Ga naar inhoud


Welke NAS bevelen jullie aan


Neptunus

Aanbevolen berichten


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ongeveer 1tb overgebracht, dat ging goed maar ik heb wel een probleem. De NAS is even uit geweest en dan valt de mount dus weg. Daardoor is een opname niet gemaakt.

 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de verbinding automatisch weer wordt hersteld als de NAS even uit is geweest?

 

Image is openpli

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ongeveer 1tb overgebracht, dat ging goed maar ik heb wel een probleem. De NAS is even uit geweest en dan valt de mount dus weg. Daardoor is een opname niet gemaakt.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de verbinding automatisch weer wordt hersteld als de NAS even uit is geweest?

Image is openpli


Als je de mount gedaan hebt door een extra regel in het fstab bestand,
volstaat het, mits de reeds NAS operationeel is,
de dreambox daarna te herstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M€®LïÑ
Waarom gebruik je eigelijk cifs ? een windows netwerk protocol terwijl de rest op linux draait ?
nfs lijkt mij meer voor de hand liggend.


Is het bovendien niet zo dat CIFS langzamer is dan NFS?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ligt een beetje aan de NAS en firmware

bij de ts209pro met de laatste firmware is er een kleine snelheids winst met nfs

maar ook cifs werkt al naar genoegen

 

als je op de grens van throughput zit met een specifiek model en merk NAS inzake het mount fstype dan kies je altijd die iets snellere NFS

als het niet erg veel verschil uitmaakt dan is het toch aan de gebruiker zelf?

 

m.a.w. als je NAS snel genoeg is, maakt het niets uit

 

ciao

 

 

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: riji
Origineel bericht van: Scheermes
Zijn er al mensen die de Synology DS110j NAS gebruiken?
Ik zit er over te denken om hem te kopen en te gebruiken icm mijn 500HD. Ben benieuwd naar de ervaringen.

Als het enigszins kan, neem een model geschikt voor 2 harde schijven.


Aan zitten denken maar ik hecht relatief weinig waarde aan opgenomen spul. Dus een eventuele HD failure overleef ik wel. Data die ik echt waardevol vind staat ook bij Google.

Deambox 500HD - Dreambox 7020S - [uit de collectie: Nokia Mediamaster 9500 Allsas cam]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Scheermes
Zijn er al mensen die de Synology DS110j NAS gebruiken?

Ik zit er over te denken om hem te kopen en te gebruiken icm mijn 500HD. Ben benieuwd naar de ervaringen.



Ik heb het grotere broertje, de DS201 sinds twee weken en het bevalt uitstekend, makkelijk via een web user interface in te stellen. Wel moest ik de NFS verbindingen omzetten naar CIFS maar dat is een OpenPli issue, en ook weer makkelijk uit te voeren.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: Scheermes
Zijn er al mensen die de Synology DS110j NAS gebruiken?

Ik zit er over te denken om hem te kopen en te gebruiken icm mijn 500HD. Ben benieuwd naar de ervaringen.



Ik heb het grotere broertje, de DS201 sinds twee weken en het bevalt uitstekend, makkelijk via een web user interface in te stellen. Wel moest ik de NFS verbindingen omzetten naar CIFS maar dat is een OpenPli issue, en ook weer makkelijk uit te voeren.


Bedoel je niet de DS210? Ik zie dat die ook een cpu heeft van 800mhz en 128mb ram. De wat duurdere nassen van qnap en synology zitten op 1,2Ghz. Zou dit voor de opnames nog wat uitmaken of is 800Mhz genoeg?

Deambox 500HD - Dreambox 7020S - [uit de collectie: Nokia Mediamaster 9500 Allsas cam]

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik vermoed dat het wel voldoende zal zijn. Heb zelf een Synology ds209+II en die zit ook maar op 1 GHz en de performance is uitstekend.

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: Scheermes
Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: Scheermes
Zijn er al mensen die de Synology DS110j NAS gebruiken?

 

Ik zit er over te denken om hem te kopen en te gebruiken icm mijn 500HD. Ben benieuwd naar de ervaringen.

 

 

Ik heb het grotere broertje, de DS201 sinds twee weken en het bevalt uitstekend, makkelijk via een web user interface in te stellen. Wel moest ik de NFS verbindingen omzetten naar CIFS maar dat is een OpenPli issue, en ook weer makkelijk uit te voeren.

 

Bedoel je niet de DS210? Ik zie dat die ook een cpu heeft van 800mhz en 128mb ram. De wat duurdere nassen van qnap en synology zitten op 1,2Ghz. Zou dit voor de opnames nog wat uitmaken of is 800Mhz genoeg?

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg dit draadje al even, maar de beste optie is volgens mij nog niet genoemd:

 

Zelfbouw, 1,6 Ghz dual core, 2 Gb memory minimaal 4 disks rechtstreeks op het bord aangesloten etc. etc. Voor de helft of een derde van de prijs van 4 disk qnaps of vergelijkbaar en dat alles draaiend onder de 40 Watt.

 

Ben je daarnaast niet gebonden aan de apps die de leverancier biedt, maar doe je met het ding wat je wilt...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...