Ga naar inhoud


IPOD classic of toch IPOD touch


seije017

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: seije017
ok ga voor de classic .
maar kun je met windows media player muziek op de IPOd zetten.
ik werk met windows visa.


Hele goede keuze als je puur voor muziek gaat (classic)

Ik heb zelf ook puur voor muziek de classic en het is verreweg de allerbeste mp3 speler die er bestaat. Je zult versteld staan van de ongeloofelijke goeie geluids kwaliteit. (Wel ff een andere koptelefoon)

En dat gelul dat je aan iTunes vast zit moet je helemaal niet naar luisteren want dat zeggen waarschijnlijk mensen ZONDER iPod. Ik heb al jaren een iPod en nog NOOIT iTunes gebruikt omdat het een bagger programma is. En nee ik heb ook geen mac maar ben gewoon een windows gebruiker.

Google eens op "anapod" daar kun je alles en meer mee dan je nodig hebt voor je iPod.

veel luister genot met je nieuwe iPod Classic.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Satbakker
Origineel bericht van: seije017
ok ga voor de classic .
maar kun je met windows media player muziek op de IPOd zetten.
ik werk met windows visa.


Hele goede keuze als je puur voor muziek gaat (classic)

Ik heb zelf ook puur voor muziek de classic en het is verreweg de allerbeste mp3 speler die er bestaat. Je zult versteld staan van de ongeloofelijke goeie geluids kwaliteit. (Wel ff een andere koptelefoon)

En dat gelul dat je aan iTunes vast zit moet je helemaal niet naar luisteren want dat zeggen waarschijnlijk mensen ZONDER iPod. Ik heb al jaren een iPod en nog NOOIT iTunes gebruikt omdat het een bagger programma is. En nee ik heb ook geen mac maar ben gewoon een windows gebruiker.

Google eens op "anapod" daar kun je alles en meer mee dan je nodig hebt voor je iPod.

veel luister genot met je nieuwe iPod Classic.



Die Itunes is misschien een wat eigenwijs maar het programma doet wat het moet doen: synchroniseren op een betrouwbare wijze. Ik heb ook weleens wat andere programma's geprobeerd maar ik kom toch steeds terug op Itunes.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satbakker
Origineel bericht van: seije017
ok ga voor de classic .
maar kun je met windows media player muziek op de IPOd zetten.
ik werk met windows visa.


Hele goede keuze als je puur voor muziek gaat (classic)

En dat gelul dat je aan iTunes vast zit moet je helemaal niet naar luisteren want dat zeggen waarschijnlijk mensen ZONDER iPod. Ik heb al jaren een iPod en nog NOOIT iTunes gebruikt omdat het een bagger programma is. En nee ik heb ook geen mac maar ben gewoon een windows gebruiker.


Wil je mijn iPhone en iPod zien?

Verder is een iPod classic geluidstechnisch zeker niet de allerbeste. Het is een hele goede, dat wel en inderdaad dan wel een echte koptelefoon kopen (ik gebruik shure 4c)

Misschien ook wel eerlijk om te zeggen dat anapod (mij ook bekend, ondersteunt helaas de iphone niet.) niet gratis is als je er echt leuke dingen mee wil doen?

Je gebruikt NOOIT iTunes en vind het een bagger programma! Als je het niet echt gebruikt kun je ook niet oordelen erover. Veel mensen snappen niet hoe iTunes precies werkt en gaan daarom naar alternatieven zoeken. Belangrijk is gewoon dat je id3 tags op orde zijn en daarom is de combinatie met Tag&Rename ijzersterk.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook iTunes, maar het nadeel van iTunes vind ik dat je al je muziek op je pc moet laten staan, als je nieuwe muziek op je iPod/iPhone zet en hierna gaat synchroniseren.

Je kan niet muziek op je pc weghalen, want tijdens het synchroniseren wordt het ook bij je iPod/iPhone weggehaalt.

Althans, zo is het bij mij... of ik doe iets verkeerds (maar dan wel al een paar jaar....)

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zonnig
Ik gebruik ook iTunes, maar het nadeel van iTunes vind ik dat je al je muziek op je pc moet laten staan, als je nieuwe muziek op je iPod/iPhone zet en hierna gaat synchroniseren.
Je kan niet muziek op je pc weghalen, want tijdens het synchroniseren wordt het ook bij je iPod/iPhone weggehaalt.
Althans, zo is het bij mij... of ik doe iets verkeerds (maar dan wel al een paar jaar....)


Dat klopt, je kunt echter ook een externe harde schijf of een nas daarvoor gebruiken. Zelf heb ik het gewoon op een server staan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de lokatie waarvandaan de muziek naar de IPOD wordt gesynchroniseerd intact blijft is er niets aan de hand. Verplaats je echter muziek naar een andere map moet het weer opnieuw naar de IPOD zetten.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Als de lokatie waarvandaan de muziek naar de IPOD wordt gesynchroniseerd intact blijft is er niets aan de hand. Verplaats je echter muziek naar een andere map moet het weer opnieuw naar de IPOD zetten.


Klopt.

Stel je externe harde schijf is de F: schijf en al je muziek staat in een map muziek op die schijf, dan moet je dus F:/muziek toevoegen als map in iTunes.

Dit gaat gewoon goed zolang dezelfde externe schijf altijd F: is en de muziek gewoon in de map muziek staat.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: seije017
en als ik toch nog eens overweg om muziek dvd op de IPOD te willen zeten .
werkt dat ook met het zelfde programma.


Volgens mij moet je dan eerst het formaat van de DVD omzetten naar het IPOD formaat. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld MPG en AVI, er zijn vele programma's voor.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Je kan ook de optie om je iPod automatisch te synchroniseren uit zetten. Dat doe ik, en zo hoef je niet al je muziek op je computer laten staan. Dan sleep je gewoon naar je iPod wat je erbij wil zetten.


Inderdaad, zo doe ik het ook. Maar dat geldt voor de muziek bibliotheek. De door mij geselecteerde mappen en podcasts moeten wel worden gesynchroniseerd maar dat kan je dus éénmalig handmatig ingeven.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:


Wil je mijn iPhone en iPod zien?

Verder is een iPod classic geluidstechnisch zeker niet de allerbeste. Het is een hele goede, dat wel en inderdaad dan wel een echte koptelefoon kopen (ik gebruik shure 4c)

Misschien ook wel eerlijk om te zeggen dat anapod (mij ook bekend, ondersteunt helaas de iphone niet.) niet gratis is als je er echt leuke dingen mee wil doen?

Je gebruikt NOOIT iTunes en vind het een bagger programma! Als je het niet echt gebruikt kun je ook niet oordelen erover. Veel mensen snappen niet hoe iTunes precies werkt en gaan daarom naar alternatieven zoeken. Belangrijk is gewoon dat je id3 tags op orde zijn en daarom is de combinatie met Tag&Rename ijzersterk.



We hebben het toch over een iPod, niet over een iPhone,dus dat anapod niet met iPhone werkt is onrelevant in deze lijkt mij. Anapod is idd. niet gratis als je er echt leuke dingen mee wil doen, kost een tientje geloof ik.

Ook ik heb in het begin iTunes even geprobeert maar daar was ik snel van genezen, daarom weet ik dat het een bagger programma is. Met anapod kun je heel eenvoudig van en naar je pc slepen en het werkt perfect. Uiteraard moeten je tag & names op orde zijn anders kun je zowiezo niks meer fatsoenlijk terug vinden op je iPod.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satbakker


Citaat:

Wil je mijn iPhone en iPod zien?

Verder is een iPod classic geluidstechnisch zeker niet de allerbeste. Het is een hele goede, dat wel en inderdaad dan wel een echte koptelefoon kopen (ik gebruik shure 4c)

Misschien ook wel eerlijk om te zeggen dat anapod (mij ook bekend, ondersteunt helaas de iphone niet) niet gratis is als je er echt leuke dingen mee wil doen?

Je gebruikt NOOIT iTunes en vind het een bagger programma! Als je het niet echt gebruikt kun je ook niet oordelen erover. Veel mensen snappen niet hoe iTunes precies werkt en gaan daarom naar alternatieven zoeken. Belangrijk is gewoon dat je id3 tags op orde zijn en daarom is de combinatie met Tag&Rename ijzersterk.



We hebben het toch over een iPod, niet over een iPhone,dus dat anapod niet met iPhone werkt is onrelevant in deze lijkt mij. Anapod is idd. niet gratis als je er echt leuke dingen mee wil doen, kost een tientje geloof ik.

Ook ik heb in het begin iTunes even geprobeert maar daar was ik snel van genezen, daarom weet ik dat het een bagger programma is. Met anapod kun je heel eenvoudig van en naar je pc slepen en het werkt perfect. Uiteraard moeten je tag & names op orde zijn anders kun je zowiezo niks meer fatsoenlijk terug vinden op je iPod.


Anapod voor een ipod kost $25. En dat is best veel geld op een bedrag van ongeveer € 200 voor een classic.

Ik heb óók een iPod weet je wel, dus voor MIJ is het wel relevant dat ik 1 programma hoef te gebruiken.

Het heen en weer slepen boeit MIJ niet. Ik heb al mijn muziek op een server staan en wat ik op de iPod/iPhone wil hebben selecteer ik gewoon.

Bijkomend voordeel van iTunes voor MIJ is dat ik via de app remote op de iPhone mijn complete muziekverzameling kan afspelen in huis (Werkt ook op de iPod Touch!)

http://www.apple.com/nl/itunes/remote/

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...