Ga naar inhoud


card sharing met canal digitaal abonnement


Aanbevolen berichten

Nog even een vraag over hoe het werkt met betrekking tot 't verlengen van je ontvangstrechten? omdat je normaal de smartcard in de decoder moet laten zitten zodat je abonnement maandelijks word verlengd. Hoe gaat dat dan met zo'n smartwi ?

3xDSR 7141,32PFL5605H12,TRIAX 70cm DAP fibre glass voor astra 23,TRIAX 78 voor de astra 19+28+hotbird 13, 2xBaff diseqc 4/1, 3xSmart titanium, clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites


allemaal erg bedankt voor de bijdrage, hier heb ik heel bruikbare informatie vergaard ik zal de komende tijd op zoek gaan naar een smartwi. als alles werkt zal ik daar mijn bevindingen hier kenbaar maken

3xDSR 7141,32PFL5605H12,TRIAX 70cm DAP fibre glass voor astra 23,TRIAX 78 voor de astra 19+28+hotbird 13, 2xBaff diseqc 4/1, 3xSmart titanium, clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Maar heb je ook het oranje seca3 kaartje?

Ik twijfel (misschien ten onrechte) nog steeds of het mogelijk is. Er is weinig te vinden of het mogelijk is.

Ik heb 2 weken geleden m'n abonnement bij CD aangepast en toen stuurden ze het seca3 kaartje ter vervanging van de seca2.

Dus ik heb zo'n idee dat veel mensen met dreambox-thuisinstallatie nog een seca2 kaartje hebben.

Ik hoop dat ik er naast zit.

dm600, 2x dm500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: oeloeboeloe2
Dus ik heb zo'n idee dat veel mensen met dreambox-thuisinstallatie nog een seca2 kaartje hebben.

Inderdaad, dat is zo. Maar ook met een seca3 kaart werkt het allemaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...
Op 12-3-2010 om 05:56 zei Davev:
Origineel bericht van: liberator1943
ja de kosten per maand zijn 2.50 per kaart extra maar de aanschafprijs voor extra kaarten is 99 euro per stuk en dat vind ik erg veel geld


En als je bvb film1 abbo hebt is er maar 1 kaartje waar je dat op ontvangt. Wil je het ook op 2de kaartje? Geen probleem: 2de abbo betalen aan volle pot.

Ik denk niet dat er een plug en play oplossing bestaat die blijft werken. De zekerste manier van werken is volgens mij met dreamboxen. Je moet dan wel enige kennis vergaren maar mijn inziens niets wat je niet op een luie zondagmiddag kan leren. Je moet natuurlijk ook bereid zijn geregeld (best toch enkele keren per jaar) een update te doen voor alle boxen.

Heel kort samengevat:

-dreamboxen kopen

-alternatieve image opzetten (gemini, pli,...) via nullmodem kabel of het netwerk

-vaste ip adressen instellen op de boxen (vooral op de box met de kaart die als server zal dienen)

-cccam installeren op de dreamboxen

-cccam.cfg zoeken op de boxen en alsvolgt bewerken:
-op de server (bvb met ipadres 192.168.1.15) maak je f-regels aan met een gebruikersnaam en een paswoord.
f: user paswoord
voorbeeld:
f: slaapkamer1 paswoord1
f: keuken paswoord2

-op de clients maak je een c line aan in volgende vorm
c: ipadresVanDeServer user paswoord
voorbeeld:
c: 192.168.1.15 slaapkamer1 paswoord1

-De bijgewerkte cccam.cfg's via ftp uploaden naar de box en klaar is kees.
 

 

 In bovenstaande reactie staat beschreven hoe ik mijn smartcard kan delen tussen mijn beide receivers. Dit werkte ook prima, echter met de update naar OpenPli 6.1 is op mijn XP1000 de cccam.cfg verdwenen. Ik dus op basis van bovenstaand via de windows verkenner en notepad de cccam.cfg aangepast. Alles op diverse manieren herstart, maar helaas, de gecodeerde zenders krijg ik niet te zien.

Is er iemand die enig idee heeft wat ik verkeerd gedaan kan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...