Ga naar inhoud


[DM800HD] Dm800 aan, tv kiest dm800 niet ?


satdr

Aanbevolen berichten

 

Wanneer ik mijn TF5300TK aanzet krijgt de tv/scartingang signaal van de de TF en schakelt op de ingang van de scart waar de TF aanhangt.

 

Vraagje:

 

Kan ik dit ook voor elkaar krijgen met de DM800 ?

Dat de tv op de juiste ext ingang schakelt ?

 

bvd

 

 

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je box is via de dvi - hdmi aangesloten,toch?

Dan krijgt je tv geen signaaltje als je dm800 aangaat.

 

Wat je kunt doen is je tv zo instellen

dat ie vanzelf bij het aanzetten

op de ingang van de dm800 springt.

 

Wat je via de scart hebt met je topfield,

gaat met een dvi - hdmi niet lukken.....


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je box is via de dvi - hdmi aangesloten,toch?
Dan krijgt je tv geen signaaltje als je dm800 aangaat.

Ik heb ook altijd gedacht dat automatic source switching zoals 'vroeger' met SCART met DVI/HDMI niet mogelijk is.
Totdat ik een Dune 3.0 base mediaspeler kocht. Zodra deze opgestart is, switched mijn Onkyo AV-reciever netjes naar de Dune. shocked

Toen ben ik maar een beetje aan expirimenteren.

Dune rechtstreeks via HDMI aan mijn Panasonic Plasma, switched netjes naar de Dune als deze opgestart is. Switched ook netjes terug naar mijn vorige bron als ik de Dune weer op standby zet.
Dune met een HDMI->DVI verloop, vervolgens met een PC DVI-DVI kabel en dan weer met een DVI->HDMI verloop aan de Panasonic: geen verschil, dus nog steeds netjes van source switchen. Deze test op mijn Onkyo AV-reciever, zelfde resultaat.
Hierna getest met een HDMI->DVI verloop en dan mijn originele DM800 DVI->HDMI kabel, zelfde resultaat, zowel mijn TV als reciever switchen automatisch naar de Dune zodra deze uit standby komt.

Het is dus niet DVI/HDMI gebonden.
De Dune 3.0 is hier ook het enige apparaat wat dit doet, zowel mijn PS3, X360, Toshiba HDDVD en DM800 doen dit niet.

Zou het inderdaad graag op meer HDMI apparaten willen zien, hoef ik niet steeds manueel van source te switchen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met je eens,

Ik vind dat ook een drama als het beeld niet omschakelt, op mijn tv moet ik 5 ingangen door.

 

Mijn mediaspeler HDX-1000 schakel niet, PS3 ook niet.

 

Ik heb mij laten vertellen dat met hdmi 1.3 dit probleem opgelost zou zijn maar dat is niet zo, ik denk dat er niets aan te doen is.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm hebben alle wat nieuwere T.V.'s (zeker die met HDMI) niet gewoon inmiddels een menutje waar je doorheen loopt om je te gebruiken source te selecteren?

 

Je loopt er dan ook wel doorheen maar ik switch tussen welke input dan ook in minder dan een paar seconden?

 

Oke, we zijn verwend door SCART, maar, ook omdat je kan instellen bij zo een beetje alle T.V.'s welke input als standaard moet worden opgestart, ik kan me hier niet zo aan ergeren.

 

Wat ik veel hinderlijker vind dan dit is dat het volume van de DB vrij laag is waardoor ik me elke keer kapot schrik als ik een dvdtje op de PS3 aanzet...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gekke is dat HDMI eigenlijk veel beter zou moeten zijn met communicatie met andere apparatuur. Je zou zelfs de volumeregeling enzo moeten kunnen doorgeven via de kabel.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC

 

In de praktijk werkt het blijkbaar alleen bij apparatuur van dezelfde fabrikant, net als vroegah met de CD speler en versterker.

 

De standaard verplicht alleen het bestaan van het pinnetje, maar niet dat de fabrikant er ook iets nuttigs mee doet. Dit in tegenstelling tot nuttige verplichte functies waar de consument echt op zat te wachten, zoals HDCP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...