Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Rode spikkels/pixels bij hd zenders?


edwin40

Aanbevolen berichten

Vreemd, ik verbaasde mij er ook al over omdat ik eigenlijk nauwelijks berichten hierover las.

Want als dit een generiek probleem zou zijn dan stond dit onderwerp wel op verschillende fora te lezen.

 

Het zal dus hier bij mij moeten liggen maar waar?

Ik heb op dit moment alle zenders via FastScan met optie SD ingelezen maar daaraan lijkt het mij toch niet te kunnen liggen.

Ook de optie MHW EPG staat uit.

 

Nog even een toevoeging.

Ik krijg Now-Next op de zenders NED1, 2, 3, RTL4, 5, 7 en 8.

Op Net5, SBS6 en Veronica heb ik wel de complete EPG!!!!!

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

In het "andere forum" stond half vorige week al een opmerking van Henk (CanalDigitaal medewerker) dat ze van een of meerdere transponders de EIT zouden uitzetten tot maandag.

 

Dit omdat sommigen een probleem hadden en men dacht dat dit mogelijk door de EIT EPG kwam. En dat werd onderzocht.

 

Inmiddels is het maandag geweest en komen er steeds meer zenders die alleen now/next hebben, lijkt het wel. :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jürgen, ik kijk eigenlijk alleen naar de HD versie van die zenders, en daar staat wel de meerdaagse epg ter beschikking.

De SD versies staan ergens boven de 100 in de lijst en die hebben na controle inderdaad de now-next epg.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CeesV, helder en bedankt voor deze informatie.

Ik zal deze week mijn (camping)schotel op de caravan eens naar 23,5 draaien en dan de FastScan uitvoeren met optie HD.

Hierna zou ik dan weer beschikking over de volledige EPG moeten hebben.

 

Op de volgende camping blijf ik langer staan en dan gebruik ik weer mijn Triax 60 met DUO LNB en dan heb ik de HD zenders standaard weer aan staan.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Jürgen, ik kijk eigenlijk alleen naar de HD versie van die zenders, en daar staat wel de meerdaagse epg ter beschikking.
De SD versies staan ergens boven de 100 in de lijst en die hebben na controle inderdaad de now-next epg.



Is het dat tuner gerelateerd? Bij mij is het hele pakket van eigen transponders momenteel now/next. Tenminste: ik heb er een stuk of 15 bekeken en ga ervan uit dat het bij de overigen net zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alfons, kijk eens op RTL 5 SD en RTL5 HD, of ook RTL 7

 

OP de HD versie heb ik meerdaagse EPG, op de SD versie now/next.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik gebruik sw 1.08.01., standby power staat bij mij aan, waardoor de epg gegevens tijdens standby in het geheugen blijven.

 

Zou het kunnen zijn, dat de meerdaagse epg die ik zie, al een paar dagen geleden ingelezen is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook gisteren avond veel last van rode spikkels maar ook blauwe vlekken/spikkels (veronica HD),was me eerder niet op gevallen maar zat gisteren op 2 meter afstand te kijken op 107cm plasma en was behoorlijk hinderlijk.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

 

Rode pixels door het beeld kijk maar op het filmpje maar wel te gek voor woorden.

Ik had Rebox voor een aantal weken terug gebeld hierover, antwoord we lezen op het forum maar 3 tot 4 berichten hierover dus...........(andere woorden bekijk het maar)

Lekker he, ik begin knap te balen k,,t apparaat

PS

 

Dit is met de nw software uiteraard

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rode pixels op mijn tv zijn er ook nog steeds en blauwe.Op dit forum gelezen om te proberen op een andere tv:

 

Nu ik heb een full hd tv van Panasonic gekocht, en helaas ook hierop rode en blauwe pixels te zien op sommige HD-zenders.

 

Dus denk ik wel dat het aan de rebox ligt, is Rebox hiervan op de hoogte???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...