Ga naar inhoud


[7700 HSCI] Geen HD kanalen met orginele CanalDigitaal CAM


Snoopy

Aanbevolen berichten

Ik gebruik een Topfield TF 7700 HSCI met de laatste

firmware in combi met een orginele CanalDigitaal CAM

met daarop, als het goed is, ook de laatste firmware

(geladen via BVN).

 

Vreemde is dat met het Familie pakket de HD kanalen

van CD het niet doen, dus: NL1 HD, NL3 HD, een HD en

EuroSport HD. Deze kanalen zitten in het Familie pakket

zonder dat je daarvoor het HD pakket hoeft aan te schaffen.

 

De kaart doet het prima in de DM 800 HD.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Net effe op de CAM gekeken, firmware is 1.03.05

 

Ondertussen dit verhaal gevonden:

 

Citaat:
Ik ben vanmiddag even naar de satboer gegaan, met de CDS moduul, en met mijn HUMAX ontvanger.

Ik haalde de CDS moduul uit mijn zak, en hij begon direct al te lachen. Hij wist precies waarvoor ik kweam, het was hem allemaal bekend met die .... moduul van CDS. (Ik vertel het even zonder schuttingwoorden)

Hij weet dat deze kaart in de meeste HD ontvangers niet werken, tevens liet hij me zien dat mijn moduul ook niet werkt in een Topfield (wel gecertificeerd) en nog een ontvanger van CDS, waar ik de naam vergeten ben. Volgens hem ben ik de zoveelste die met deze moduul geen ontvangst hebben, terwijl dit toch echt een officiele CD dealer is, want hij kon bij de vorige klant direct in het dealer menu komen via de website om een kaart te activeren, wat ook binnen 2 minuten gebeurt was.

 

Ik heb nu dit moduul omgeruild voor een ASTON, 2.23 dual CAM.

Mijn ontvanger even aangesloten op zijn schotel, en direct prima beeld met dit moduul, en mijn kaart, zowel de gewone kanalen (maar met de CDS moduul had ik dat ook al) en ook de CD-HD kanalen......zwel NED1, EEN en EUROSPORT HD doen het nu perfect. Met zijn kaart had ik beeld op het hele HD pakket.

De ontvanger zapt nu ook naar mijn gevoel wat sneller.

 

Thuis de boel aangesloten, en ook hier thuis werkt eea perfect.

Tot nu toe tevreden, totdat CD weer een nieuw trukje uithaalt.........(SECA 4 ??? )

 

Waar ik &^&&%!#% van baal is dat ik met de CanalDigitaal

helpdesk bel, ze het verhaal uitleg en ze me doodleuk de

verkeerde kant op sturen terwijl dit een bekend probleem

is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is idd erg vreemd, heb je al eens een factory resset geprobeerd op je Topfield zou kunnen dat er ergens iets fout gaat in de software, ik deed dit ook wel eens bij mijn Echostar en dat werkte wel.

 

En heb je al even een andere cam geprobeerd.

Het wisselen van het ci slot wil ook nog wel eens resultaat geven.

 

Groetjes..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Ik gebruik ook sinds originele Canal Digitaal cam (die met de wereldbol erop) en ik ontvang probleemloos alle HD kanalen.


Alle HD kanalen??
Kan me niet voorstellen, gezien al je postings, dat je een HD pakket hebt aangeschaft, aangezien je het alleen maar wil hebben als het gratis is.
Ik kan me ook nog ergens vaag herinneren dat je (nog) geen HD decoder hebt, maar dat had je geschreven onder je andere naam, ' koffieleut'
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dit stukje erg laat, maar de oude CD cam, ondanks de nieuwste firmware, werkt definitief niet met enkele HD ontvangers, wel of niet gecertificeerd.

Helaas zit je Topfield daar ook bij (zelf gezien bij de dealer) en helaas mijn HUMAX deed het er ook niet op. Dit ging alleen op voor de HD kanalen, want met de SD kanalen was er geen problemen.

 

De CAM omgeruild voor een ASTON 1.07 met 2.23 firmware, was er geen problemen meer.

Het schijnt dat de powercam ook goed werkt, deze schijnt ook wat sneller te zappen tussen ongecodeerde en (hd)gecodeerde zenders.

 

succes verder.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...