Ga naar inhoud


[RE-9000HD] How To: Rebox laden met andere reseller Firmware


sathopper

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Dagoe
Je hebt nu die drie items bij je plugins staan.
Ga nu maar eens op een item staan en druk OK van je AB in.
Afhankelijk van het item kom je in een menu of scherm terecht.
Bekijk dit maar eens goed en waarschijnljk begrijp je dan iets.
We zijn nu eenmaal beperkt met geven van uitleg op dit forum.


Heb ik gedaan maar zie niks en er gebeurd niks

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De plugins moeten natuurlijk wel gestart zijn.

Met je navigatie pijltjes naar de gewenste plugin en op OK drukken.

Bij zowel Mcas, Coconut als Mclient krijg je dan een vervolg scherm.

 

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Edwin40:

Dat is bij de Rebox software ook zo. Nadat je op uit gedrukt heb, krijg je de vraag:

Overschakelen naar Standby.

Wilt U de opname ook stoppen?

 

Als je daN NEE kiest, dan gaat het beeld op zwart, maar blijft de Rebox9000 opnemen. Daarna gaat hij vanzelf of standby.(uit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dagoe, misschien voor een idee te geven een screenshot toevoegen.

 

Een beeld zegt immers meer dan woorden :D

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zolang het binnen de forumregels blijft....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Zolang het binnen de forumregels blijft....


Zodra ik een screendump geef van de onderliggende schermen, dan weet ik vrijwel zeker dat ik de forumregels overtreed.
Ik ben daar al in mijn eerdere bericht, vrij duidelijk over geweest en laat het aan de gebruikers over om de onderliggende schermen zelf op te roepen.
Discussiëren over de inhoud zou ik op dit forum niet doen.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dagoe
Origineel bericht van: ceesv
Zolang het binnen de forumregels blijft....


Zodra ik een screendump geef van de onderliggende schermen, dan weet ik vrijwel zeker dat ik de forumregels overtreed.
Ik ben daar al in mijn eerdere bericht, vrij duidelijk over geweest en laat het aan de gebruikers over om de onderliggende schermen zelf op te roepen.
Discussiëren over de inhoud zou ik op dit forum niet doen.


Met de nadruk op DIT :D

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Dus even voor mijn beeldvorming, als ik de firmwarefile: "OCTAGON_SF1018_HD_ALLIANCE_V10894_29.03.11.ird" download en met "reseller_changer_v13.exe" de Rebox RE9000 selecteerd en hiervan een nieuwe IRD file maak, dan kan ik deze firmware gewoon op mijn RE9000 zetten?..

Ik kan dus de standaard Bootloader gebruiken en deze file zou er dan zonder problemen op mijn RE9000 kunnen?

Mocht er dan iets mis gaan, werkt het dan nog om via de seriele kabel de Rebox bootloader en firmware erin te zetten ?

Thanks..

Probleemloos de firmware erop gezet.. En je gelooft het of niet, maar ik ben gewoon meteen van mijn problemen af!! Ik kreeg altijd een melding "gecodeerde zender" bij gebruik van de TVV/CD kaart. Nu niet meer...

Het enige wat ik nog minder netjes vind. Ik gebruik de Deep Sleep functie graag, maar als de decoder nu opstart dan moet die MCAS software initialiseren. Dat resulteert in een "gecodeerde zender" melding tijdens opstarten en meldingen dat de smartcard geinitialiseerd is. Is dit op een of andere manier nog te versnellen?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Het enige wat ik nog minder netjes vind. Ik gebruik de Deep Sleep functie graag, maar als de decoder nu opstart dan moet die MCAS software initialiseren. Dat resulteert in een "gecodeerde zender" melding tijdens opstarten en meldingen dat de smartcard geinitialiseerd is. Is dit op een of andere manier nog te versnellen?


Helaas is dit één van de weinige minpuntjes in het verhaal.
Het initialiseren van de smartkaart duurt net even te lang.
Tegenover alle pluspunten vind ik het zelf acceptabel.
Je moet niet vergeten dat hij een hele reeks van kaarten kan lezen.
Die van ons staat volgens de Duitsers niet bovenaan de lijst.



Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dagoe

Helaas is dit één van de weinige minpuntjes in het verhaal.
Het initialiseren van de smartkaart duurt net even te lang.
Tegenover alle pluspunten vind ik het zelf acceptabel.
Je moet niet vergeten dat hij een hele reeks van kaarten kan lezen.
Die van ons staat volgens de Duitsers niet bovenaan de lijst.

Ik overleef dat wel; en ik kan nu ook weer de Warm standby gebruiken, aangezien mijn Aston hier vroeger niet tegen kon wink Een van de meldingen kan je in elk geval in het MCAS menu uit zetten.. Dus dat scheelt al iets.
Echter, na een dag gehobbied te werken (lijk wel gek met dit mooie weer wink ), heb ik nog wel een probleem met de MCAS. Als ik iets verander in het plug-in menu voor de MCAS componenten (automatisch/handmatig, starten en stoppen van de 3 items), dan werkt ineens EenHD niet meer en blijft deze zender helaas dan toch problemen geven ook na een herstart van de decoder. Als je dan toch even beeld hebt op deze zender en je zapt weg en je zapt terug... dan stopt die weer met werken frown De enige oplossing die ik tot nu toe heb zien werken, is de plug-in verwijderen, opnieuw installeren, instellen en nooit meer aanzitten wink Daarna blijft EenHD gewoon werken en geeft deze geen problemen. Ik heb dit nu al een paar keertjes ervaren en dit was het enige wat werkte; Dit blijft toch een redelijk vreemd verhaal met een vreemde oplossing? Overige zenders lijken vooralsnog goed te werken...

Het probleem dat ik heb met de Skylink transponder (History HD/Eurosport HD etc) en 20 minuten weinig tot geen beeld als de decoder uit heeft gestaan, is niet opgelost. Dus ik snap niet meer waar dit aan zou kunnen liggen nu en waar ik dit probleem nu moet zoeken. Als de decoder 20 minuten aanstaat, dan heb je geen probleem, ook niet als de decoder uit zijn Warm standby komt. Alleen bij uit of Deep Sleep gebeurt dit....

Samenvattend; Probleem met dubbele kaart is opgelost en de toevoeging van de plugin's is toch erg leuk (vind de WebIo plugin leuk :), echter toch een probleem op de Skylink transponder..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Mag ik vragen aan iemand die de Octagon firmware draait, of bij hun de bovenste smartcard naar behoren werkt?

Bij mij werken beide insteeksleuven prima.

Origineel bericht van: edwin40
Maar mischien mis ik iets

<argument_van_niks>Ik vind het menu van Rebox er lelijk uit zien met die bitmap op de achtergrond.</argument_van_niks>
wink

HET voordeel vind ik dat ik verwacht dat als CD weer eens een beveiligingsupdate doet de gebruikte softcam waarschijnlijk sneller geupdate zal zijn dan dat Rebox nieuwe firmware aan zal komen.

Origineel bericht van: CronoS
Als ik iets verander in het plug-in menu voor de MCAS componenten (automatisch/handmatig, starten en stoppen van de 3 items), dan werkt ineens EenHD niet meer en blijft deze zender helaas dan toch problemen geven ook na een herstart van de decoder.

Ha, jij hebt dat dus ook? Ik had er een nieuw topic voor aangemaakt. Bij mij werkt een herstart van de ontvanger echter wel. Misschien heeft het iets met de deep sleep te maken? Ik kan het alleen niet reproduceren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Ha, jij hebt dat dus ook? Bij mij werkt een herstart van de ontvanger echter wel.

 

Het ligt aan Mcas. Het probleem wordt ook elders gerapporteerd en ik heb het ook af en toe. Het betreft steeds de eerste zender van een satelliet of favorietenlijst. Kom je daar langs, dan is alleen die zender gecodeerd. Stoppen en opnieuw starten van alleen Mcas verhelpt dit bij mij ook, maar het probleem bleef terugkomen.

 

Een workaround is misschien op de eerste positie een FTA-zender te programmeren. Mcas 15/4/2011 schijnt het probleen niet of minder te hebben dan de latere.

 

Ik ben in ieder geval terug naar V1.08.83 en Mcas 3/3/2011.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
Citaat: Ha, jij hebt dat dus ook? Bij mij werkt een herstart van de ontvanger echter wel.

Het ligt aan Mcas. Het probleem wordt ook elders gerapporteerd en ik heb het ook af en toe. Het betreft steeds de eerste zender van een satelliet of favorietenlijst. Kom je daar langs, dan is alleen die zender gecodeerd. Stoppen en opnieuw starten van alleen Mcas verhelpt dit bij mij ook, maar het probleem bleef terugkomen.

Een workaround is misschien op de eerste positie een FTA-zender te programmeren. Mcas 15/4/2011 schijnt het probleen niet of minder te hebben dan de latere.

Ik ben in ieder geval terug naar V1.08.83 en Mcas 3/3/2011.

Groeten,

Audioniek.

Hetzelfde probleem hier. Kan het zijn, als de eerste zender eenmaal werkt en je zet verder de decoder niet meer in Deep Sleep of uit, dat het probleem dan ook niet meer voorkomt? Ik heb dit verder nog niet meegemaakt, als het eenmaal werkt..dan blijft het ook werken (vooralsnog)..

Ook met de MCAS heb je dus problemen met de kaartupdates op het bovenste slot, of is dat inmiddels opgelost?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Kan het zijn, als de eerste zender eenmaal werkt en je zet verder de decoder niet meer in Deep Sleep of uit, dat het probleem dan ook niet meer voorkomt?

 

Dat zou kunnen. Mijn indruk was dat de eerste zender het na deep sleep goed deed, en als je ging zappen en weer op de eerste terugkeerde, die zender versleuteld bleef.

Ik gebruik alleen de CanalDigitaal smartcard in de onderste kaartlezer en heb geen ervaring met de bovenste kaartlezer of met twee kaarten tegelijk (de bovenste lezer zit zelfs met een blokje nog dicht; zo werden RE-8000's standaard uitgeleverd). Mijn ontvangers gaan per definitie in deep sleep als ik ze niet gebruik, en dat is soms meerdere keren per dag. De ontvanger ingeschakeld laten om de gevolgen van een bug in een plugin te omzeilen vind ik geen optie.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...