Ga naar inhoud


IPOD classic of toch IPOD touch


seije017

Aanbevolen berichten


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: seije017
ik overweeg een IPOD aanteschaffen puur alleen voor muziek.
heb nu een sony met maar 2gb gegeugen.
ik zoek dus een met meer eheugen en waar ook nog eens goed geluid uit komt.
dus vroeg ik mij af welke is nu beter.


uiteraard de Classic!!

als je het alleen voor de muziek gaat gebruiken heeft een touch geen toegevoegde waarde, daarnaast heeft de classic een veel grotere opslag capaciteit!

Classic 229 euro:
160 GB
40.000 nummers
200 uur video

Touch 280 euro:
32 GB
Derde generatie
7.000 nummers
40 uur video

succes

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ze beiden gehad de touch en de classic. Aangezien ik ook films bekijk heb ik nu een touch ivm groter scherm. Ga je puur voor de muziek dan een classic. Heb er een remote bij waarop ik alles kan kiezen en de hoofdtelefoon via de onderzijde, klinkt stukken beter dan via de bovenzijde. In het begin met itunes veel problemen gehad maar als je er eenmaal mee werkt als een speer. Even een tipje werk je met windows 7 stel dan itunes in als windows XP met SP 3 dan is de overdracht tussen ipod en pc gegarandeert goed.

Zoek je een goed programma om complete dvd's toch te converteren naar ipod formaat is magic dvd riper perfect, kost niet veel en werkt perfect. Nu dik 200+ dvd mee geconverteerd en zonder problemen. Iedere dvd nu perfect voor op de ipod touch en classic. En de grootte valt mee ongeveer 500 mb per film.

Alles netjes in een map wil ik er wat op dan even via itunes naar de map en overzetten hierna uren kijkplezier.

Let wel op met de itouch-updates! Vanaf versie 3.XX werken een hoop imitatie snoertjes ed NIET meer zodat je verplicht bent de dure Apple snoertjes te kopen. Dus mocht je iets kopen kijk hier dan ook naar. Downgraden gaat nog wel.

Mocht je vragen hebben lees ik ze wel.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paqbro
Alleen puur voor de muziek zou ik sowieso nooit een apple kopen, veel te duur.
Er zijn genoeg alternatieven met veel geheugen die je laten genieten van je muziek.


Niets aan toe te voegen, zelfde mening.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ík gebruik de IPOD touch 32gb dagelijks in de auto en al ik de hond uitlaat. Ik ben op vele podcasts geabonneerd en ook zet ik veel met de Dreambox opgenomen programma´s om in het IPOD formaat.

 

Gaat allemaal erg goed, is goed te bedienen en ook de accu voldoet.

 

Om een paar goeie podcasts te noemen:

- Dossier BVD van Het Gesprek (vodcast)

- NOVA Vodcast (vodcast)

- Tros Radar (vodcast)

- Wintertijd van Het Gesprek (Vod- en podcast)

- NOS Sportforum (podcast)

- BNR columns en specials (podcast)

- Evers staat op 538 (podcast)

- Tros Radio Online (podcast)

- NPS Kunststof (podcast)

- KRO voor één nacht (podcast)

 

Wat opvalt is dat de PO wel programma's als NOVA en Tros Radar als volledige vodcast aanbieden maar niet DWDD.

 

Het meest vooruitlopend zijn BNR en Het Gesprek.

 

 

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben heel tevreden met de classic.

De accu heeft een behoorlijke capaciteit, belangrijk als je veel onderweg bent met het long distance vervoer.

En classicfm heeft ook een podcast dienst!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Per definitie zit je aan itunes gebonden als je een apple produkt koopt!

 

Er zijn wel plugins voor o.a. winamp, maar die werken niet altijd even stabiel.

 

Nog een tip... zorg dat je id3 tags op orde zijn. Een ipod trekt zich geen bal aan van de filename, hij kijkt enkel naar de id3 tag!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Origineel bericht van: winwiz
Per definitie zit je aan itunes gebonden als je een apple produkt koopt!


Ik zit met mijn iMac nou niet echt aan iTunes gebonden hoor wink.


Je weet best wat ik bedoel... Ik neem aan dat je de iMac niet in je zak meeneemt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...