Ga naar inhoud


[Satelliet] lancering astra 3B live via astra


de vrije fries

Aanbevolen berichten


  • Reacties 134
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: M!cHeL
Origineel bericht van: supersnail
Ze bedoelen toch zeker astra3 satelliet op 23,5 graden oost?


Jazeker, de nieuwe satelliet komt op 23,5 graden Oost te hangen, alleen de uitzending van de lancering is via de Astra 1 positie op 19,2 te volgen.


Ik denk van niet, op bovengenoemde frequentie is op de astra 19.2 positie geen "launch" channel te vinden, inmiddels op de astra 23.5 positie wel. wink


Grtz..

Groeten, Supersnail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was even aan 't zappen en ving alleen nog maar op "Il n'y a pas de lancement aujourd'hui", iemand inside information wat er nou weer mis was?

 

Naja, liever een keer teveel uitgesteld dan 64 transponders de mist in :-/

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonight’s Ariane 5 mission with the ASTRA 3B and COMSATBw-2 satellites has been postponed following the detection of an anomaly in the launch vehicle’s pressurization system during final countdown to liftoff.

 

The Ariane 5 and its two passengers were put into a safe standby mode, and a new date for the flight will be announced as soon as possible.

 

 

bron: Arianespace

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Ik wist niet dat er astronauten zaten in de raket?! Ik dacht dat er alleen een draagraket+satelliet in zat.

PS: Mijn ASTRA 3B LAUNCH zender doet het niet.

de passagiers zijn de sateliten wink

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is blijkbaar al iets meer nieuws:

Citaat:
Mogelijk zal de Europese superraket Ariane-5 vanaf mei weer vliegen, zegt Jean-Yves Le Gall van het lanceerbedrijf Arianespace. De eerste Ariane van dit jaar kon nog steeds niet vertrekken vanwege technische problemen en is aan de grond gehouden in afwachting van de resultaten van onderzoek.

Normaal had de eerste Ariane van 2010 op 24 maart moeten vertrekken. Wegens problemen met de draagraket werd het 26 maart en vervolgens 9 april. Ook toen kon de superraket niet vertrekken omwille van een probleem met het druksysteem.

 

De start werd toen tijdens een incidentrijke aftelling afgeblazen, zonder een nieuwe datum te vermelden. Dat gebeurt pas als het mankement is gevonden en het resultaat van het kwaliteitsonderzoek en een onderzoek door een 'task force' is bekeken.

 

Volgens Le Gall wordt duidelijk dat er een "afwijking" is in een aantal fabricatieprocessen. "Het zijn geen extreem moeilijke dingen om te corrigeren, maar die audit was nodig".

 

De Ariane-5 was aan een vijftigste missie toe, met als nuttige lading een Duitse militaire communicatiesatelliet en een Luxemburgse telecommunicatiesatelliet. Arianespace wil dit jaar nog zes andere Ariane-5's lanceren.

 

De Ariane-5 is momenteel de enige zware draagraket ter wereld die twee zware satellieten tegelijk kan meenemen. De superraket vloog al 35 keer op rij zonder te falen. (belga/vsv)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...