Ga naar inhoud


[Release!] OpenPLi - morgen met nieuwe kernel - flash nodig


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

te gek, dit kan de gebruikersvriendelijkheid van de dreambox 8000 alleen maar ten goede komen, hopelijk krijg ik morgen tijd om de noodzakelijke flash uit te voeren en je weet, als Henk tevreden is zijn wij het allemaal, het team Open PLi bij voorbaat al dank.

 

groetjes uit South-Limbabwe

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

Maar ik wacht nog wel een weekje met flashen. Eens kijken wat er vanaf morgen loskomt...

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: fcr052
te gek, dit kan de gebruikersvriendelijkheid van de dreambox 8000 alleen maar ten goede komen, hopelijk krijg ik morgen tijd om de noodzakelijke flash uit te voeren en je weet, als Henk tevreden is zijn wij het allemaal, het team Open PLi bij voorbaat al dank.

 

groetjes uit South-Limbabwe

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus

Maar ik wacht nog wel een weekje met flashen. Eens kijken wat er vanaf morgen loskomt...

Gert.


Hier draait ie al enkele dagen op mijn 8000, up to date met de laatste stand, geen problemen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik wacht nog wel een weekje met flashen. Eens kijken wat er vanaf morgen loskomt...

 

Gert.

 

 

Morgen worden in OpenPLi een aantal kernel updates ingevoerd, na een aantal dagen testen met een beperkte groep is deze nu stabiel bevonden.

 

wat denk je, dit is dus reeds getest voor het losgelaten wordt!!

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fcr052

Morgen worden in OpenPLi een aantal kernel updates ingevoerd, na een aantal dagen testen met een beperkte groep is deze nu stabiel bevonden.

wat denk je, dit is dus reeds getest voor het losgelaten wordt!!


Ach, ik sluit nooit uit dat er bugjes uit naar voren komen als deze door een grote groep gebruikt gaat worden.
Maar als iedereen de kat uit de boom gaat kijken komen deze nooit naar voren.
Het voordeel is dat evt. probleempjes gelijk opgelost worden en meestal al de volgende dag verdwenen zijn.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat er dagen/weken getest is snap ik ook wel maar een praktijktest (oftewel het in produktie zetten) is van een andere categorie.

Ik ga het aanzien en wellicht volgend weekeinde (8 mei) 1 van mijn 8000's opnieuw flashen. Dit is trouwens geen wantrouwen richting het PLi team, vanwege een kompleet nieuwe versie, maar meer iets ontstaan uit voorzichtigheid.

 

Gert.

 

Origineel bericht van: fcr052
Origineel bericht van: Catastrofus

Maar ik wacht nog wel een weekje met flashen. Eens kijken wat er vanaf morgen loskomt...

 

Gert.

 

 

Morgen worden in OpenPLi een aantal kernel updates ingevoerd, na een aantal dagen testen met een beperkte groep is deze nu stabiel bevonden.

 

wat denk je, dit is dus reeds getest voor het losgelaten wordt!!

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gert, het was ook niet als kritiek bedoelt, maar ik moet Henk gelijk geven, we moeten dit gezamenlijk bekijken en waar nodig commentaar op geven en laten bijsturen.

 

groetjes

 

Frans

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Morgen worden in OpenPLi een aantal kernel updates ingevoerd, na een aantal dagen testen met een beperkte groep is deze nu stabiel bevonden. Met name de 800 en 8000 boxen, die krijgen nu ook de 2.6.18 linux kernel (was 2.6.12) die in de 500HD en VU+DUO reeds gebruikt werden.

De noodzakelijke aanpassingen zijn zodanig dat ze niet met een online update te doen zijn. Hou er rekening mee dat je na een online update een niet werkende image overhoudt, en opnieuw zult moeten flashen.

Voordelen die je straks gaat krijgen:
-beduidend snellere box
-betere automatische mounts van hdd, cf, sd, usb (niet meer in fstab prutsen om bijv picons op cf te zetten)

Ook de VU+DUO en de 500HD zijn opnieuw ingericht, deze twee (en de 8000) kunnen nu gebruik maken van de FPU, de ingebouwde floating point processor. Daarom raden we aan om ook deze geheel opnieuw te flashen om hiervan te profiteren.

De 7025 krijgt helaas geen cadeautje vannacht, er is geen nieuwe kernel voor deze box en een FPU heeft hij nooit gehad.

Om instellingen te behouden, download de AutoBackup plugin (menu, applicaties, download, PLi). Selecteer een locatie die bij booten beschikbaar zal zijn, dus interne harddisk, CF kaart of USB stick (netwerk is niet mogelijk). Druk op de gele knop om meteen een backup klaar te zetten (de plugin kan dit ook dagelijks doen).
Bij de volgende flash worden deze instellingen volautomatisch terug gezet:
- Enigma2 settings (o.a. tuners, skin, zenderlijst)
- CCcam.cfg,
- smb.conf
- SSH keys en de host key
- fstab cifs/samba en nfs mounts
- root wachtwoord


Waar kan ik zien of de backup geslaagd is? Waar staat de backupdata (op mijn DB800 HDD).
De backup ging in 1 seconde en dat lijkt me wel heel erg snel dus twijfel of die wel goed gaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obbie

Waar kan ik zien of de backup geslaagd is? Waar staat de backupdata (op mijn DB800 HDD).
De backup ging in 1 seconde en dat lijkt me wel heel erg snel dus twijfel of die wel goed gaat.


Als je de HDD gebruikt voor backup vindt je de data in de map backup op je HDD. En ja, dat gaat heel erg snel.
Als je naast de autobackup óók gebruik maakt van een autoinstall-file waarin je aangeeft welke plugins e.d. je standaard wilt hebben is het een kwestie van de box flashen, herstarten en klaar.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henksat kun je een voorbeeldje geven van de inhoud van een autoinstall-file, deze optie was me niet bekend..

waar kunnen we deze file dan plaatsen..

heb wat rondgezocht maar heb dit niet kunnen vinden.

 

 

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier mijn autoinstall,

Niet met een windows editer bewerken, maar met b.v. editpad lite.

 

Met: ipkg list_installed 'enigma2-plugin-*'

kun in een telnet sessie opvragen welke plugins er er op je DM geinstaleerd zijn.

autoinstall.zip

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: henkie v
Henksat kun je een voorbeeldje geven van de inhoud van een autoinstall-file, deze optie was me niet bekend..
waar kunnen we deze file dan plaatsen..



Hieronder de inhoud van mijn autoinstall file, dit moet een unix-file zijn en heeft de naam autoinstall.
Plaats deze file in dezelfde map met de naam backup op b.v. je HDD.

enigma2-plugin-skins-kerni-hd1r2
enigma2-plugin-skins-dtv-hd-reloaded
enigma2-plugin-skins-dtv-hd
enigma2-plugin-extensions-imdb
enigma2-plugin-extensions-mytube
enigma2-plugin-extensions-netcaster
enigma2-plugin-softcams-cccam
enigma2-plugin-pli-bitrate
enigma2-plugin-extensions-autotimer
enigma2-plugin-pli-autobackup

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dolf


Met: ipkg list_installed 'enigma2-plugin-*'
kun in een telnet sessie opvragen welke plugins er er op je DM geinstaleerd zijn.


Ja dat is wel zo, maar vindt ik niet handig. Je krijgt dan alles te zien wat is geïnstalleerd, ook die dingen die standaard in de image aanwezig zijn.
Het gaat echter alleen maar om die dingen die je bij installeert ná een clean flash zoals de plugins in mijn overzicht.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...