Ga naar inhoud


[Release!] OpenPLi - morgen met nieuwe kernel - flash nodig


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Gast Opuske

Ow !!..... is er een reden waarom ik opeens niet meer 16oost kan ontvangen na deze update ?

 

Tot voor de update stonden alle zenders van 16oost mooi in het wit en kon ik ze ook bekijken.

 

Na de update staan ze opeens in het grijs en als ik erheen wil zappen zegt die "zender niet beschikbaar check uw tuner configuratie"

 

Dat doe ik dus en blijkbaar is de 16oost niet meer daar maar staat er nu 15.8oost ofzo ??

 

Moet ik dus terug de schotel instellen ??? Maar gaan dan de zenders van 16oost die nu in mijn lijst staat wel terug open of niet want als ik de motor op 15.8oost moet zetten gaat dat toch niet meer kloppen ofwel ?

 

Graag een oplossing hiervoor of kan openpli team mss terug de oude 16oost er in zetten ipv 15.8 oost.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Opuske

Graag een oplossing hiervoor of kan openpli team mss terug de oude 16oost er in zetten ipv 15.8 oost.


In de laatste Openpli en downloadable settings zit juist de oplossing, je gebruikt vermoedelijk een oudere Openpli.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de nieuwe image.

 

alles reageerd sneller.

 

alleen movieretitle plugin werkt niet meer, als je een opname van naam veranderd volgt een melding dat de film succesvol verplaatst is,

maar niets is hernoemd of verplaatst.

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

 

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Laverda
Hartelijk dank voor de nieuwe image.

alles reageerd sneller.

alleen movieretitle plugin werkt niet meer, als je een opname van naam veranderd volgt een melding dat de film succesvol verplaatst is,
maar niets is hernoemd of verplaatst.


Mogelijk niet relevant daar je in Multiboot draait.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij draait lekker hier op m'n 800. hij lijkt wel iets sneller ook, maar ik heb geen metingen gedaan dus da's geen objectieve constatering

 

moet nog wel ff spelen met m'n mounts want die ben ik kwijt maar da's niet erg

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Laverda
Hartelijk dank voor de nieuwe image.

alles reageerd sneller.

alleen movieretitle plugin werkt niet meer, als je een opname van naam veranderd volgt een melding dat de film succesvol verplaatst is,
maar niets is hernoemd of verplaatst.


Mogelijk niet relevant daar je in Multiboot draait.


Yep,

Movieretitle plugin werkt hier prima,

Uiteraard zonder multiboot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: luke-san


LOL, niet dus.
Had een backup gemaakt voor het flashen op de HD.
mmm: ik zie wel in /media/hdd/backup de nodige files staan
Enige manier om die automatisch terug te zetten?


Hmm, vreemd. Weet je zeker dat je HDD wel gezien werd ná de 1e boot?
Zou je eens willen testen door de box opnieuw te flashen?


Yup, zelfde gedachtengang.
Ff zoals je zei de box nog eens geflashed met hetzelfde gevolg.
Direct gaan kijken of mijn HD gemount was en ik kon alles zien. Ben nu ff alles handmatig aan het terugzetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: luke-san
Direct gaan kijken of mijn HD gemount was en ik kon alles zien. Ben nu ff alles handmatig aan het terugzetten.


Geen HDD intern maar een gemounte HDD dus.
Als je de 1e posting goed had gelezen werkt de autobackup NIET via het netwerk, dit omdat het netwerk op dan moment nog niet actief is.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Opuske
Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Opuske

Graag een oplossing hiervoor of kan openpli team mss terug de oude 16oost er in zetten ipv 15.8 oost.


In de laatste Openpli en downloadable settings zit juist de oplossing, je gebruikt vermoedelijk een oudere Openpli.


Neen hoor de laatste openpli van deze nacht (dus verse flash moeten doen)

Edit: net even opnieuw geflashed en nu staat er wel terug 16oost ipv 15.8oost.

Blijkbaar is er toch iets niet goed gegaan tijdens de backup of terugzetten van de backup ?

In ieder geval zijn de 16oost zenders terug beschikbaar nu met mijn settinglijst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: luke-san
Direct gaan kijken of mijn HD gemount was en ik kon alles zien. Ben nu ff alles handmatig aan het terugzetten.


Geen HDD intern maar een gemounte HDD dus.
Als je de 1e posting goed had gelezen werkt de autobackup NIET via het netwerk, dit omdat het netwerk op dan moment nog niet actief is.


Denk dat er iets niet duidelijk is.
HDD is weldegelijk mijn intern gemounte HD. Mijn HD zit in m'n DM8000, dus wat mijn netwerk ermee te maken heeft weet ik niet?
Trouwens als hij dit terugzet tijdens de eerste boot, hoe zou ik hem dan kunnen mounten alvorens hij voor de eerste keer boot?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de image kunnen installeren. Met de DVI-kabel aangesloten start de image niet door. Maak ik de DVI-kabel los, gaat het goed. Ik heb dit nog nooit gehad. Moet wel zeggen dat de HDMI eerst naar een Harman Kardon AVR355 gaat en van daar naar het beeldscherm. Misschien zit daar het probleem. Ik heb het nog niet direct geprobeerd. Verder zeer tevreden over de image.

 

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley
Origineel bericht van: Henksat


Als je een bacup had gemaakt vóór het flashen gaat dat automatisch.


Yep, en daar ging het dus fout in mijn geval.

Nog een paar keer geflasht om dit uit te zoeken.

Als je dus flasht met de alu HD in je back-up gaat het fout. Had de back-up tussendoor al verwijderd bij 3e keer flashen, daarom ging het toen wel goed.

Wist niet beter dat je met een verse flash eerst gewoon de magic skin voor je kiezen krijgt.




File "/usr/lib/enigma2/python/skin.py", line 179, in loadPixmap
raise SkinError("pixmap file %s not found!" % (path))
skin.SkinError: {BrushedAlu-HD/skin.xml}: pixmap file /usr/share/enigma2/BrushedAlu-HD/bs_tl.png not found!


Wil dat zeggen dat ik voor de flash eerst de magic skin erop moet zetten ???

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...