Ga naar inhoud


[RE-9000HD] How To: Rebox laden met andere reseller Firmware


sathopper

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Audioniek
Citaat: Rebox 9000 succesvol omgezet naar Octagon 1028

Dat kan dus niet... Het is Octagon SF-1028P -> Rebox RE-8500HD of Octagon SF-1018P -> Rebox RE-9000HD. Typefoutje?

Sorry, inderdaad Rebox 9000 omgezet naar Octagon 1018. Scherp van je!

Origineel bericht van: edwin40
ben terug naar Rebox software

Waarom?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mag ik vragen aan iemand die de Octagon firmware draait, of bij hun de bovenste smartcard naar behoren werkt? Ik zit er ook aan te denken om het eens even te bekijken smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
ben terug naar Rebox software

Waarom?

SATJONG

Ik vind de HD fastscan handig
2 ik ben niet iemand die met plugins gaat lopen spelen dus voor zit er niet zoveel voordelen aan.
De 1 en laatste software van rebox loopt verder prima.
Maar mischien mis ik iets

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een voordeel als je eindelijk plugins kunt gebruiken:

 

Relatief risicoarme loader-updates via plugins, inclusief de afwijkende loader voor E(nigma)2. Let wel op: de loader-plugin's zijn verschillend voor de RE-8000/9000, de RE-4000 en de RE-8500. Voor de eerste twee is de laatste loader 1.54, voor de RE-4000 2.54 en voor de laatste 5.04.

 

Op die manier kun je ook de reseller ID van de ontvanger zelf aanpassen, omdat deze wordt gevraagd bij de installatie van de nieuwe loader.

 

Loader alleen vervangen door een nieuwere als je problemen ondervindt die in een latere versie zijn opgelost; de laatste loader verhelpt HDMI-CEC problemen bij sommige Sharp en Sony TV's.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem toch weer even erop gezet incl plugin

 

Maar nou staat er bij die plugin 3 dingen

1 MCas staat nu aan

2 Cocounut

3 Mclient

 

2 en 3 heb ik niet aan staan wat doen die eigenlijk??

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nu die drie items bij je plugins staan.

Ga nu maar eens op een item staan en druk OK van je AB in.

Afhankelijk van het item kom je in een menu of scherm terecht.

Bekijk dit maar eens goed en waarschijnljk begrijp je dan iets.

We zijn nu eenmaal beperkt met geven van uitleg op dit forum.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cronos, beide interne lezers werken en updaten naar behoren met mcas (toch op de 9000/1018).

 

Edwin40, HD fastscan is misschien een handige menu optie, maar je kan evengoed je zenderlijst beheren met bv. PolarEdit.

 

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door alle sores en nog meer de "super support" van rebox ben ik overgestapt op een Clarke Tech ET9000 (wat een opluchting, super apparaat), maar ik wil wel melden dat mijn kaartje, bij de rebox, altijd al in de bovenste kaartlezer heeft gezeten en ook altijd goed werkte.

 

Momenteel zet ik hem, de rebox, naar de octagon maar dat lukt niet erg de serieële poort werkt niet, ergens afgesloten na de oude versie *.23 dacht ik.

 

Het is nu wel een octagon maar ik kan de bootloader er niet in krijgen dus dat stomme ding zal binnenkort wel op zolder komen te staan, de miskoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het nu een Octagon is, kun je Octagon firmware met plugin-mogelijkheid laden. Dat laatste hebben alle versies sinds V1.08.65. Daarna met een bootlader-plugin (goochelen op HDF en flasher) de bootloader updaten, en op dat moment de reseller kiezen die je wilt hebben. En is je box weer heel/origineel. En desnoods op MP tweede hands aan te bieden.

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus even voor mijn beeldvorming, als ik de firmwarefile: "OCTAGON_SF1018_HD_ALLIANCE_V10894_29.03.11.ird" download en met "reseller_changer_v13.exe" de Rebox RE9000 selecteerd en hiervan een nieuwe IRD file maak, dan kan ik deze firmware gewoon op mijn RE9000 zetten?..

 

Ik kan dus de standaard Bootloader gebruiken en deze file zou er dan zonder problemen op mijn RE9000 kunnen?

 

Mocht er dan iets mis gaan, werkt het dan nog om via de seriele kabel de Rebox bootloader en firmware erin te zetten ?

 

Thanks..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de wijze die jij beschrijft heb ik het ook gedaan en dat werkt voor de software prima, alleen lukt dat nog niet met de bootloader.

 

Nu zal ik even met AAF de reseller id op octagon gaan zetten en dan proberen de bootloader er in te zetten, anders laat ik hem zo vanwege het gegeven dat nu alle instellingen goed blijven zelfs als de stroom er af is geweest, en daar had ik met de rebox problemen mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je lijkt nu op twee gedachten te hinken: het is me niet duidelijk of je Octagon firmware op je Rebox wilt draaien, of dat je via een plugin de bootloader wilt herstellen/updaten.

 

De originele Octagon .IRD heeft als reseller ID 20020000. Als RE-9000 nog origineel is en de oorspronkelijke bootloader en reseller ID heeft, kun je de ID in de .IRD met het genoemde programma inderdaad omzetten naar 20010000 door de RE-9000 te kiezen in dat programma. Daarna gewoon per USB-stick installeren. Je eindigt dan met een RE-9000 met een originele bootloader en originele reseller ID 20010000 die Octagon firmware draait.

 

Heeft de RE-9000 een andere bootloader gekregen (bijvoorbeeld maxiUboot) dan moet je de .IRD dus dezelfde reseller geven als nu in de bootloader zit (mogelijk is dat 20010000 voor Rebox RE-9000), anders kun je de .IRD niet installeren. Zit de Octagon software er eenmaal in dan kun je via de bootlader plugin eventueel een originele bootloader terugzetten, waarbij je vrij bent in de keuze van de mogelijke reseller ID (ik zou dan gewoon RE-9000 kiezen).

 

Bij dit alles heb je dus nooit een seriële kabel of Ethernetverbinding nodig, alleen een USB-stick.

 

De seriële kabel en het programma Porter werken alleen als er een originele Fortis bootloader is geïnstalleerd, maxiUboot en de E2 HDF loader ondersteunen de seriële poort namelijk niet: het benodigde Kermit-protocol zit er niet in.

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
Je lijkt nu op twee gedachten te hinken: het is me niet duidelijk of je Octagon firmware op je Rebox wilt draaien, of dat je via een plugin de bootloader wilt herstellen/updaten.

De originele Octagon .IRD heeft als reseller ID 20020000. Als RE-9000 nog origineel is en de oorspronkelijke bootloader en reseller ID heeft, kun je de ID in de .IRD met het genoemde programma inderdaad omzetten naar 20010000 door de RE-9000 te kiezen in dat programma. Daarna gewoon per USB-stick installeren. Je eindigt dan met een RE-9000 met een originele bootloader en originele reseller ID 20010000 die Octagon firmware draait.

Heeft de RE-9000 een andere bootloader gekregen (bijvoorbeeld maxiUboot) dan moet je de .IRD dus dezelfde reseller geven als nu in de bootloader zit (mogelijk is dat 20010000 voor Rebox RE-9000), anders kun je de .IRD niet installeren. Zit de Octagon software er eenmaal in dan kun je via de bootlader plugin eventueel een originele bootloader terugzetten, waarbij je vrij bent in de keuze van de mogelijke reseller ID (ik zou dan gewoon RE-9000 kiezen).

Bij dit alles heb je dus nooit een seriële kabel of Ethernetverbinding nodig, alleen een USB-stick.

De seriële kabel en het programma Porter werken alleen als er een originele Fortis bootloader is geïnstalleerd, maxiUboot en de E2 HDF loader ondersteunen de seriële poort namelijk niet: het benodigde Kermit-protocol zit er niet in.

Groeten,

Audioniek.

Mijn Rebox draait momenteel nog de originele Bootloader (1.23) en firmware (1.08.94). Dus zoals ik je reactie lees (en van catw) is het dus voldoende met de beschrijving die ik had gegeven, dus dat is niet erg complex smile Ik zie nog niet echt een reden om de bootloader te vervangen? Weinig problemen ermee.. In elk geval daarna nog waarschijnlijk die MCAS plugin installeren en gaan wink
Op zich was ik goed tevreden over de originele firmware, echter houd ik decoderingsproblemen, wat gewoon te wijten is aan die interne kaartsloten.. Dit is voor mij nu de motivatie om te switchen naar een alternatieve firmware en aangezien het toch nu simpel is, moeten we het zeker eens proberen smile .. Kijken wat dit gaat geven met de Octagon firmware, persoonlijk heb ik er nu wel vertrouwen in dat ik verlost word van mijn problemen smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes met het vervolg. Er kan bijna niets misgaan als je de oorspronkelijke loader nog hebt, en terug naar origineel is ook altijd mogelijk.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie bij de Otagon toch wel een voordeel namelijk als ik een opname start of begin tijdens het tv kijken en ga vervolgens naar bed en druk de 9000HD uit dan blijft hij opnemen en gaat vervolgens uit na opname, dit was niet zo bij de Rebox software volgens mij.

Deze ging dan echt uit en einde opname

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...