Ga naar inhoud


card sharing met canal digitaal abonnement


Aanbevolen berichten

ik heb een abonnement bij canal digitaal en een philips dsr2210 tuner en een schotel met een twin lnb voor astra 19 en 23, nu wil ik graag op 4 tuners in huis gaan kijken en zag ik iets over card sharing op een site van een sat boer!! begijp ik nou goed dat ik dan geen 2e en/of 3e kaart nodig heb met die card sharing optie? indien ik de andere tuner(s) via een switch op de schotel aansluit? ik wil n.l graag van m'n kabelmy af maar ook geen vermogen gaan betalen voor 3 of meer kaarten bij cd m.v.g.Liberator1943

3xDSR 7141,32PFL5605H12,TRIAX 70cm DAP fibre glass voor astra 23,TRIAX 78 voor de astra 19+28+hotbird 13, 2xBaff diseqc 4/1, 3xSmart titanium, clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn oplossingen voor LAN sharing, alleen moet je jezelf afvragen in hoeverre die interessant zijn.

 

Canal Digitaal heeft de laatste tijd de prijzen voor de aanschaf en gebruik van 2e en 3e kaart behoorlijk laten zakken.

Ook de standaard ontvanger kan je dan voor redelijke prijzen erbij kopen.

 

Dan heb je redelijke zekerheid dat het goed blijft werken, en dat moet je met de sharing oplossingen nog maar afwachten, buiten dat die hardware vrij duur is en je daarnaast nog steeds ontvangers nodig hebt die je dan niet met korting kan kopen.

 

Canal Digitaal rekent op dit moment geloof ik € 2,50 per maand voor de 2e en 3e kaart.

 

Je kan naar sharing kijken maar ik heb geen idee hoe goed dat werkt (en blijft werken), maar persoonlijk zou ik er niet meer aan beginnen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja de kosten per maand zijn 2.50 per kaart extra maar de aanschafprijs voor extra kaarten is 99 euro per stuk en dat vind ik erg veel geld

3xDSR 7141,32PFL5605H12,TRIAX 70cm DAP fibre glass voor astra 23,TRIAX 78 voor de astra 19+28+hotbird 13, 2xBaff diseqc 4/1, 3xSmart titanium, clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: liberator1943
ja de kosten per maand zijn 2.50 per kaart extra maar de aanschafprijs voor extra kaarten is 99 euro per stuk en dat vind ik erg veel geld

En als je bvb film1 abbo hebt is er maar 1 kaartje waar je dat op ontvangt. Wil je het ook op 2de kaartje? Geen probleem: 2de abbo betalen aan volle pot.

Ik denk niet dat er een plug en play oplossing bestaat die blijft werken. De zekerste manier van werken is volgens mij met dreamboxen. Je moet dan wel enige kennis vergaren maar mijn inziens niets wat je niet op een luie zondagmiddag kan leren. Je moet natuurlijk ook bereid zijn geregeld (best toch enkele keren per jaar) een update te doen voor alle boxen.

Heel kort samengevat:

-dreamboxen kopen

-alternatieve image opzetten (gemini, pli,...) via nullmodem kabel of het netwerk

-vaste ip adressen instellen op de boxen (vooral op de box met de kaart die als server zal dienen)

-cccam installeren op de dreamboxen

-cccam.cfg zoeken op de boxen en alsvolgt bewerken:
-op de server (bvb met ipadres 192.168.1.15) maak je f-regels aan met een gebruikersnaam en een paswoord.
f: user paswoord
voorbeeld:
f: slaapkamer1 paswoord1
f: keuken paswoord2

-op de clients maak je een c line aan in volgende vorm
c: ipadresVanDeServer user paswoord
voorbeeld:
c: 192.168.1.15 slaapkamer1 paswoord1

-De bijgewerkte cccam.cfg's via ftp uploaden naar de box en klaar is kees.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

intern sharen is óók cardsharen, hé, en is niet verboden hier. alleen discussies over wan-sharen mag niet, hoewel het natuurlijk maar een klein verschil is.......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze vallen over "cardsharing" dan vallen ze ook over "intern sharen" hé. Dan moeten we maar een alternatieve term bedenken waar er geen engels in voorkomt, maar wie gaat zich hier aan houden ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
waarom dit topic nog open is bevreemd mij
card sharing is niet intern sharen
ciao

Deel je bij intern sharen je card dan niet tussen de ontvangers? Wat een onzin... omdat er wat randfiguren bezig zijn met een illegale versie van iets mogen we ook niet meer over de legale versie spreken? Gevaarlijke trend!

De dag dat mijn internetprovider gaat beslissen wat ik wel en niet kan zien gaat hij eruit. En dat is de enige les die uit dat "provider blokkert sat4all"-verhaal te trekken is.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Davev
omdat er wat randfiguren bezig zijn met een illegale versie van iets mogen we ook niet meer over de legale versie spreken? Gevaarlijke trend!

en wie zegt dat intern sharen legaal is ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laten we ontopic blijven en niet gaan moderen. Ik hou de boel wel in de gaten en ik zie (nog) niet dat het over wan gaat.

 

Intern sharen mag.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paqbro
Je kunt voor 120 euro ook een smartwi kopen.
Kun je het kaartje met 4 tuners delen.
Het werkt goed.

wel goed opletten dat het bereik van dit systeem beperkt is , max 15m in beste geval met mijn ervaring mag je dit gerust halveren ( in een bakstenen huis) beter eerst testen dus

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat smartwi lijkt mij een goede oplossing voor mijn situatie en dat is dan misschien wel hetgeen ik heb aangezien voor cardsharing 't is zeker niet mijn bedoeling om iets ilegaals te doen maar de mogelijkheden te gebruiken die er zijn uiteindelijk kun je met een analoog abonnement bij een kabelmy ook met slechts 1 abonnement je hele woning dat signaal delen. Graag hoor ik van mensen de ervaringen met smartwi. ik woon in een vooroorlogs huis dus met alleen maar houten vloeren wat dat betreft weinig last van betonijzer.

3xDSR 7141,32PFL5605H12,TRIAX 70cm DAP fibre glass voor astra 23,TRIAX 78 voor de astra 19+28+hotbird 13, 2xBaff diseqc 4/1, 3xSmart titanium, clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...