Ga naar inhoud


[Release!] OpenPLi - morgen met nieuwe kernel - flash nodig


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: the boss
2.6.18-7.3-dm8000
Dat is dus goed neem ik aan.
Wat ik wel nog heb is in de cccam inforegel in de zapbanner,staat hier waar normaal een tijd staat in milli seconden nu(sans) ???

Verder werkt het wel oke,lijkt wel wat sneller nu.


Sorry er staat (nans)

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: the boss
Origineel bericht van: the boss
2.6.18-7.3-dm8000
Dat is dus goed neem ik aan.
Wat ik wel nog heb is in de cccam inforegel in de zapbanner,staat hier waar normaal een tijd staat in milli seconden nu(sans) ???

Verder werkt het wel oke,lijkt wel wat sneller nu.


Sorry er staat (nans)


Klopt, dit is het gevolg van alle wijzigingen, komt misschien ooit wel weer goed.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Obbie

Waar kan ik zien of de backup geslaagd is? Waar staat de backupdata (op mijn DB800 HDD).
De backup ging in 1 seconde en dat lijkt me wel heel erg snel dus twijfel of die wel goed gaat.


Als je de HDD gebruikt voor backup vindt je de data in de map backup op je HDD. En ja, dat gaat heel erg snel.
Als je naast de autobackup óók gebruik maakt van een autoinstall-file waarin je aangeeft welke plugins e.d. je standaard wilt hebben is het een kwestie van de box flashen, herstarten en klaar.


En hoe zet je nu terug die backup terug???
Ik heb de autobackup terug geinstalled na de box geflashed te hebben, maar zie enkel de mogelijkheid om terug te backuppen en niet om hem terug te zetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: luke-san


En hoe zet je nu terug die backup terug???
Ik heb de autobackup terug geinstalled na de box geflashed te hebben, maar zie enkel de mogelijkheid om terug te backuppen en niet om hem terug te zetten.


Als je een bacup had gemaakt vóór het flashen gaat dat automatisch.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk maar overgestapt van de laatste Milo naar deze nieuwe Open-Pli, en inderdaad werkt als een speer, backup keurig automatisch teruggezet.

 

Niets dan lof voor deze stabiele image, geen enkel flash of installatie probleem tegengekomen met deze betabox.

 

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: luke-san


En hoe zet je nu terug die backup terug???
Ik heb de autobackup terug geinstalled na de box geflashed te hebben, maar zie enkel de mogelijkheid om terug te backuppen en niet om hem terug te zetten.


Als je een bacup had gemaakt vóór het flashen gaat dat automatisch.


LOL, niet dus.
Had een backup gemaakt voor het flashen op de HD.
mmm: ik zie wel in /media/hdd/backup de nodige files staan
Enige manier om die automatisch terug te zetten?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat


Als je een bacup had gemaakt vóór het flashen gaat dat automatisch.


Yep, en daar ging het dus fout in mijn geval.

Nog een paar keer geflasht om dit uit te zoeken.

Als je dus flasht met de alu HD in je back-up gaat het fout. Had de back-up tussendoor al verwijderd bij 3e keer flashen, daarom ging het toen wel goed.

Wist niet beter dat je met een verse flash eerst gewoon de magic skin voor je kiezen krijgt.




File "/usr/lib/enigma2/python/skin.py", line 179, in loadPixmap
raise SkinError("pixmap file %s not found!" % (path))
skin.SkinError: {BrushedAlu-HD/skin.xml}: pixmap file /usr/share/enigma2/BrushedAlu-HD/bs_tl.png not found!

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Backup gemaakt op USB stick voor het flashen, maar deze werd niet herkend na het flashen. (Had de stick erin laten zitten)

De stick bleek leeg te zijn. Waarschijnlijk toch iets misgegaan met de backup. Dus maar alles handmatig teruggezet.

Werkt verder op de DM800 ok, ik merk weinig verschil.

 

Thx voor de verdere ontwikkeling van OpenPli!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley


Als je een bacup had gemaakt vóór het flashen gaat dat automatisch.

Yep, en daar ging het dus fout in mijn geval.

Nog een paar keer geflasht om dit uit te zoeken.

Als je dus flasht met de alu HD in je back-up gaat het fout. Had de back-up tussendoor al verwijderd bij 3e keer flashen, daarom ging het toen wel goed.

Wist niet beter dat je met een verse flash eerst gewoon de magic skin voor je kiezen krijgt.




File "/usr/lib/enigma2/python/skin.py", line 179, in loadPixmap
raise SkinError("pixmap file %s not found!" % (path))
skin.SkinError: {BrushedAlu-HD/skin.xml}: pixmap file /usr/share/enigma2/BrushedAlu-HD/bs_tl.png not found!


Klopt, goed gevonden, maar dat komt omdat de meeste misschien op het verkeerde been zijn gezet door de 1e posting van Milo.
Het is NIET zo dat de skin wordt gebackuped, alleen welke skin actief is tijdens backup.
Ná een flash waarbij de settings worden teruggezet is het dan wel belangrijk dat de skin aanwezig is.
Dus er zijn 2 opties om probleemloos te flashen met autobackup:

1. Gan naar de standaardskin (Magic) alvorens een backup te maken, deze skin zit namelijk standaard in het image.
2. Gebruik de autoinstall-file zoals ik hierboven al heb beschreven en zet daar de skin in waarmee je ook de backup hebt gemaakt, box zal dan direct na flash de skin downloaden en mee voor de dag komen na de 1e boot. (Werkt hier perfect met de dtv-hd skin)

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: luke-san


LOL, niet dus.
Had een backup gemaakt voor het flashen op de HD.
mmm: ik zie wel in /media/hdd/backup de nodige files staan
Enige manier om die automatisch terug te zetten?


Hmm, vreemd. Weet je zeker dat je HDD wel gezien werd ná de 1e boot?
Zou je eens willen testen door de box opnieuw te flashen?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijke dank trouwens, iedereen die hier tijd in heeft gestoken en moeite voor heeft gedaan.

 

Ik ben erg blij dat mij dreamboxje goed loopt en lekker up to date blijft zodat ik zoveel mogelijk kan genieten van dingen die ik op tv wil zien.

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...