Ga naar inhoud


[Release!] OpenPLi - morgen met nieuwe kernel - flash nodig


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Ok nu alles up and running.

 

Op mijn DM8000HD. Ik heb de indruk dat het zappen toch net ietsjes vlotter gaat. Het zal niet veel schelen, maar het is er.

De menu's zoals eerder gezegd werken duidelijk vlugger.

Goeie stap vooruit van wat al goed was!

 

Bedankt teams!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Normaal zou hij moeten terugvallen op de default skin als de gekozen skin er niet is. Dus zou je niets aan je skin hoeven te veranderen voor een backup ofzo.

 

Maar hier en daar lijkt hij stukjes van skins toch op te pikken, zoals bij Harley en dat snap ik niet. De file "BrushedAlu-HD/skin.xml" zou ook niet moeten bestaan, maar die heeft hij blijkbaar toch ergens gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook geflasht: Prima. Met dank aan het PLi team.

 

Klein probleempje bij mij:

 

Met de nieuwe kernel software werkt de autobackup plugin niet meer goed.

De autobackup plugin schrijft naar /media/cf, maar met de nieuwe software wordt de CF kaart gemount onder /media/mmc1 (bij mij althans). Opzich geen probleem, maar dan moet 's nachts de schijf steeds opstarten voor het wegschrijven van deze files. Met een bijna lege CF kaart in de box, is dat niet nodig.

 

Kan dat gefixt worden? Ofwel door OpenPLi de CF kaart weer onder /media/cf te laten mounten, ofwel door de plugin naar /media/mmc1 te laten schrijven als je CF als source kiest.

 

 

Overigens werken die picons bij mij ook niet meer, welicht door hetzelfde verschijnsel...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik alles er opnieuw op moet zetten.

Ik heb een back up gemaakt naar mijn harde schijf zoals eerder beschreven en toen de nieuwe image. Helaas geen zenderlijst en de tunerinstellingen staan niet meer ingesteld. Wil dit zeggen dat ik nu alles handmatig erop moet zetten of is er nog een andere oplossing (ik denk van niet) ?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro4
Origineel bericht van: Harley
Origineel bericht van: Henksat


Als je een bacup had gemaakt vóór het flashen gaat dat automatisch.


Yep, en daar ging het dus fout in mijn geval.

Nog een paar keer geflasht om dit uit te zoeken.

Als je dus flasht met de alu HD in je back-up gaat het fout. Had de back-up tussendoor al verwijderd bij 3e keer flashen, daarom ging het toen wel goed.

Wist niet beter dat je met een verse flash eerst gewoon de magic skin voor je kiezen krijgt.




File "/usr/lib/enigma2/python/skin.py", line 179, in loadPixmap
raise SkinError("pixmap file %s not found!" % (path))
skin.SkinError: {BrushedAlu-HD/skin.xml}: pixmap file /usr/share/enigma2/BrushedAlu-HD/bs_tl.png not found!


Wil dat zeggen dat ik voor de flash eerst de magic skin erop moet zetten ???


Lees dan mijn reactie onder de door jouw geqoute posting.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin


De autobackup plugin schrijft naar /media/cf, maar met de nieuwe software wordt de CF kaart gemount onder /media/mmc1 (bij mij althans). Opzich geen probleem, maar dan moet 's nachts de schijf steeds opstarten voor het wegschrijven van deze files. Met een bijna lege CF kaart in de box, is dat niet nodig.



Das wel een goeie, hier wordt de cf gemount onder /media/cf.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer veel dank voor deze update. En nu ga ik eerst even een half uur ofzo alle instellingen weer instellen aangezien de automatische backup (usb stick op dm800) mij even in de steek gelaten heeft, maar ik overleef het wel laugh.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij lukt het voor geen meter.

 

Na de flash staat er 1 januari 2000 onderin beeld. Zet ik dan nederland 1 op dan krijg ik ned 1. ga ik dan naar een andere zender dan krijg ik een groen scherm. dan een scherm met 1 mei 2010 en dan blijft hij opnieuw opstarten ??? Ik heb de software ook al opnieuw gedownload enz enz. Wat zou ik verkeerd gedaan hebben ?? Iemand enig idee.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Heb je wel een verse PLi erop gezet?
Dus geen update?

Download desnoods nog een keer de laatste PLi
en probeer 't nog es.


Ja Gerard, ik heb via de pli images website de laatste pli binnen gehaald. Dit al 2 keer omdat ik dacht dat hij misschien niet helemaal lekker was. Ik heb ook tevens de henksat lijst erop gezet via pli. Ik krijg nu wel een zender maar dan zap ik naar een andere zender via de zenderlijst en dan krijg ik radartjes in beeld. En die blijven maar lopen. Nu terwijl ik dit aan het typen ben opnieuw opgestart en nu is de display van de 8000 zwart en ik zie in beeld weer radartjes lopen en hij start niet verder op. Ik denk dat ik de vorige pli er weer op zet. Ik wil het eigenlijk nog niet opgeven.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roodkapke
En niet vergeten.
Geen oude backups erin zetten.
Dat kan ook problemen geven.
Als je direct voor het flashen een backup maakt gaat het goed, maar oude meuk kan je box onbruikbaar maken.


Ik had een backup gemaakt zoals eerder beschreven maar ik moet alles opnieuw instellen dus heeft die backup niet gewerkt.
Ik heb er een nieuwe zenderlijst opgezet en de tuner instellingen aangepast en verder niets. dus geen oude meuk volgens mij.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley
Map backup ff van je HDD mikken, en dan weer flashen.


Oke.
......................
Sorrie ik ga even op de harde schijf zoeken.
Ik was te snel met reageren.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...