Ga naar inhoud


Kritisch probleem in Outlook 2007


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Mannen,

 

Ik ben weer uren aan de gang met een probleem waar ik niet uit kom.

Mijn laptop draait Windows XP met Outlook 2007.

Tot vorige week draaide alles naar behoren. Nu ben ik afgelopen week in Parijs geweest waar mijn nieuwe werkgever een nieuw email account op mijn laptop heeft geinstalleerd.

Ik kan nu verschillende profiles uitkiezen en als ik naar het profile wil gaan dat er op stond kies ik "Outlook". De 2 andere profiles die ik kan kiezen kunnen mij eigenlijk gestolen worden als ik maar weer de oude toestand terug krijg.

Dus als ik als profile "Outlook" kies komen mijn oude vertrouwde folders, inbox - outbox etc. met alle emails weer terug. De oude email accounts zijn ook voorhanden.

Tot het moment waar ik een nieuw email wil schrijven. Ik klik dan op "new" en boem...onmiddelijk komt er de melding: "you don´t have appropriate permission to perform this operation".

Ik heb al naar deze foutmelding gegoogled ,het schijnt een bekend probleem te zijn en heb zo´n beetje alles geprobeerd wat aangeraden werd zonder resultaat.

Ik ben het nu zo strontzat dat ik het volgende gedaan heb.

 

1) Microsoft Office geheel gewist.

2) Laptop opnieuw gestart

3) CrapCleaner erover heen gejaagd met een registry-cleaner.

4) Laptop opnieuw gestart

5) Microsoft Office 2007 (Enterprise)opnieuw ge-installeerd.

6) Laptop opnieuw gestart

 

De 3 profiles waaronder mijn oude zijn er nog steeds en als ik op "new" klik om een nieuw email te schrijven dan komt die melding weer: "you don´t have appropriate permission to perform this operation".

 

Alles wat ik gedaan heb heeft dus niets geholpen. Ik krijg die fout niet weg.

 

Wie kan me helpen? Ben ten einde raad.

Ik wil eigenlijk maar één profile en helemaal geen keus meer voorgeschoteld krijgen.

Waar kan ik die profiles wissen en zou dat mijn probleem oplossen?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
en heb zo´n beetje alles geprobeerd wat aangeraden werd zonder resultaat

Om te voorkomen dat we hier allemaal dingen gaan roepen die je al geprobeerd hebt, wat precies heb je al geprobeerd?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ff uit mijn hoofd.

 

Ga naar je configuratiescherm. Daar is een icoontje email. De onderste optie beheert te profielen. Daar kun je ze aanpassen, aanmaken en wissen. Als je alles wist komt outlook vanzelf weer met de vraag om alles te configureren als je hem voor het eerst opstart.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even vergeten. Je oude .pst file kun je later weer koppelen. Hierin staat je oude email en email- adressen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja..daar goeie tip. Ik weet nu hoe ik de profile´s kan wissen.

Heb ik gedaan.

Alle profile´s zijn gewist.

Outlook kwam terug met de vraag of ik een nieuw profile wil aanmaken. Heb ik gedaan en wat denk je...?

Hetzelfde probleem.

 

Hoe krijg ik weer een 100% zuivere Outlook installatie terug?

 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Om te voorkomen dat we hier allemaal dingen gaan roepen die je al geprobeerd hebt, wat precies heb je al geprobeerd?


Geef maar eens de melding: "you don´t have the appropriate permission to perform this operation" in Google in en de je zult zien dat ik niet de enige ben.

De oplossingen komen allemaal op hetzelfde neer:

Citaat:
Try checking the properties of the these files:

outlook.srs
outlook.dat
views.dat

or any others in the following location:

\Document and Settings \ <Username> \ Application Data \ Microsoft \ Outlook

It could be these files are read-only and you need to remove that (right click the file, select Properties and make sure Read-only is not checked).


Heb ik gedaan, het staat allemaal goed.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het misschien ook nog een idee de computer terug zetten in de tijd

toen hij nog was, ik denk dat het al te laat is ,maar misschien lukt het nog

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe start je je outlook op? als administrator? of als gebruiker met admin rechten? probeer eens eerst rechtermuisknop en kijk dan of er de optie is om dit programma als administrator uit te voeren.

 

Misschien moet je je pc opnieuw opstarten en inloggen als administrator, en dan je outlook configureren.

(zoals gezegd eerst je profiles weggooien en dan opnieuw je oude pst selecteren)

 

Misschien werkt het als je een nieuw schoon profile aanmaakt (andere ook weer eerst weggooien) en dan je oude .pst importeren via bestand ==> importeren en exporteren en dan je pst file selecteren. Ik zou dan wel eerst je oude pst file in een andere map zetten (bijv. op je bureaubad)

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een hele stomme opmerking, maar kun je niet gewoon een herstelpunt terugzetten waarbij je Outlook nog niet veranderd was ?

Of denk ik nu te simpel ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er nog steeds mee bezig.

Kwam wat vertraging ivm een dienstreis naar Riga.

Ben tijdelijk op webmail overgestapt maar ga vandaag het probleem bij de horens nemen.

 

Een herstelpunt heb ik al geprobeerd, om een onduidelijke reden zegt mijn laptop dat een herstelpunt niet mogelijk is.

Ik heb wel een recente backup waar ik in geval van nood naar toe kan gaan, maar dan ben ik het programma kwijt dat toegang tot webmail geeft voor mijn nieuwe Franse werkgever email adres. Dat gaat via Novell Webaccess..ik neem aan dat dit een soort security tunnel is. Heb geen idee, maar het werkt wel.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat een van de systeembeheerders daar bij het franse bedrijf dat hebben ingericht?

 

die hadden niet zomaar een outlook profiel mogen aanmaken in een bestaand aanmeld profiel van windows

 

die hadden een nieuw aanmeld profiel in windows moeten aanmaken en daarin een outlook profiel

 

vooral wegens de Novell Webaccess, welke strikte rechten kent en nooit door een gebruiker aan te passen is, enkel de superuser mag dat

 

ik zou aanraden sowieso nu een backup op een usb stick maken van de outlook.pst en niet teveel tijd met Novell verklooien daar je dat niet kunt aanpassen en herstellen

ik ben er al een tijd uit mbt Novell maar hier kun je niet veel zelf doen om het te streamlinen.

dat moet je een van die novell cracks van het bedrijf laten doen

 

microsoft kent teveel problemen met novell webacces groupwise om eenduidig een duurzame oplossing aan te dragen als niet novell expert

 

je kunt natuurlijk NU ook zelf een tweede >local< windows aanmeld profiel aanmaken op je laptop met beheerdersrechten opdat je de outlook in ieder geval tijdelijk met het backupbestand .pst kunt gebruiken zonder in de knoei te komen met wat men aan je rechtenstructuur vernaggelt heeft.

 

zo'n sysop moet ook op afstand met teamviewer een en ander kunnen herstellen en/of aanpassen

't is ook zijn verantwoordelijkheid dat het goed werkt.

 

ciao

 

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskydutch, je hebt volkomen gelijk.

Feit is dat mijn laptop onbruikbaar is geworden sind die Franse systeembeheerder met mijn laptop aan de gang geweest is.

Ik zit er aan te denken om maandag naar parijs te reizen en mijn laptop weer gang te laten brengen.

Ben er al een week mee aan het kloten en kom er zo niet uit.

Het hele operating system opnieuw te installeren, daar voel ik niets voor.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...