Ga naar inhoud


wat is beter een monoblock of een multifeedhouder


antonlamers

Aanbevolen berichten


indien je ooit nog het gedacht hebt om je installatie uit te breiden zou ik het makkelijker vinden om twee aparte lnb's te nemen. Kies dan misschien ook een disecq switch waar je zeker van bent dat je nog een lnb of 2 kunt bij voegen (bvb astra 28,2E en hotbird 13E).

Allez zo zou ik het doen moest ik nog eens opnieuw beginnen.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Losse LNB's kan je per sat. optimaliseren, een monoblock blijft een compromis.

 

Bij een monoblock staat een satelliet in het brandpunt van de schotel. Bij losse lnb's kan je de schotel in het midden tussen de sat. posities uitrichten, waardoor de ontvangstgevoeligheid voor beide posities gelijk blijft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uit ervaring leveren twee losse lnb,s een beter resultaat

dan een duo lnb bij een schotel 78 of groter

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: antonlamers
Waarmee krijg ik de beste signaalsterkte, met een monoblock of een multifeed houder met losse lnb's
Het gaat om astra 19 en 23
Een monoblock is wel makkelijker maar wat is beter?

anton

Even voor de duidelijkheid als je toch niet kiest voor losse LNB's: Met een monoblock wordt in de regel een dubbele LNB genoemd bedoeld voor Astra 1 + Hotbird, dus 6° uit elkaar en dus niet 4,3°. Deze dubbele LNB wordt DUO-LNB genoemd en dan in single, twin of quattro uitvoering.
Ook heb ik gemerkt dat deze LNB niet in alle LNB-houders past omdat de twee halzen dicht op elkaar staan. (Voor de dunne hals wordt een vulring meegeleverd).
Voordeel van de DUO-LNB: Goedkoper want het bespaart je bijv. een DiSEqC-switch (als je hierna niet nog meer LNB's/schotels wilt toevoegen).
Zie bijv. http://www.canaldigitaal.nl/producten/duo-lnb.aspx
topright-duo-lnb.jpg189be5fbf1ad9b5a8dfc0855620a3393.jpg
Kijk maar eens naar het verschil, bij de rechtse (= monoblock) staan de halzen van de LNB's verder uit elkaar.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het verschil is niet groot als je al een schotel heb van 64 cm of 78 cm kan ook

dan doe gewoon een duo lnb

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...