Ga naar inhoud


HD ontvangst via CD of andere aanbieders


alex6

Aanbevolen berichten

Ik heb al sinds begintijd van de sat. ontvangst een smartcard van Canal Digitaal, eerst Irdeto, toen seca, die is eens gratis omgewisseld voor seca 2. Ik heb nog nooit een cent betaald aan CD en prijs me tot nu toe gelukkig dat ik wel geregistreerd sta als kaart bezitter maar niet in hun betaalsysteem zit, zodat ik tot nu toe gevrijwaard ben geweest van allerlei automatische incasso acties. Omdat ik ook kabel tv bezit was ik tot nu toe ook best tevreden met alleen maar Ned. 1-2-3, omdat de sat ontvangst van fta buitenlandse zenders de schotel rechtvaardigde.

Nu na aanschaf van een HD ontvanger en HD sattuner, zie ik het grote kwaliteit verschil op bijvoorbeeld ITV, Astra demo en BBC HD.

Daarom wil ik mede in verband met WK voetbal wel wat meer thema kanalen vooral in HD. Ik heb de keuze tussen verschillende monopolisten.

 

Mogelijkheid 1: Bij UPC kan ik een extra HD tuner aanschaffen, ze lijken wel sinds dat ze deze apparaten huis aan huis de consument door de strot drukte iets fatsoenlijker te zijn geworden, maar ik blijf argwanend.

 

Mogelijkheid 2: Canal digitaal, ik ben er qua apparatuur met schotel, 4 duplo LNB's op disecqs en twee HD tuners helemaal klaar voor, maar de opzettelijk verwarrende site met diverse onduidelijke pakketten geven me de indruk van een bewust sjoemelende firma, nog versterkt door hun doorzichtige pogingen de nieuwe wetgeving op het gebied van automatische verlenging van abonnementen te saboteren door elke verandering als een nieuwe overeenkomst te beschouwen. Het is nog steeds onbegrijpelijk hoe de distributie van de door de belastingbetaler reeds betaalde publieke tv kanalen via satelliet in handen van een dergelijke monopolist terecht is gekomen. De vergelijking met winkel chains die een enorme aanbieding adverteren, daar slechts enkele stuks in voorraad van hebben met als doel de consument binnen te halen om andere producten aan te smeren waar wel winst op zit kan gemaakt worden.

Ook het pronken met andermans veren: de suggestie dat FTA zenders door CD geleverd worden, wijst op sjoemelen.

 

Mogelijkheid 3: Digitenne; Ik heb het geprobeerd , kwaliteit is onder de maat.

 

Mogelijkheid 4: TV ontvangst via internet, zelfde probleem met kwaliteit.

 

Mogelijkheid 5: Sharing; te weinig tijd voor al het technische gedoe en ook weer de kans in handen te vallen van louche ondernemers.

 

Alles overwegende ben ik bang dat ik me toch zal moeten uitleveren aan CD, alleen hoop ik op dit of andere fora nog eens een objectief begrijpelijk overzicht te vinden van alle pakketten met of zonder HD en tweede goedkope kaart, die ook waarschuwingen geeft voor de abonnement valkuilen die bij CD op de loer liggen, kortom eerlijke adviezen van ervaring deskundigen.

Ook zou ik graag willen weten of de ontvangst met een geregistreerde maar niet in een abonnement zittende seca2 kaart van de drie publieke zenders in de toekomst gegarandeerd is en waarom als HD de norm wordt deze vorm van signaal overdracht niet onder de vrije distributie verplichting valt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alex wacht nog eventjes,mensen met een aktieve oude seca-

kaart2,en op naam, maar niet betalend,krijgen deze mnd een aan-

bieding voor een seca 3 kaart,hoe dat er uit ziet? afwachten.

heb zelf ook kabel en schotel,maar ben zeer geinterreseerd

in een hd abo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast aart44
Origineel bericht van: alex6
Ik heb nog nooit een cent betaald aan CD en prijs me tot nu toe gelukkig dat ik wel geregistreerd sta als kaart bezitter maar niet in hun betaalsysteem zit, zodat ik tot nu toe gevrijwaard ben geweest van allerlei automatische incasso acties.


Als iedere aanbieder allemaal zulke klanten had was het snel gebeurt met de bedrijven, die moeten ook salarissen en de rest betalen.

Origineel bericht van: alex6

Mogelijkheid 2: Canal digitaal, ik ben er qua apparatuur met schotel, 4 duplo LNB's op disecqs en twee HD tuners helemaal klaar voor, maar de opzettelijk verwarrende site met diverse onduidelijke pakketten geven me de indruk van een bewust sjoemelende firma, nog versterkt door hun doorzichtige pogingen de nieuwe wetgeving op het gebied van automatische verlenging van abonnementen te saboteren door elke verandering als een nieuwe overeenkomst te beschouwen. Het is nog steeds onbegrijpelijk hoe de distributie van de door de belastingbetaler reeds betaalde publieke tv kanalen via satelliet in handen van een dergelijke monopolist terecht is gekomen. De vergelijking met winkel chains die een enorme aanbieding adverteren, daar slechts enkele stuks in voorraad van hebben met als doel de consument binnen te halen om andere producten aan te smeren waar wel winst op zit kan gemaakt worden.
Ook het pronken met andermans veren: de suggestie dat FTA zenders door CD geleverd worden, wijst op sjoemelen.


Gewoon UPC nemen als je CanalDigitaal niet vertrouwd en het bedrijf beticht van sjoemelen en monopolist en ja ze zullen eens winst maken van je geld.
Het lijkt mij dat UPC ook een monopolist is je kunt nog steeds geen andere kabelaar nemen als je in hun gebied zit en misschien komt het nog wel maar dan voor de anologe zenders. shocked
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nu dus kabel.

Moet je maar eens gaan rekenen wat je per maand betaalt.

Bij CD heb je een nieuwe SECA 3 kaart nodig, en omdat je alleen het gratis pakket met Nederland 1 t/m 3 hebt, kan je niet rekenen op gratis vervanging van je huidige SECA 2 kaart.

Je bent dus genoodzaakt om een nieuwe SECA 3 kaart te kopen.

Om bij CD het HD pakket van €5,= per maand te kunnen nemen moet je ook nog het basispakket nemen, want het HD pakket is niet los verkrijgbaar.

Zelf heb ik nog het Settopbox pakket van €6,= per maand, dat nu niet meer verkrijgbaar is voor nieuwe abonnees.

Ik betaal nu dus €11,= per maand.

Jij zal echter basispakket + HD pakket moeten betalen, ik denk dat je dan ongeveer €16,= per maand moet betalen.

Ik denk dat je bij CD toch goedkoper uit bent, en er zijn meer zenders.

Je hebt deze zenders in het HD pakket:

1. Nederland 1 HD

2. Nederland 2 HD

3. Nederland 3 HD

4. RTL 4 HD

5. RTL 5 HD

6. RTL 7 HD

8. Net 5 HD

9. SBS 6 HD

10. Veronica HD

11. Eén HD

12. Ketnet/Canvas HD

13. Eurosport HD

14. MTV HD

15. History Channel HD

16. Discovery Showcase HD

17. National Geographic HD

18. BRAVA HDTV

 

Daarnaast natuurlijk nog het hele FTA gebeuren uit andere landen:

 

1. BBC HD

2. ITV 1 HD

3. Luxe TV

4. Arte HD

5. ARD HD

6. Eins Festival HD

7. ZDF HD

8. Anixe TV HD

9. Servus HD

 

Verder nog een paar demokanalen op de Astra 1 en 3

Op Eurobird 9 zit al een hele tijd een 3D kanaal, en sinds 4 mei ook op de Astra 3.

Dit zijn ook demokanalen en je moet er dus een geschikte tv voor hebben, want bij mij zie je nu twee beelden naast elkaar.

In de toekomst zal het aantal HD zenders vermoedelijk snel toenemen, ook FTA, zoals de BBC, die in 2012 alle kanalen zal gaan uitzenden in HD.

Ik zou de kabel opzeggen, want om nou twee keer te betale lijkt mij zinloos.

Internetten kan ook via ADSL, wat ik zelf al vele jaren tot volle tevredenheid heb.

 

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alex6

Mogelijkheid 1: Bij UPC kan ik een extra HD tuner aanschaffen, ze lijken wel sinds dat ze deze apparaten huis aan huis de consument door de strot drukte iets fatsoenlijker te zijn geworden, maar ik blijf argwanend.


Als je op dergelijke oude koeien een aanbieder wilt selecteren... Ter info: UPC staat inmiddels bekend als een bedrijf met een meer dan adequate klantenservice en over het algemeen opereren ze gewoon netjes. Ik vrees alleen dat jij niet zo tevreden zult zijn bij UPC, aangezien ze nog wel eens schuiven met zenderpakketten. Alhoewel klanten dan altijd de mogelijkheid hebben om op te zeggen (en UPC wijst ze daar uiteraard ook op), zijn de wijzigingen niet altijd in het voordeel van de klant. Daar staat tegenover dat ze een redelijk goed zenderaanbod hebben en de beeldkwaliteit doorgaans zeer goed is. Ze zijn echter wel aan de prijs met HD.

Citaat:

Alles overwegende ben ik bang dat ik me toch zal moeten uitleveren aan CD, alleen hoop ik op dit of andere fora nog eens een objectief begrijpelijk overzicht te vinden van alle pakketten met of zonder HD en tweede goedkope kaart, die ook waarschuwingen geeft voor de abonnement valkuilen die bij CD op de loer liggen, kortom eerlijke adviezen van ervaring deskundigen.


Wat is er zo onbegrijpelijk aan dan?
Basis: 9,95
Familie: 14,95
Entertainment: 24,95
Top: 42,50

HD: 5,- per maand extra
Extra kaart: 1,- bij basis (beperkt pakket op 2e en 3e kaart)
2,50 bij andere abo's (familie- resp entertainmentpakket op 2e en 3e kaart, dus GEEN premiums, zoals Film1/Sport1, Eredivisie Live en HDTV).

Staat allemaal duidelijk op de website:
http://www.canaldigitaal.nl/zenderpakketten/prijsinformatie.aspx
http://www.canaldigitaal.nl/zenderpakketten/index.aspx?id=120

Maar als ik jou was zou ik er gewoon wegblijven, want gezien je houding tov CDS is klant worden daar niet goed voor je bloeddruk. En het zou ook beter zijn voor de mensen bij CDS, want ik heb zelden iemand zo zuur gezien.

Citaat:

Ook zou ik graag willen weten of de ontvangst met een geregistreerde maar niet in een abonnement zittende seca2 kaart van de drie publieke zenders in de toekomst gegarandeerd is en waarom als HD de norm wordt deze vorm van signaal overdracht niet onder de vrije distributie verplichting valt.


Niets is gegarandeerd. Het kan zijn dat de PO het in zijn bol krijgt en het contract bij de volgende aanbesteding overzet naar een aanbieder uit Verweggistan die via de Intelsat 1R in een of andere onduidelijke codering uit gaat zenden. Het kan zijn dat de PO besluit om helemaal geen satellietdistributie meer te willen hebben, of er iig niet voor te willen betalen. Het kan zijn dat de PO deels uit de lucht wordt gehaald door bezuinigingen. Er is een mogelijkheid dat de Astra-satelliet(en) plotseling in safe mode schieten en niet meer willen functioneren. Het kan zijn dat de PO helemaal wordt opgeheven, of dat de regionale omroepen in de landelijke organisatie worden geschoven.
Er is zelfs nog een kleine kans dat we morgen worden aangevallen door aliens van een of andere nog onbekende planeet die alle satellieten opblazen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Alex6,

 

Ik heb hier zelf een UPC abo met HD en een Cisco HD-DVR, ook heb ik een abo bij CD met een Familie+HD abo en een dreambox 8000HD en een 500HD.

 

Mijn ervaringen met UPC zijn in het algemeen goed, maar de beeldkwaliteit van hun boxen vind ik in vergelijking met de dreamboxen maar matig (de Cisco HD-DVR is trouwens een positieve uitschieter). Keuze van het HD pakket vind ik persoonlijk mager vegeleken met het HD aanbod op de satelliet, zeker vwb het buitenlandse aanbod.

 

De beeldkwaliteit van het HD aanbod op de satelliet vind ik persoonlijk beter dan bij UPC (maar dan moet je natuurlijk wel in ogenschouw nemen, dat de prijs van een DM-8000 zeker niet mis is en niet te vergelijken met de kostprijs van een UPC box).

 

Ik moet bekennen, dat zeker nu CD zijn HD pakket flink heeft uitgebreid en de mogelijkheden van de engelse en duitse omroepen ook behoorlijk zijn, ik eigenlijk alleen nog maar met de dreamboxen kijk.

 

De UPC digitale tv zit bij mij "gratis" in het "3 in 1" pakket plus 9 euro extra voor HD.

Als ik hiervoor 14+9=23 euro voor zou moeten betalen, deed ik het niet.

CD is dan met Familie+HD goedkoper.

 

Ergo, als je het kunt betalen geniet dan van UPC en CD.

Zo niet, dan zou ik voor de satelliet kiezen.

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...