Ga naar inhoud


Is een full HD TV nodig voor HD satelliet ontvangst ?


Aanbevolen berichten

Ik denk aan de aanschaf van een nieuwe TV.

De HD-ready toestellen zijn goedkoper en mijn vraag is of ik voor de ontvangst van HD satelliet signalen wel een Full HD tv zou moeten kopen.

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites


logisch dat die veel goedkoper zijn, want ook al een tijdje achterhaald qua BOOM of HYPE dus men wil als verkoper / winkel ze kwijt

echter krijg je der toch mooie beelden mee getoverd

vooral als het ding ook al minstens dat 100Hertz heeft en een of meer hdmi aansluitingen

 

lees heel goed de specs (specificaties) omtrent de resolutie en standaards...

 

op die oude HDready van mij (2003) komt nog steeds een prachtig beeld

ofschoon er goedkopere fullhd tv's zijn (nu dan die aankoop van mij destijds) die in vergelijking beter presteren

 

 

het gaat allemaal om je budget en wat je wilt of kunt uitgeven

echt.

 

ciao

 

 

 

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hype of boom is verklaarbaar, het gaat er echter om of deze HD-ready toestellen de volledige kwaliteit van de HD satelliet kunnen weergeven.

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is, welke afmeting TV je op het oog hebt en wat de kijkafstand is. Bij de kleinere afmetingen tot 81 cm beelddiagonaal en normale kijkafstand zie je waarschijnlijk toch geen verschil tussen HD Ready en Full HD. Daarboven zou ik dus wel Full HD overwegen.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: robtopf
Ik denk aan de aanschaf van een nieuwe TV.
De HD-ready toestellen zijn goedkoper en mijn vraag is of ik voor de ontvangst van HD satelliet signalen wel een Full HD tv zou moeten kopen.

dat er nog hd ready tv te koop zijn ,wist ik niet,echt zo?
mijn raad koop een phillips 42inch in de aanbieding,het liefs nog groter als het kan,en je haalt de bioscoop in huis.
ze kosten tegenwoordig een habbekrats vergeleken bij 5 a 6 jaar geleden.en als je je heel goed informeert,haal je er een
voor 500 of 600 euro het neusje van de zalm,3 jr geleden werd voor de zelfde kwaliteit 2000 euro betaald .
dus sla je slag!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt dit topic 23 over wel of geen Full Hd????

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...