Ga naar inhoud


vraag over hogedrukreiniger


Gast satdevil

Aanbevolen berichten

Gast satdevil

Ik heb zo hogedrukreiniger waar ook zo'n doorzichtig slangetje aan vast zit voor schoonmaakmiddel toe tevoegen.

Maar hij zuigt die vloeibare zeep niet op, wat doe ik verkeerd?

Kan verder geen schakelaar vinden om die zuigpomp aan te zetten, dus ik vermoed toch dat slangetje in de zeep moet hangen en spuiten maar,maar wel water maar geen zeep erbij.

Iemand een idee?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De vloeibare zeep is waarschijnlijk te dik.

Ik heb ook zo´n ding en hang hem gewoon in een emmer met sop. Dat werkt goed. Bij mij is het zelfaanzuigend.

Ik neem aan dat het bij jou ook zo is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
De vloeibare zeep is waarschijnlijk te dik.
Ik heb ook zo´n ding en hang hem gewoon in een emmer met sop. Dat werkt goed. Bij mij is het zelfaanzuigend.
Ik neem aan dat het bij jou ook zo is.


Zeep inderdaad te dik, waarvan akte blush

Heb zo'n Duits geel/zwart a-merkgeval voor thuis. Heb aan een jerrycan een nipple (van een oude brommercarbarateur afgesloopt) gemaakt waar ik het slangetje opschuif. in de jerrycan doe ik voor het terras van die onkruidverdelger icm dat blauwe spul (zit een lichte zuuroplossing in) waar bij bouwmarkten en drogisterijen de rekken vol van staan.

Voor de auto doe ik in de jerrycan een scheut zeep, water en autowax door elkaar.

Om het geheel schoon te houden spoel ik het nog door met water. Zuren, hoe licht ze ook zijn, zijn niet echt bevorderlijk voor keringen, rubbers en metaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pionewbie
Bij mijn HD reiniger moet ik de variolans gebruiken en op de lage druk zetten (spuitkop naar achteren) en npas dan zuigt hij zeep mee. Op hoge druk (kop naar voren) zuigt hij geen zeep mee, dus ook niet met de vuilfrees of terrasracer.


Moet hier ook zo met mijn gele bouwmarkt versie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zit er een slangetje aan de reiniger zelf.

 

Die geel/zwarte heb je in 3 klasse. Ik heb één van de simpelste.

 

De hogedruk-lans moet ik uit de hangreep halen, en dan werkt de aanzuiging. Gebruik een verlengstuk met een roterende borstel voor het terras en auto.

 

Moet ik echt onder druk werken en de hoge druk lans gaat erop, dan werkt de aanzuiging niet. Gaat waarschijnlijk automatisch.

 

De duurdere 150 Euro en hogere uitvoeringen hebben een reservoir voor reinigingsmiddel van 1 liter. De semi-prof heeft een knop op de handgreep en de prof versie een schakelaar op de reiniger zelf. (heb eea nagelezen op site fabrikant, mijn eigen handleiding heb ik gelezen toen ik er achter kwam dat de aanzuiging niet werkte en dacht dat ie kapot wat (DOA)).

Dat laatste is sommige wel bekend..... handleiding raadplegen als ie het niet doet blush

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satdevil

inderdaad lans van hogedruk zetten en hij zoog schoonmaakmddel aan [stond nergens beschreven]

mijn dank is groot topic mag van mij dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...