Ga naar inhoud


[Edision] Twin Edision Argus Vip2 eerste ervaringen / korte test


Dutchsat

Aanbevolen berichten

Als er een ding is wat klopt is het wel dat de prijs niets zegt over de kwaliteit van een ontvanger.

 

Ik werk zelf in de handel met China en in Europa maakt het merk/label maakt daar de verkoopprijs en niet de kostprijs.

Ik kreeg daar aanbiedingen van leveranciers uit de lopende productie van dreamboxen voor minder dan 1/4 van de prijs van wat ze hier kosten. En dan hebben die ook nog winst erop. Het is maar om aan te duiden dat voor een kostprijs van Euro 100,00 incl. invoerrechten en BTW best wel goed spul te maken is in China en Korea. Dan is het aan de dozenschuiver om zijn verkoopprijs te bepalen.

 

De Vip2 is toekomstvast, er zijn niet veel TWIN ontvangers in deze prijsklasse en de duurdere die verwisselbare tuners hebben.

 

Het is makkelijk om kritiek te geven, maar kom dan ook met een alternatief in deze meest populaire prijsklasse, maar die kunnen de heren geleerden mij niet geven.

 

 

Inmiddels is men druk aan het tweaken met deze box zodat men een interne SATA HD kan aansluiten.

 

Zo ik ga nu verder kijken naar Absolute zero op 2BE laugh

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb de enigma2 voor de Vip2 nog niet gevonden, weet jij zeker dat deze voor de Vip2 is?

 

Inmiddels is wel voor de Vip V1 de eerste officiele enigma2 dual boot image te downloaden. Deze heeft echter alleen de drivers voor de oude tuners erin. De Vip V2 heeft dezelfde nieuwe Sharp Sat tuner als gebruikt in de Twin Vip2 en de driver zou nog niet klaar zijn. Maar dat zal geen maanden meer duren, men is druk bezig ermee.

 

Ook met de interne SATA maakt men vorderingen, de Vip is in ieder geval wel al bij diversen met succes van een SATA aansluiting voorzien.

 

Dit met in het achterhoofd dat de Vip /1 al meer dan 1 jaar verkrijgbaar is, maar de Vip/2 Twin pas sinds enkele maanden. De ontwikkeling van alternatieve uitbreidingen loopt dus iets achter.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heden is de eerste dual-boot Enigma2 versie uitgebracht. Helaas alleen voor de Sharp DVB-S2 tuner, maar goed het wordt weer druk testen de komende weken.

 

Drivers voor de DVB-T tuners zouden ook beschikbaar komen.

 

Wat al zou werken met deze versie van E2:

* CS

* FTA (Interne smartcardlezer werkt nog niet)

* HDMI

* WebIF

* Scart alleen nog geen geluid.

* Opnames op HD werken alleen via Timer of de EPG gids.

* USB HUB zou werken (Booten met aangesloten USB Stick

gaat, externe HD zou werken, niet alle hubs worden

ondersteund.

 

 

EMUS:

Incubus -> Client

MGCamd -> Client

Camd3 -> Client

Oscam -> Client

Oscam -> Server

 

Op zich zou ik aan deze config voldoende moeten hebben om de boel op te starten. Is dus alleen aan te raden voor diegene die op de een of andere wijze een connectie kunnen maken met een eigen server, zoals ik heb lopen op mijn fritzbox waar ik ook de kaartlezers op heb aangesloten.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels enigma2 voor de volgende versies van de Edison Argus vip:

 

Edison Argus VIP1-v1

Edison Argus VIP1-v2

Edison Argus VIP 2

 

 

Draait allemaal via een Uboot image van ILTV op een USB stick.

 

p.s Eigenlijk wel best soepel

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er even mee aan het spelen geweest, lijkt allemaal wel lekker te werken met ILTV soft. Menu gaat soepel, eenvoudig te bedien, Ccam connect ook snel naar mijn DM8000.

Beeld en geluidkwaliteit is prima. Ik vind het zappen ook vlot genoeg, geloof niet dat mijn DM8000 veel sneller is.

 

Ik heb alleen de PVR functie niet goed getest, alleen ff op een usb stick wat opgenomen.

 

Zou ook enigma wel eens willen proberen, weet alleen niet hoe dat gaat, blijkbaar moet je iets in Linux met je usb stick doen.

 

Leuke ontvanger voor die prijs.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caveman
Zou ook enigma wel eens willen proberen, weet alleen niet hoe dat gaat, blijkbaar moet je iets in Linux met je usb stick doen.

Leuke ontvanger voor die prijs.


Er zijn een paar truucjes hiervoor. Je hebt PM......

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dutchsat,

Je schrijft dat er op de ontvanger CCcam draait, (alternatieve software?) betekent dat ook, dat de twee kaartlezers onafhankelijk van elkaar kunnen decoderen? In mijn geval zou dat om Seca3 en Conax gaan. Ik heb een Zweeds en een Nederlands abbo. Ben benieuwd naar je antwoord, ik heb hier in de Zweedse bush-bush een eenvoudige internet verbinding dus ik kan niet al te snel reageren.

groeten, waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...