Ga naar inhoud


[RE-9000HD] How To: Rebox laden met andere reseller Firmware


sathopper

Aanbevolen berichten

Ja dat snap ik ergens wel maar ik mag hier geen link neer zetten, en ik begrijp dat jij er een octagon van wilt maken zoals vele anderen ook al gedaan hebben dus dacht ik dat je dat wel zou kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat: ird reseller changer, daar kan ik 8000 aanklikken

 

Kennelijk gebruik je het programma van AAF. Dat is bedoeld voor de RE-8500 en bevat een fout: in de lijst is deze benoemd als RE-8000. Om de RE-9000 in te stellen in de lijst niet een merk en type aanwijzen (dan eindig je inderdaad met 23XX) maar Other, en dan voor een RE-9000 2001 ingeven. Dit kunstje werkt niet voor een RE-8000 met dit programma omdat je het derde byte niet kunt aanpassen (workaround 1: met een .IRD voor een 8000-variant zoals Astro ASR-1200 beginnen. Workaround 2: met een hexeditor het derde ID-byte in de .IRD op 01 zetten, en daarna patchen naar 2001. Workaround 3: Levia... IRD changer gebruiken).

 

Citaat: kaartlezerplugin, alleen kan ik die niet vinden, en kan die via usb erin gezet worden die plugin?

 

Geen enkele firmware (behalve Rebox) heeft nog interne support voor de kaartlezers. Er moet daarvoor een plugin met kaartlezersupport worden geïnstalleerd. Daar zijn er een heleboel van. Ik gebruik octaCAM voor de CD smartcard (die nog steeds zonder CI-module in de onderste kaartlezer zit).

 

Plugins installeren gaat als volgt. Download de plugin. Dat is meestal een rar- of zip-bestand met als inhoud meerdere bestanden en mappen. Pak dit bestand uit op een USB-stick, op een zodanige manier dat er in de root-map van de stick een map plugin ontstaat (meestal dus ook in de rootmap uitpakken) en de onderliggende mappenstructuur behouden blijft. Plaats de stick in de ontvanger en wacht op het downloadvenstertje. Druk nu op pijltje links/rechts om de optie plugin aan te wijzen, als deze nog niet op het scherm staat. Heb je plugin aangewezen dan kun je niet alleen op rood drukken (dit start de installatie) maar ook op groen om alle plugins en hun data in de ontvanger te wissen. Na gebruik van groen start de ontvanger opnieuw.

Na installatie van een kaartlezerplugin deze in het CAS-menu -> Plugins starten met groen en op autostart zetten met rood.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je was me net voor

 

Ik heb nu idd een changer gevonden waar de 9000HD bij staat dus dat is gelukt, maar moet ik nu gelijk de plugin erop zetten voor de interne kaart lezer of

werkt het helemaal niet zonder interne kaart lezer plugin

 

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.

 

Nader antwoord op 2: zonder kaartlezerplugin heb je een FTA-ontvanger. In Nederland zitten we met de CD smartkaart en die doet het dus pas in een interne kaartlezer nadat een kaartlezerplugin is geïnstalleerd. Het kan zijn dat de CD-kaart het ook doet met een passende CI-module en zonder plugin, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Eerst rood en groen: ik neem aan dat je start/autostart in het CAS -> Plugin menu bedoelt. Om de kaartlezerplugin te starten doe ik direct na installatie eerst groen (dan loopt hij voor deze sessie) en daarna rood om autostart aan te zetten. Met autostart aan zal de plugin vanzelf starten als de ontvanger wordt ingeschakeld of uit standby komt en heb je groen voor de pluginstart niet meer nodig. Dat groen/rood hoeft dus maar één keer. (Nog een keer groen of rood schakelt autostart uit of stopt de plugin, enzovoort).

 

Antwoord op 3: Ja. Zie Stap 8 in het lijstje. Je verandert in de ontvanger namelijk behalve de applicatiefirmware helemaal niets, dus de originele Rebox firmware kun je er zo weer overheen installeren. Dat vind ik het grote voordeel van deze aanpak: alles in de ontvanger blijft origineel, geen risicovol geknoei met loaders, je hebt alleen maar een USB-stick nodig en er is een veilige weg terug.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Software erop alleen ik krijg gecodeerde zender en bij mijn smartcard zie ik ongeldige smartcard dus waarschijnlijk geen goede Octacm??

Krijg de melding can start anny client (als ik plugin wil starten)

Moet de box aan internet hangen nee toch?

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan, want de plugin-interface is recent bij V1.08.94 veranderd. Gebruik je V1.08.94 dan moet je de meest recente octaCAM gebruiken (ik dacht 30 maart 2011); heb je V1.08.75 of V1.08.83 dan octaCAM van 3 maart 2011. De datum staat in priegellettertjes rechts onderaan het Mcas-venster (oproepen met Menu -> Utilities -> Plugin, Mcas aanwijzen en op OK drukken, met Exit er weer uit).

 

Heb je wel de balk met 'Smartcard initializing' gezien? Zo niet dan is de plugin niet gestart. De plugin start overigens wat later, meestal heb ik na inschakelen eerst ook zo'n 20 seconden gecodeerde zender. Soms helpt ook de CD-kaart even uitnemen en weer insteken. Dan moet die balk ook tweemaal langskomen.

 

Bij werkt alles onder V1.08.83 en octaCAM 3/3/2011 goed.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Moet de box aan internet hangen nee toch?

 

Nee, dat hoeft helemaal niet. Waarschijnlijk staat de server ergens op ingesteld, of zijn er clients gedefinieerd.

 

De kaartlezers kun je overigens bij de optie configuration in- en uitschakelen. Staan ze op 'use'? Als je deze instelling verandert, de ontvanger herstarten.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, wat zijn er veel berichten sind gisteren bijgekomen smile.

 

Ik heb gisteravond met Rebox 9000 succesvol omgezet naar Octagon 1028 van 29-03-2011 inclusief octaCam (Mcas) van 15-04-2011. Het werkt zover ik kan zien allemaal goed. Zover ik kan zien is het enige echte verschil met de Rebox firmware de mogelijkheid om plug-ins te draaien. En de user interface ziet er wat strakker en professioneler uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Rebox 9000 succesvol omgezet naar Octagon 1028

 

Dat kan dus niet... Het is Octagon SF-1028P -> Rebox RE-8500HD of Octagon SF-1018P -> Rebox RE-9000HD. Typefoutje?

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: saTjong
Wauw, wat zijn er veel berichten sind gisteren bijgekomen smile.

Ik heb gisteravond met Rebox 9000 succesvol omgezet naar Octagon 1028 van 29-03-2011 inclusief octaCam (Mcas) van 15-04-2011. Het werkt zover ik kan zien allemaal goed. Zover ik kan zien is het enige echte verschil met de Rebox firmware de mogelijkheid om plug-ins te draaien. En de user interface ziet er wat strakker en professioneler uit.


Sluit ik me bij aan, ben terug naar Rebox software
Audioniek
Bedankt voor je hulp en uitleg

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te veel eer...

 

Groeten,

 

Audioniek.

  • Like 1

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verschillen zijn het grootst bij de RE 4000 HD

Geen common interface meer.

Geen gecodeerde opnames meer.

Niet meer maanden hoeven wachten op nieuwe software.

Gebruik van plugins.

Om kunnen bouwen naar Enigma 2

Om kunnen bouwen naar Neutrino

 

Mijn dunkt genoeg redenen voor ombouw.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...