Scheermes Geplaatst: 10 mei 2010 Delen Geplaatst: 10 mei 2010 Heb ik ook aan zitten denken maar kant en klare nassen zitten onder de 15W. Daarnaast zijn ze iets goedkoper volgens mij. Origineel bericht van: bigtwin Ik volg dit draadje al even, maar de beste optie is volgens mij nog niet genoemd: Zelfbouw, 1,6 Ghz dual core, 2 Gb memory minimaal 4 disks rechtstreeks op het bord aangesloten etc. etc. Voor de helft of een derde van de prijs van 4 disk qnaps of vergelijkbaar en dat alles draaiend onder de 40 Watt. Ben je daarnaast niet gebonden aan de apps die de leverancier biedt, maar doe je met het ding wat je wilt... Deambox 500HD - Dreambox 7020S - [uit de collectie: Nokia Mediamaster 9500 Allsas cam] Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
riji Geplaatst: 10 mei 2010 Delen Geplaatst: 10 mei 2010 Origineel bericht van: Scheermes Origineel bericht van: riji Origineel bericht van: Scheermes Zijn er al mensen die de Synology DS110j NAS gebruiken? Ik zit er over te denken om hem te kopen en te gebruiken icm mijn 500HD. Ben benieuwd naar de ervaringen. Als het enigszins kan, neem een model geschikt voor 2 harde schijven. Aan zitten denken maar ik hecht relatief weinig waarde aan opgenomen spul. Dus een eventuele HD failure overleef ik wel. Data die ik echt waardevol vind staat ook bij Google. Ik heb dit enkel gesteld vanuit mijn ervaring dat zo'n NAS snel je voornaamste centrale opslagplaats wordt; maar er zijn natuurlijk andere mogelijkheden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bigtwin Geplaatst: 10 mei 2010 Delen Geplaatst: 10 mei 2010 Origineel bericht van: Scheermes Heb ik ook aan zitten denken maar kant en klare nassen zitten onder de 15W. Daarnaast zijn ze iets goedkoper volgens mij. Goedkoper zijn de Qnaps 4-6 disk stations zéker niet, die zijn erg duur. En die 15 Watt, ik lees op de Qnap pagina dat de 439 Pro II op 1,6 Ghz SINGLE core en 1 Gb ram 33 Watt trekt. En dat voor zo'n 700 euro zonder disks. Ik ben nog aan het orienteren, maar denk dat ik voor de helft een 1.6 GHz DUAL core met 2Gb heb, die hetzelfde aan stroom trekt. Bovendien, de lol om zo'n ding zelf te bedenken, aan de praat te helpen, en steeds weer te denken dat dat jouw ding is, is een paar Watt meer en veel minder HW kosten volledig waard. En je laat dat ding doen wat je wilt. Ik ga voor Ubuntu, maar ook op Windows is het geen NAS, maar een server die doet wat je wilt, en daarnaast ook nog NAS is... Geweldig idee, vind ik. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scheermes Geplaatst: 10 mei 2010 Delen Geplaatst: 10 mei 2010 Voor mij is 1 disk voldoende Deambox 500HD - Dreambox 7020S - [uit de collectie: Nokia Mediamaster 9500 Allsas cam] Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bigtwin Geplaatst: 10 mei 2010 Delen Geplaatst: 10 mei 2010 Zal best, tot die disk ermee ophoudt en je al je foto's, belasgingaangiftes, docunenten, muziek en video's kwijt bent. Maar ook voor 1 disk oplossingen is zelfbouw zeer interessant. Met een kleine inspanning maak je er dan meteen een htpc van, waar ook je dreambox naar schrijven en van lezen kan. Ook zonder die "gratis" extra is en blijft zelfbouw een serieuze optie. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrjvp Geplaatst: 10 mei 2010 Delen Geplaatst: 10 mei 2010 Heb ook een tijd met een QNAP 109 pro 2 gewerkt. Doet het goed voor recorden en bijvoorbeeld streamen i.c.m. HDX en dreambox. Echter geen backup mogelijkheden, behalve externe harde schijven. Werk nu met een zelfbouw server, raid 10 4x 1,5 tb. Draait als een klok, maar nog steeds back ik mijn belangrijke bestanden op een externe harddisk en rev drive op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 11 mei 2010 Delen Geplaatst: 11 mei 2010 mrjvp, natuurlijk is er weldegelijk een backup optie in je QNAP echter geld die voor gebruik tussen twee QNAP servers indien je echter tussen verschillende servers wilt backuppen doe je dat met Rsync ciao Mmm Skyscraper I Love You Underworld Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mybrain Geplaatst: 13 mei 2010 Delen Geplaatst: 13 mei 2010 Zonder enige vorm van voorbehoud en twijfel en nadat ik een hele berg met rotzooi heb weggegooid......de QNAP !!! en in mijn geval de TS439Pro voorzien van 4 HDD's van 1,5 TB per stuk die je kunt opwaarderen naar 4x 2TB HDD's....super stabiel, goed gekoeld, geen herrie en goede software onboard incl. NZB download optie. Handige webinterface, duidelijk. Ter info ik heb ook 3 NMP1000 Mediaplayers in het netje hangen van QNAP...helemaal geweldig ondersteund zo'n beetje alles incl subs, DVI poort etc.... Ben zelden zo tevreden geweest als over de producten van QNAP. Gr R --------------------------------------------------------- DM500S(2x),DM7020,DM800..3x 8-poorts Diseqc Switch, T90 Wavefrontier 9E,13E,19E,23E,28E...Triax 80cm op 30W Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
duc748 Geplaatst: 14 mei 2010 Delen Geplaatst: 14 mei 2010 ik heb een DS-109 werkt perfect, maar al snel merk ik dat hij zo vol is, dus moet een grotere kopen. maar wat ik eigenlijk zoek is een nas zonder toeters en bellen, waar ik alleen muziek films foto`s op zet via NFS. welke is dan de beste?? thanks Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Catastrofus Geplaatst: 14 mei 2010 Delen Geplaatst: 14 mei 2010 Wellicht een ds209+II? Die kun je vullen met (2) disks van willekeurige grootte (raid 0 & 1 en meer enz). Uiteraard gebruik ik nfs bij m'n 8000's dus dat werkt nu als een speer, na de fix van PLi. Of iets de beste is, is een subjectief iets. Daar waar je uitermate tevreden mee bent is voor jou het beste. Gert. Origineel bericht van: duc748 ik heb een DS-109 werkt perfect, maar al snel merk ik dat hij zo vol is, dus moet een grotere kopen. maar wat ik eigenlijk zoek is een nas zonder toeters en bellen, waar ik alleen muziek films foto`s op zet via NFS. welke is dan de beste?? thanks 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Shape Geplaatst: 30 mei 2010 Delen Geplaatst: 30 mei 2010 Origineel bericht van: Catastrofus Volgens mij hoef jij je geen zorgen te maken zolang je met een nas maar nfs gebruikt. Ik denk dat jij, in je opstelling, cifs gebruikt en dat heeft best wel wat overhead. Ik gebruik bij m'n 2 8000's gewoon 1 Synology nas, gemount via de fstab en gebruik makend van nfs. Nergens last van dus. Gert. PS. Nog belangstelling voor een WDC nas? Heb onlangs Qnap TS239 pro2 gekocht. Leuk apparaat, lekker vlot, veel in te stellen (wat natuurlijk het leukste is). Krijg hem alleen niet gemount. Met welke regels heb je de FStab dan gevuld om de Qnap te mounten? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
duc748 Geplaatst: 30 mei 2010 Delen Geplaatst: 30 mei 2010 @shape ik heb deze in /etc/auto.hotplug nas DS-209 dreambox 800 Code: * -fstype=auto,rw :/dev/&muziek -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock 192.168.1.30:/volume1/musicfoto -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock 192.168.1.30:/volume1/photovideo -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock 192.168.1.30:/volume1/videodownload -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock 192.168.1.30:/volume1/downloadmovie_X264_HD -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock 192.168.1.40:/volume1/movie.X264.HDseries_X264_HD -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock 192.168.1.40:/volume1/series.X264.HDmovie_dvd -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock 192.168.1.40:/volume1/movie.dvddownload2 -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock 192.168.1.40:/volume1/download2series_dvd -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock 192.168.1.40:/volume1/series.dvd Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Shape Geplaatst: 30 mei 2010 Delen Geplaatst: 30 mei 2010 Origineel bericht van: duc748 @shape ik heb deze in /etc/auto.hotplug Auto.hotplug? Welke image draai je dan? Ik zie namelijk soorgelijke regels staan in de /etc/auto.network (gemini 4.60) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 31 mei 2010 Delen Geplaatst: 31 mei 2010 shape, klik > eerste regel ciao Mmm Skyscraper I Love You Underworld Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen