Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Ben er klaar mee...


RvdV

Aanbevolen berichten

Firmware: 1.08.01

Harddisk: WD Caviar green

 

Ik heb deze ontvanger gekocht als vervanging van een Topfield 5000, maar allemachtig... Live televisie kijken doen we bijna nooit, alles wordt eerst opgenomen en gekeken wanneer we tijd hebben. En ik kan best leven met een aantal bugs, maar ik wordt nu echt gek van de vastlopers en het feit dat ik vrijwel nooit door een opname heen kan skippen omdat-ie dan naar een willekeurig punt in die opname springt! En er zit gewoon al heel lang geen verbetering meer in, de 'skip bug' wordt niet eens erkend.

 

Mijn vrouw neemt inmiddels alles op met de Digitenneontvanger om geen afleveringen van series meer te missen omdat de boel weer eens niet werkt! Ik weet dat de TF7700/7710 ook niet echt een alternatief is en denk dat ik maar terug ga naar gewoon SD want ik heb het helemaal gehad...

 

Sorry voor mijn gezeur, maar ik moest het echt even kwijt.

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ok, goed dat je het even kwijt bent, dat lucht op.

Wat ik echter niet helemaal begrijp dat jij een WD Caviar Green in gebruik hebt en dan verbaasd bent dat je vastlopers hebt.

Er is in dit forum nu al zo vaak over het feit geschreven dat bij gebruik van een HDD WD AV-GP Green de kans op vastlopers beduidend omlaag gaat zie <HIER> en dan m.n. de laatste opmerking van David1980.

De WD Caviar Green is puur voor de PC markt gemaakt en minder geschikt voor de PVR markt.

De WD AV-GP Green is juist geschikt voor de PVR.

 

Dus je had ook eerst hierover e.e.a. in dit forum kunnen lezen en je dan misschien een hoop irritatie kunnen besparen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een WD caviar green, geen problemen alleen het vooruit spelen met beeld is hakkerig en schokkerig,

Met de nieuwe software is dat trouwens weer niet, maar dan heb ik weer andere problemen (rode pixels)

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens met een ventilator of een oude computerfan koele lucht in de Rebox te blazen en kijk of de problemen dan over zijn. Ik ben misschien eigenwijs maar ik denk dat het een warmte probleem is.

 

Alle SATA II schijven moeten gewoon prima kunnen werken en waarom de één beter schijnt te werken dan de ander heeft naar mijn mening puur met het opgenomen vermogen te maken. Een zuiniger schijf zal minder warm worden maar ik denk met een warme zomer dat ook deze door de mand gaan vallen.

 

Ik heb er nu een week een temperatuur geregelde fan in zitten net zoals in mijn Topfield 4000 en geen enkele vastloper meer gehad! wink Ik had 8 jaar geleden exact dezelfde problemen met mijn Topfield.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft die schijven ben ik het mee eens alle sata 2 schijven moeten erin werken, dat AV schijf gebeuren is verkoop praat.

Het enige is dat de WD Green schijven op 5400RPM draaien en dus iets minder warm worden.

Als de doorvoer snelheid van belang was hadden ze wel 7200rpm schijven geadviseerd

 

Nog mooier een Solid state drive erin gaaf

 

Origineel bericht van: sathopper
Probeer eens met een ventilator of een oude computerfan koele lucht in de Rebox te blazen en kijk of de problemen dan over zijn. Ik ben misschien eigenwijs maar ik denk dat het een warmte probleem is.

 

Alle SATA II schijven moeten gewoon prima kunnen werken en waarom de één beter schijnt te werken dan de ander heeft naar mijn mening puur met het opgenomen vermogen te maken. Een zuiniger schijf zal minder warm worden maar ik denk met een warme zomer dat ook deze door de mand gaan vallen.

 

Ik heb er nu een week een temperatuur geregelde fan in zitten net zoals in mijn Topfield 4000 en geen enkele vastloper meer gehad! wink Ik had 8 jaar geleden exact dezelfde problemen met mijn Topfield.

 

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Skip bug herken ik wel in elk geval, ik had hem zelf eigenlijk nog niet aangemeld, maar dat kan ik wel doen.

 

Dit is inderdaad zwaar irritant. Als je een opname wilt terug kijken en je spoelt wat vooruit, dan springt deze terug naar een vaste plek in de opname, hierdoor kan je dus niet succesvol voorruitspoelen... Gelukkig neem ik nu ook niet zoveel op, dus is het probleem voor mij ook wat minder urgent, maar het is zeker een bug...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige week ook mijn topfield 5000 ingeruild voor een

9000, heb er totaal geen plezier van, geen geluid op 3 hd zenders,

geen signaal op scart uitgang voor tv slaapkamer, vastlopers opname,

geen auto standby, geen opname uit epg.

Wel WD green ingezet, NL_HPES2S1C95_Rebox_RE_9000HD_PVR_v1.08.01.ird firmware.

Ook hard-reset gegeven,HD format, en forum doorlopen voor tips...

Ik ga hem proberen terug te brengen denk ik.

eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
geen geluid op 3 hd zenders

Je TV kan waarschijnlijk geen Dolby Digital aan, zet de uitgang eens op PCM.

Citaat:
geen signaal op scart uitgang voor tv slaapkamer

Dit werkt alleen als je de uitgang even weer op 576i zet.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jojobuitenzorg
bedankt voor je reactie murdock,
de tv boven heeft nu signaal, super..
het geluid lukt helaas niet, ik gebruik
een externe DAC.
Kan ik mijn timerlijst ook opslaan op een USB stick?

Dus het lag niet aan de re9000?

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Wat ik echter niet helemaal begrijp dat jij een WD Caviar Green in gebruik hebt en dan verbaasd bent dat je vastlopers hebt.
Er is in dit forum nu al zo vaak over het feit geschreven dat bij gebruik van een HDD WD AV-GP Green de kans op vastlopers beduidend omlaag gaat zie <HIER> en dan m.n. de laatste opmerking van David1980.
De WD Caviar Green is puur voor de PC markt gemaakt en minder geschikt voor de PVR markt.
De WD AV-GP Green is juist geschikt voor de PVR.

Dus je had ook eerst hierover e.e.a. in dit forum kunnen lezen en je dan misschien een hoop irritatie kunnen besparen.
Beste Jurgen, ik heb het door jou aangehaalde draadje (en alle andere) uitvoerig doorgespit. Maar in datzelfde draadje wordt juist het functioneren van die schijf in combinatie met Linux weer in twijfel getrokken. Bovendien vind ik dat zolang de fabrikant/importeur niet een specifieke schijf voorschrijft iedere schijf zou moeten werken. En voor alle volledigheid zal ik ook nog even vermelden dat ik er ook 2 andere schijven in gehad heb. Dus in totaal 3x alle content gekopieerd naar de pc, schijf vervangen, geformateerd en alle content weer teruggezet. Maar... je hebt gelijk, de specifieke A\V green heb ik niet geprobeerd. Wellicht is dat nog een allerlaatste poging waard. Maar kan ik dan wel of niet een 1TB schijf plaatsen?

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jojobuitenzorg
bedankt voor je reactie murdock,
de tv boven heeft nu signaal, super..
het geluid lukt helaas niet, ik gebruik
een externe DAC.
Kan ik mijn timerlijst ook opslaan op een USB stick?


Ja, sla de systeeminstellingen op je USB op - daar staan deze instellingen bij. Controleer wel eerst of het bestand (SYS) wel op je USB-stick staat.

Voor het geluid kun je ook kiezen voor standaard 2-kanaals stereo - waarschijnlijk werkt dat wel.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...