen. Deze persoon heeft geen baat ermee om tegen mij leugens te vertellen, dus kan ik enkel maar concluderen dat er wel iets van waarheid in zit.We wachten af

show me a hero and i write a tragedy

Link naar reactie
Delen op andere sites

er was in juni-september 2008 sprake van dat de toenmalige verdeler van astra2connect met een eigen (triple play-)pakket met iptv via satteliet zou komen maar aangezien die verdeler ondertussen ook astra2connect heeft laten varen lijkt het mij dat het hele plan van de baan is.

 

Als je in google zoekt op "[upd]Concurrentie voor CanalDigitaal in aantocht?" kom je op het artikel van die site die hier niet genoemd of gequote mag worden.

 

Er is ook hier op sat4all nog well iets van terug te vinden

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...CDS#Post1512540

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Davev
Als je in google zoekt op "[upd]Concurrentie voor CanalDigitaal in aantocht?" kom je op het artikel van die site die hier niet genoemd of gequote mag worden.

Ach ja, dat heb ik indertijd ook gelezen, en ik had er direct serieuze twijfels bij.

Er staat namelijk onder andere : "Hierbij zal volgens Satelliet Electronics een nieuwe technologie gebruikt gaan worden die al enkele jaren in ontwikkeling is geweest. Hiermee moet met minder dan 1 Mbit aan bandbreedte een beeldkwaliteit bereikt moeten worden die overeenkomt met de beeldkwaliteit van HDTV."
Woehaha, 1 Mbit, en 't zal HD kwaliteit zijn.
Dat doet mij denken aan dat ongelofelijk verhaal van die Philips uitvinder (http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Sloot) die een geheim kastje had en waar je door ongelofelijke compressie 16 speelfilms op een 64 Kbyte geheugenkaartje kon persen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...