Ga naar inhoud


De medicijn die waterbed heet


Greatone

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Neptunus

Bij een goed gestabiliseerd bed niet.


Jammer, dat is nog steeds het verkeerde uitgangspunt.
Beweren dat iemand geen last van zijn evenwichtsorgaan kan krijgen omdat een waterbed gestabiliseerd zou zijn is een eenzijdige bewering. Er zijn mensen die wel degelijk een dermate gevoelig evenwichtsorgaan hebben dat ze zelfs problemen krijgen met een gestabiliseerd waterbed. Ze krijgen dat overigens ook van een te zachte springbox of een luchtbed.
Dat de fabrikanten en de handelaren beweren dat het niet kan heeft zuiver commerciële bijbedoelingen. Garanderen dat het 100% uitgesloten is kunnen ze niet. Dat zou een miljoenen kostend dubbelblindonderzoek noodzakelijk maken zoals in de farmacie gebruikelijk is. En zelfs met zo'n onderzoek is 100% nauwkeurigheid onhaalbaar.
Daarom is mijn mening dat het niet te onderbouwen is dat het een "broodje aapverhaal" zou zijn als iemand zegt niet op een waterbed te kunnen slapen omdat hij daar zeeziek van wordt.

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast schotelkop
Origineel bericht van: TangoBravo
Origineel bericht van: Neptunus

Bij een goed gestabiliseerd bed niet.


Jammer, dat is nog steeds het verkeerde uitgangspunt.
Beweren dat iemand geen last van zijn evenwichtsorgaan kan krijgen omdat een waterbed gestabiliseerd zou zijn is een eenzijdige bewering. Er zijn mensen die wel degelijk een dermate gevoelig evenwichtsorgaan hebben dat ze zelfs problemen krijgen met een gestabiliseerd waterbed. Ze krijgen dat overigens ook van een te zachte springbox of een luchtbed.
Dat de fabrikanten en de handelaren beweren dat het niet kan heeft zuiver commerciële bijbedoelingen. Garanderen dat het 100% uitgesloten is kunnen ze niet. Dat zou een miljoenen kostend dubbelblindonderzoek noodzakelijk maken zoals in de farmacie gebruikelijk is. En zelfs met zo'n onderzoek is 100% nauwkeurigheid onhaalbaar.
Daarom is mijn mening dat het niet te onderbouwen is dat het een "broodje aapverhaal" zou zijn als iemand zegt niet op een waterbed te kunnen slapen omdat hij daar zeeziek van wordt.

T B



Daar ben ik mee eens .Zeeziek van een waterbed laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch ben ik van mening dat het niet te onderbouwen is dat mensen met een normaal ontwikkeld evenwichtsorgaan zeeziek worden op een waterbed ;-)

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roger4007

beweging ziekte ? kan ik me niet voor stellen dat er iemand last van zou hebben in een waterbed je licht normaal rustig dus is er nagenoeg geen beweging dus ook de kans dat je er dan ziek van wordt is erg klein.

wel is het wennen en je draai kunnen vinden en zijn er ook proefslaap plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of topic, het nederlands wat hier geschreven wordt, is heilig vergeleken met de doorsnee taalbeheersing van de gemiddelde PABO student.

 

On topic.

 

Mij heeft het waterbed ook geholpen bij rugklachten.

 

Er zijn geen drukpunten, je wordt veel gelijkmatiger ondersteund.

Daardoor s'nachts minder draaien in bed en beter genieten van je nachtrust.

Je slaapt elke dag op een nieuwe matras, de conventionele matras wordt elke dag ouder.

In de winter heerlijk warm, waardoor je rugspieren niet kunnen aanspannen door koude plekken.

In de zomer heerlijk je overtollige warmte afgeven aan de watermassa, en veel minder je bed uitdrijven door transpireren.

 

Kan het iedereen met een "moeilijke" rug aanbevelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stabilisatie in een waterbed is ervoor dat je van elkaar geen last krijgt. Bij de oude bedden als ik draaide klotste mijn vrouw ook heen en weer. Tegenwoording niet meer.

 

Dat iemand met een goed evenwichtsorgaan geen last krijgt is ook logisch, maar dat er mensen zijn die hier wel last van hebben is ook een feit.

 

Ik heb trouwens een hekel aan waterbedden, ik krijg er juist rugklachten van. Heb er 1,5 jaar een gehad, kon soms nauwelijks lopen. Ding eruit, gezonde harde matrass en toen was het zo over.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kan het iedereen met een "moeilijke" rug aanbevelen.


Er zijn ook juist mensen met rugklachten die van een waterbed zijn overgestapt naar een z.g. normaal bed, en veel minder rugklachten hebben.
Dus het is heel erg controversieel, er zijn zoveel verschillende soorten rugpijnen en rugklachten

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zal mijn zin moeten aanpassen.

 

Kan het iedereen met een "moeilijke" rug aanbevelen te proberen. Het kan helpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjattuh

 

Je moet ook niet op een waterbed lopen! :D

 

Je hebt gelijk, ik heb ook een nieuw matras met de hardheid van een 1000 jaar oude eik. Heerlijk. Warmte, kou en transpiratie zijn al lang geen probleem meer met moderne matrassen en een lekker wollen dekbed.

 

Maar iedereen z'n meug!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...