Ga naar inhoud


[RE-9000HD] How To: Rebox laden met andere reseller Firmware


sathopper

Aanbevolen berichten

Eigenlijk is het best logisch wat hier beschreven wordt: na een deep sleep wordt de hele reutemeteut/micmac herstart, dus ook de plugins.

En bij het opstarten verschijnt er dan wel even een melding 'gecodeerde zender' maar eens mcas gestart is (en er enkele keren een balk over het scherm gestaan heeft) is alles ok...

 

Ook al zet je een FTA zender op de eerste plaats, na deep sleep keert hij toch terug naar het laatste station waar het op stond. Dus dit gaat het niet oplossen. En mocht je het op een FTA zender zetten voor deep sleep kan het nog zijn dat mcas niet direct na het ontwaken opgestart wordt en pas na het aanspreken van een gecodeerde zender...

 

Het enige dat we kunnen hopen/vragen is dat mcas iets vlugger opgestart kan worden, en dat ie (zeker in combinatie met de laatste FW) iets sneller reageert, verder zullen we er mee moeten leren leven.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat: mcas gestart is (en er enkele keren een balk over het scherm gestaan heeft) is alles ok...

 

Was dat maar waar... Het is wel degelijk zo met recente Mcas-plugins dat de zender op alleen de eerste positie naar gecodeerd gaat, en NIET direct na opstarten, maar pas als je er later weer naar toe zapt. Alle andere zenders blijven namelijk wel ontsleuteld worden, alleen de eerste in de lijst niet. Kennelijk herkent de plugin alleen van deze zender niet dat hij versleuteld is.

Dit heeft allemaal niets te maken met het terugkeren op de laatst bekeken zender na een (her)start (iets waar mijn beide ontvangers regelmatig moeite mee hebben overigens, één van de vele stokoude basisbugs in de firmware).

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Weet iemand wellicht een manier om een Rebox 4200 te voorzien van Octagon firmware (SF-1008P SE+) met alleen gebruik van een USB stick (dus zonder kabel en AAF flashen)?

De Reseller changer v13 heeft niet de mogelijkheid om het ird bestand op te slaan als RE 4200. Alleen de RE 4000 komt in de lijst voor maar deze heeft een andere resellerID.

Rebox RE 4200

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reseller-code voor de RE-4200 is 25030000. Deze reeks (25XX0000, basismodel Fortis HS-7810 HD PVR) zit inderdaad niet in de Reseller changer V13.

 

Op de volgende manier wil het volgens mij wel met de AAF reseller changer:

 

1. Download en laad de AAF reseller changer;

2. Laad de gewenste firmware voor de Octagon SF-1008P SE+;

3. Kies bij 'Select' voor Other;

4. Vul bij de 'Reseller-ID' 2503 in;

5. Klik op 'Change Reseller'.

6. Klaar.

 

Wel even opletten: Octagon verkoopt zowel de SF-1008P SE als de SE-1008P SE+. Alleen die laatste (reseller code 2502000) is gelijk aan de Rebox RE-4200. Controleer dus vooraf of je met een firmware met reseller code 25020000 begint. Dat kan met de Reseller changer v13: die laat de reseller-code van de geladen firmware zien.

Instinkertje: Tot dusver was 01 de code voor Rebox bij het tweede reseller-byte. Dat is bij deze reeks dus niet zo.

 

Nog een opmerking: in tegenstelling tot een eerdere melding van mij is de firmware V1.09.09 er nog steeds niet voor de SF-1008P SE+ / RE-4200. Voor deze apparaten is de laatste versie dus nog V1.08.94.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Procedure werkt prima, Rebox 4200 is nu een Octagon, waarvoor dank Audioniek!

Nu alleen proberen Mcas aan de praat te krijgen, heeft nog niet het gewenste resultaat. Zonder de plugin kan ik niets bekijken met mij CD+ kaart en met de plugin kan ik mijn normale pakket bekijken.

Ik ga hier verder mee stoeien, maar tips zijn altijd welkom!

Rebox RE 4200

Link naar reactie
Delen op andere sites

mcas is redelijk rechttoe rechtaan...

downloaden (bij voorkeur laatste versie), op USB stickje zetten en vervolgens instaleren zoals andere plugins.

 

Nadien in plugin-menu mcas en coconut op autostart zetten, en eventueel starten (of anders de box eens opnieuw starten). (Ook in CAS menu nakijken of interne kaartlezers uit staan geloof ik)

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat leek mij idd ook. Ingesteld zoals je meldt, maar probleem blijft bestaan. Ook een nieuwere Mcas geinstalleerd (die van 20 mei ipv 16 mei), maar geen succes. Misschien de hele procedure maar even opnieuw doen vanaf Octagon firmware tot en met plugin.

Ik heb trouwens geen CI module, als dat wat zou uitmaken.

Rebox RE 4200

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rleefmans
Ingesteld zoals je meldt, maar probleem blijft bestaan.

Welk probleem? Je zegt toch dat de firmware met MCAS wel beeld geeft? Zonder MCAS kunnen de zenders niet gedecodeerd worden. Iets dergelijks zit standaard ingebouwd in Rebox firmware maar niet in Octagon.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles opnieuw ingeladen en begonnen met de Octagon firmware. Dit gaat op zich goed, maar ik heb geen beeld (gecodeerde zender) op de Nederlandse zenders met de CD kaart. Alleen FTA kanalen.

 

Vervolgens de Mcas (gelijk aan de firmware, dus van 29 maart) plugin geladen, op automatisch gezet, alles uit, weer aan, maar nog steeds alleen FTA kanalen.

 

In de Mcas settings zie ik in tegenstelling tot gisteren geen Seca item meer staan. lijkt alsof mijn CD kaart in de interne lezer helemaal niet gezien wordt.

 

Ik ga het weer proberen met een recentere Mcas, die van 20-5.

 

Rebox RE 4200

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is maar net waar je de klemtoon legt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zonder meer wenselijk de laatste versie van MCas te installeren.

Ik laat me vanuit Duitsland via email informeren, als er een nieuwe versie is uitgebracht.

Dat geldt trouwens voor alle plugins en firmware.

Ik mis hierdoor niets.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na alles weer even rustig te hebben doorgenomen, heb ik de Octagon firmware (.94) erop (RE 4200) gezet en een werkende Mcas van 20-5. Dit is de laatste die ik op het duitse forum heb gevonden.

 

Alles werkt dus naar behoren (FTA en CD STPB pakket), maar ik moet nu een manier vinden om de laatste key.tmp in te laden om alle zenders te kunnen zien. Zal waarschijnlijk de automatische Mcas updater plugin worden nadat ik morgen een netwerk kabel van een meter of 5 heb gekocht. Mocht er een manier zijn om dit met een USB stick te doen hoor ik het graag.

Nogmaals dank aan allen die met suggesties kwamen!

Rebox RE 4200

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...